Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

Ja, de utvider spillbrettet i Roblox. Den skal hete Nikeland og du kan kle dine avatars med de nyeste Nike sko.

Du kan ogsÄ fÄ de fysisk levert dersom Boson kommer pÄ banen. (Kun spekulasjon)

SelvfĂžlgelig, ikke bare sko men alt det andre Nike selger. :slight_smile:
I tillegg blir det sikkert en del sponsorer og samarbeidspartnere i Nikeland som vil vises frem.

I starten blir det gratis Ä bruke. Inntil de sikkert finner en god mÄte Ä ta seg betalt pÄ og at massene tar det i bruk

Og dette trenger man Metaverse for Ä fÄ til?

2 Likes

Ja, Mark Zuckerberg startet det hele.

Haha, kommer til Ă„ bli tidenes mega-flopp disse Meta greiene.

PÄ nivÄ med 3d TV . Og husker dere Second Life eller hva det nÄ het. Skulle bli sÄ megastort det og, samme greia. Super smalt og ingen som kommer til Ä betale en dritt for Ä kle seg i Nike i et random 3d verden, feks.

Zuckenberg driter seg ut.

2 Likes

Og en tangetiell ha ha til:

1 Like

Han har jo ikke fÄtt til noe tidligere :joy: vil ansatte 10000 pers kun i Europa som skal jobbe med Meta

1 Like

Haha jeg kan ikke noe om dette sÄ da kaster jeg ut bombastiske utsagn som om de var bibelske vers
:grin:

1 Like

La oss prates om et par Ă„r. Gleder meg til Ă„ lese om tidenes tapsprosjekt og mageplask :smiley:

1 Like

Tipper i business to business delen sÄ kommer det til Ä bli som Microsoft er i dag og du mÄ bruke det om du vil eller ei. Grafikkmessig sÄ kommer det nok til Ä bli sÄ bra som de trenger det til Ä vÊre i de forskjellige settinger.

Hvorfor det? Tror du ikke flere og flere kommer til Ă„ bruke mer tid digitalt, og da spesielt inni spillenes verdener?

Folk flest i vÄr del av verden under en viss alder er blitt vant til Ä handle det meste de trenger pÄ nett.

De trenger noe, og de sĂžker det opp for Ă„ kjĂžpe det.

Eller de blir pÄvirket av en eller annen reklame eller venner og kjente til Ä kjÞpe.

NĂ„ kan de altsĂ„ spille favorittspillet sitt, bli bombardert med reklame som man gjĂžr i den vanlige verden, og i tillegg kunne kjĂžpe produktet idet man ser reklamen, eller man kan kanskje bare “hĂžykreklikke” pĂ„ en annen spiller for Ă„ se hva slags klĂŠr, merke osv, den har pĂ„, og gĂ„ rett til Ă„ kjĂžpe dette.

Tror du virkelig ikke at denne mÄten Ä handle pÄ vil kunne generere mye inntekter for ulike bransjer?

3 Likes

Picasso selger et signert kart til huset hvor kunsten henger nÄ. Det finnes bare et signert kart til akkurat denne kunsten/stedet og ingen kan ta det fra deg. Du kan selge kartet videre. Kunsten kan flyttes eller tas bort. Du eier ikke selve kunsten/maleriet.

2 Likes

Nei. Ser ikke hva det tilfÞrer som ikke allerede har vÊrt mulig i minst et tiÄr allerede.

Folk vi ha ting enkelt og effektivt, ikke bland noe 3d-render-rÊl inn i det. Og for guds skyld ikke dra noe slikt inn i business applikasjoner, det er jeg 100% sikker pÄ at vil bli boikottet.

1 Like

NFT kan sammenlignes med Skins i dataspill og samlekort av fotballspillere. At det er et marked for NFTs er helt sikkert. Alt bygges pÄ Ethereum blokkjeden. Jeg har stor tro pÄ dette fremover :cowboy_hat_face: Selv om jeg tror at mange vil angre pÄ Ä bruke millioner pÄ kunstverk som crypto punk.

1 Like

Ehh, okei?

1 Like

Kanskje ordet alt var feil ordvalg. Mesteparten bedre?

2 Likes

Bare ta bort Ethereum nettverket, sÄ ser du der. Det flere nettverk som har NFT :blush:

1 Like

Hadde ikke forundret meg om de bare blir enda mer verdifulle, de fĂžrste NFT’ene som virkelig slo an. Helt sykt, men likevel. Husker jeg tenkte det var sykt da jeg leste at de gikk for tusenvis av kroner. Det er en dekadent verden vi lever i! Folk liker Ă„ vise fram rikdommen sin og NFT-er er en veldig enkel mĂ„te Ă„ gjĂžre det pĂ„. VulgĂŠrt er det ogsĂ„!

2 Likes

Kathie Wood sa det samme som meg pÄ en presentasjon jeg nettopp sÄ. Og hva er markedsverdien deres kontra eth? Tror eth ligger foran i lÞypa. Eller gÄr lÞpet til eth pÄ egen bane?

At a very high level, most NFTs are part of the Ethereum blockchain

Bortsett fra noen fĂ„ NFT prosjekter pĂ„ Ethereum er det veldig fĂ„ som blir solgt ut (minted out) med engang lenger. Noe skyldes blant annet hĂžye gas fees der man ender opp med Ă„ betale like mye i gas som NFT’en koster.

Flere NFT prosjekter har minting tidsperioder der man kan minte og ellers ingen minting for Ä fÄ det til Ä fÞles eksklusivt. Samt tilbakebetaling av det man bruker i gas.

NFT markedet pÄ Ethereum virker oversaturert, noen prosjekter virker interessante. Har kjÞpt i noen fÄ men mest i Fantom nettverket.

3 Likes

Passerte en buss Idag med reklame for Floki meme coin og forleden dag sÄ jeg annen buss reklamere for Nexo og en annen for Firi.

Er det blitt mainstream eller er boblen iferd med Ă„ sprekke snart :grimacing::rofl:

2 Likes