Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 2 💰

Det er heldigvis ikke bare jeg og et par andre som ikke skjønner hvordan metsverse skal appellere til noe som helst.

2 Likes

Floki reklamen falt vist nok ikke så veldig i smak i England

https://cryptoslate.com/u-k-launches-an-investigation-into-floki-inu-floki-ads-on-the-london-underground/

1 Like

Liker når folk som har peiling snakker i mot hva jeg tror på, kom gjerne med flere sånne :blush:

1 Like

image

image
image
image
image
image

1 Like

“potential uses” - men hva er reelle use-case? NFT apekatter

2 Likes

…det sies dette om selskaper som er nystartet…at hvis selskapet ikke fungerer/tjener penger etter 5 år,-så vil det alldri fungere.

krypto har eksistert nå over 10(?) år…og ordlyden fra både sentralbanker og div. høytstående folk har ikke mye positivt å si om dette “nye” finanssystemet som dukket opp etter finanskrisen 2008/09 da “noen” mente at alt ville kollapse…noe som enda flere har begyndt å tro på nå som denne gjentagende “Bitcoin”-historien begynner å ta form i “alle” sine lepper når det kommer til dette nye digitale omstillingen…

2 Likes

Tenk deg at du setter på VR head-settet og går inn i en tredimensjonal digital verden der du møter og interagerer med andre. Du kan bestemme selv hvordan du ser ut og bygge ting - f.eks kontoret ditt så kan du be kollegaene komme dit på møtet i stedet for på møterommet eller teams, eller handle gjenstander og klær med de andre. Også kan du betale med “kryptodollar” som er mye bedre enn vanlig us dollar. Så utrolig spennende å leve i 2021!

Se for deg at du bor i Houston, Texas og får beskjed om at du må til den Norske ambassaden for å legitimere deg ved signatur av skjøte på en eiendom dine slektninger i Norge har solgt for deg. Det er en lang kjøretur til Washington DC. Eller så kan du bare ta på deg brillene og møte opp i den digitale utgaven av ambassaden, og gjøre det på den måten. Fix ferdig på 3 minutter. Slipper en 18 timers kjøretur.

4 Likes

En trenger hverken VR, 3d verden eller krypto for å gjøre en digital signering… det eneste du trenger er feks en mobiltelefon.

5 Likes

Ja kanskje innen for landegrensene, men ikke nødvendigvis hvis du er en norsk statsborger og ønsker en eiendom i f.eks. Brasil.

Man trenger hverken gå på ferie, trene eller møte familie og venner når dette blir til. Bare å ta på seg brillene i sofaen :sunglasses:

3 Likes

Say Hello to THE MATRIX - the new real world :rofl:

1 Like

Og jeg som trodde Matrix var en dystopi :upside_down_face:

1 Like

Noen som har sett på fordelen med bonding kontra staking?

Kommer an på prisen du kan bonde for. Eller det er i hvert fall det som gjelder for ohm-forks.

Feks la oss si du får 4000% ved staking, og 30% ved bonding, men at du får kjøpt token for 30% rabatt over fem dager. Det som vil avgjøre hva som er mest lønnsomt er hvilken vei kursen går.

Vet ikke om det hjalp, kan tenkes det er en annen type bonding du snakker om.

1 Like

Her kommer en liten historie til dere som elsker det norske bankvesenet:

Jeg solgte noen aksjer på en mandag, disse midlene var tiltenkt noen kryptoinvesteringer, dvs. at midlene skulle flyttes fra en bank til en annen etter salget var utført. Fra jeg gjorde handelen til midlene var disponible på konto så tok det 2(!) dager. Overføringen fra en bank til bank tok ytterligere 2(!) dager (pga. av rutiner i banken).

Dvs. at fra jeg solgte aksjene mine til jeg kunne gjøre hva jeg ville med de, så tok det 4(!) dager. Banken har holdt altså pengene mine som gissel i nesten en uke før de ville sette de fri. De kryptoinvesteringene jeg hadde tenkt å utføre hadde økt med over 20% på den tiden, så spørs om jeg like godt kunne beholdt aksjene. Og hadde samme operasjon blitt gjort i forbindelse med helg, så hadde det tatt ytterligere 2 dager!

Mulig jeg har blitt fartsblind etter en stund i krypto, men dette er til å rive seg i håret av!

Man skal ikke undervurdere det å kunne selge en innvestering og deretter sende den videre på sekunder, når som helst i døgnet og hvilken som helst dag i uken :rocket: Glemte en ting: Og dette gjelder hvor helst i verden :earth_americas:

6 Likes

Aksjer kan du selge og kjøpe nye så mange ganger du vil en dag. Bottleneck er først og fremst å gå ut eller inn i krypto. Krypto løser i dag ingen problemer, bortsett fra å mette spekulasjonsultne individer.

2 Likes

Kunne han omgjort pengene til krypto på platformen han handler aksjer på ville problemet vært løst. Dagen man slipper innom en bank så er jeg fornøyd. De er fine og ha, men å være helt bundet til de på denne måten virker bakstreversk.

De løser vel noen bankproblemer bla i Nigeria? Og begrenser makten til de som trykker penger… Dessuten kan Helium slå beina under deler av telekomindustrien, selv om det er en vei å gå der…

Cardano har ikke akkurat overprestert siste tiden, hva tenker folk der? Ble delistet av Etoro i USA, men er nå på Bitstamp