Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 2 💰

Tror vel dessverre at Novogratz ikke har noe med Vader å gjøre, eller har han? Heftig i så fall. Har ca 450k Vader vested, som frigjøres over ett år, så hadde vært knall om den gjør det bra…!

2 Likes

$Near $Rose $Metis $CVR $CVX virker alle veldig lovende litt mer long-term.
$Vader og $MCC medium term. Verdt å sjekke ut

1 Like

Hva med Metis? Har du sett på den?

Ja. Ikke gjort så mye research selv, men har fått mange tips fra kredible kilder om $Metis. Har skikkelig solid moment, og jeg kjøper litt nå.

Jeg synes det er litt vanskelig å sette meg inn i de tekniske løsningene, men føler på meg at ethereum layer 2 er litt unødvendig og oppskrytt, helt generelt. Når man har mye raskere løsninger som Fantom. På den andre siden er garantert Ethereum kommet for å bli, tror det er der mye av de store pengene kommer til å oppholde seg, nettopp fordi det er dyrt å transacte (rikmannsklubb/institusjoner). Dessuten har jeg tro på et hav av blockchains, gjerne spesialiserte, som kommuniserer med hverandre, at det er et gigantmarked med mange vinnere!

Er det noe spesielt med Metis?

2 Likes

Det mest spesielle med Metis er gjerne Vitalik-koblingen…?

" Metis is led by co-founders Elena Sinelnikova, Kevin Liu, and Yuan Su and also has Ethereum co-founder, Vitalik Buterin’s mother, Natalia Ameline on staff as a technology researcher."

1 Like

:joy: Interessant! Kan jo være stort, eller kanskje ikke ha noe for seg i det hele tatt. Men absolutt interessant ja…!

Nå ser det ut som det er Fantom sin tur for L1-narrativet. Har posisjonert meg utover økosystemet i micro caps.

1 Like

Hører de samme ryktene. Ladet opp litt på FTM og. Er det noen spesielle micro caps du har truen på?

1 Like

Foruten Fantom, så alt knyttet til Liquid Driver sin yield-strategi, dvs. Spirit og Beethoven. Tror også Tarot og Soulswap vil kunne utnytte en evt. Fantom-opptur. Men dette er høy risiko, så er godt spredt og diversifisert i ulike farms og yield-protokoller. Viktig å lese seg grundig opp først.

2 Likes

Hva er L1 narrativt og hvor kan man lese om det?

1 Like
1 Like

Return of the Ghost chain

2 Likes

Cardano har ligget bra an på “development acitivty” i flere år nå. Men det begynner å bli mange konkurenter som løper ifra Cardano i stor hastighet nå.

2 Likes

Vitalik er visst ikke helt enig med deg angående det:
Layer 2 is the future of Ethereum scaling and the only safe way to scale Ethereum while preserving decentralization that is so core to the blockchain, said Ethereum creator Vitalik Buterin in a speech today at the 2021 Shanghai International Blockchain Week.

1 Like

Er ikke uenig i at layer 2 kan hjelpe ethereum, er mer at jeg synes det finnes bedre layer 1 alternativer. Men Ethereum er first mover og vil nok ha en stor del av kaka.

1 Like

Hvor stor lock-in-kostnad er det for alle de som er på Ethereum idag? Det er vel ikke akkurat bare for de å bytte til noe annet over natten?

Megatråden hans er skikkelig god. Hopper inn midt inni til noe som er relevant for vår lille passiar