Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

Men om $TIME (Wonderland Finance) overlever dette som DAO mÄ jo dette vÊre tidenes kjÞpsmulighet? Eller anses prosjektet som helt dÞdt? Husker jeg vurderte den i januar, men droppet det for Ä heller ha AVAX i staking. Men vurderer en lyttepost nÄ

Det kan man godt si, ville nok isÄfall fulgt med hva som skjer i Discord til Wonderland her.

Er mye om og men og mange nye proposals, er jo en tidligere proposals som feks. merger med Abracadabra som flere kanskje lurer pÄ kanskje er det riktigste steget nÄ.

Do your own research og antakelser, jeg sitter og fþlger med selv bare

2 Likes

Jeg kjÞpte litt wMEMO da det stormet mest (som er wrapped $TIME), pÄ Fantom. Det virker jo som at det ikke er forsvunnet penger, om noe sÄ gÄr det pÄ ryktet til Daniele at han nÊrmest godtok Ä jobbe med en svindler. Jeg synes fortsatt det lukter litt rÄttent i saken egentlig.

1 Like

Yup enig at det lukter litt rÄttent ja. Og det har nok gÄtt hardt pÄ ryktet til Daniele ja.

Var vel og folk i Wonderland som kommenterte i Discord og var av meningen at hans historikk ikke har noe Ă„ si sĂ„ lenge han leverte. Men 0xSifu sin historikk er altfor shady spĂžr du meg og det var vel ikke sĂ„ lenge siden noen Ă„r tilbake sit han kjĂžrte en scam đŸ€·

1 Like

Hmm ja nettopp. Den paranoide siden av meg lurer litt pÄ om Daniele egentlig kan ha visst mer, kanskje var involvert fra fÞr, at mange i deres nettverk er del av en slags bande, at krypto er infiltrert med dette gjennom organisert kriminalitet :sweat_smile: Det er Ä dra det langt selvsagt, men om jeg lurer er det kanskje andre som gjÞr det samme.

Skal bli spennende Ä fÞlge med pÄ Wonderland de neste ukene!
Avventer inngang litt til

1 Like

Du kan ogsÄ se pÄ alternativer, jeg er i Jade pÄ BSC, de gikk fra samme ohm-modell til Ä bli et rent venture fond, de har nÄ ingen lÞpende rewards men prosjekter de er investert i som nÄr de realiseres vil heve bunnprisen pÄ coinen (som er forsvart sv en bot som kjÞper det som selges under denne bunnprisen). Mcap er langt under verdien pÄ treashury.

https://jadeprotocol.io/

FHM og SPA, er andre man kan ta en titt pÄ, begge pÄ Fantom. FHM beholder ohm-modellen men har mye pÄ gang. SPA er en annen som har stort treasury i forhold til mcap. De gir ogsÄ lav reward i forhold til andre.

https://fantohm.com/

Disse har gÄtt ned mye spesielt i kjÞlvannet av Wonderland-nyhetene.

Alle er selvsagt risikable.

2 Likes

HÞrt om Hector Finance (tidligere Hector DAO)? Mye spennende pÄ gang der.

Ja har hÞrt om det, relativt hÞy mcap sÄ er nok seriÞst, men fÞler jeg fÄr mer for pengene i de andre tre jeg nevnte. OgsÄ EXOD men der er treasury ca samme som mcap. exodia.fi

Noen som bruker XHEX? Erfaring som er gode eller dÄrlig?

1 Like
3 Likes

Ikke helt krypto,. men nesten.
Video om Meta sitt Metaverse i dagens DN:

Hun Ăžnsker mer “overvĂ„kning” av Metaverset. Personlig tror jeg det blir kroken pĂ„ dĂžra for Metaverset i sĂ„fall.
Se for dere en verden hvor vi la store begrensinger for internett sitt bruk i 1990. Fordi det potensielt kunne vÊre stÞtende for en av de 7-8 milliardene av andre mennesker pÄ jorda.
Det sier seg jo selv at det Ä lage et sett med Metaverse-regler som fÞrer til at ingen noen gang blir krenket er helt umulig. Det finnes jo deler av verden som finner det krenkende at hun har pÄ seg skjorte.
Hun Þnsker rett Ä slett at noen fra Meta (Facebook) skal sitte Ä se og hÞre hva vi sier og gjÞr til en hver tid. Det er faktisk det sykeste jeg har hÞrt pÄ lenge!
Her Þnsker hun faktisk at vi skal gÄ inn i en fremtid hvor dystopien er fullkommen og invitert av oss. Slik at Meta skal fÄ overvÄke oss 24/7 etter vÄrt Þnske og skal fÄ bestemme hva som er lov Ä si Ä gjÞre. Artig hvordan folk vil bo i spillefilmen Equilibrium, fordi de er sÄ livredde for Ä oppleve noe som kan vÊre litt vondt.
GjÞr meg bare mer sikker pÄ at Krypto er fremtiden.

2 Likes

Facebook sitt Meta(verse) prĂžver Ă„ fĂ„ sin eksisterende brukerbase inn i en VR verden fĂ„r se hvor godt de fĂ„r det til. Med tanke pĂ„ all trollingen og kommentarfelt som gĂ„r ut av hĂ„nd i FB sĂ„ blir det nok ikke noe mindre av det om samme brukerbase skal inn i en Metaverden :sweat_smile:sĂ„ ja ikke sĂ„ rart at det mĂ„ moderering pĂ„ plass nei đŸ€·

Men at Facebook sitt Meta er definisjonen pÄ hva Metaverse er og hva det kommer til Ä bli er sÄ langt unna en universell sannhet, de prÞver vel Ä etablere seg som det the one Metaverse men der tenker jeg at de ligger bak allerede. Finnes mange metaverses der ute allerede og mange er selvregulerende med communities der man har moderatorer valgt ut ifra disse, og mange av disse fÞrer strengere moderering og slÄr hardere ned nÄr det kommer til trolling, mobbing, rasisme osv. enn det FB gjÞr idag. SÄ har man andre hvor det er mindre strengt. Det samme gjelder om man er pÄ en Discord Server, et Metaverse er jo en slags community med VR :sweat_smile:

Tviler og pÄ at Facebook sitt Metaverse er der de unge folka kommer til Ä henge, i Kryptoverden finnes det jo mange Metaverser allerede slik som Decentraland, Boson, Sandbox, osv.

2 Likes

Digresjon:
Facebook sitt Meta fÄr mye oppmerksomhet imo. da de er desverre blitt trafikkgrunnlaget til mange nettsider i media, spÞrs om det er sÄ relevant i en Meta verden.

Og mÄr det kommer til overvÄking de dataene FB allerede samler om oss idag bryter nok en del personvern regler men som omgÄs pga. at dataene samles i USA blir spennende om FB blir omlagt strengere regler rundt samling av person data nÄ som EU har vedlagt at Google Analytics sin innsamling av data er ulovlig med tanke pÄ personvern dette er mye av det samme FB gjÞr nÄr det kommer til rettet reklame.

1 Like

Noe sent til festen kanskje?

600 millioner grunner over til at de nettopp ikke er det?

1 Like