Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 2 💰

Ikke akkurat mye mental gymnastik som skal til for å skjønne hvorfor man kaller sånne prosjekter for en scam.

1 Like

Den er god. Jeg postet det utelukkende for at folk skulle få mulighet til å tjene penger og gjorde åpenbart rede for risikoen, men om det blir skutt ned så er det ingen hensikt i å poste i fremtiden. Det er generelt mye hate og sterke meninger her inne og jeg skjønner jo hvorfor folk ikke deler.
Jeg er her for å tjene penger utelukkende og gjør gjerne short term plays som betaler seg godt

1 Like

Det at noen kommer med kritiske spørsmål/kommentarer til investeringstips er vel det som gir dette forumet verdi?
Stor forståelse for at du vil gjøre kortsiktige trades i krypto. Men du kan ikke bli så fornærmet av at noen ønsker et bedre argument for å kjøpe enn: “Andre MEME coins har gått mye før”.
Ut i fra hjemmesiden så skal de i fremtiden gjøre penger på følgende:

• Sponsor Joey Diaz or Eddie Bravo (utgift)
  • Sponsor UFC fighters (utgift)
  • Merchandise Launch (Inntekt, men utgift for varene først)
  • Raise Awareness for Fighters Fair Pay (Veldedighet - utgift)
  • Podcasts and major Partnerships (inntekt, men podcaster som tjener penger er det få av, og de må ofte kjøpes dyrt)
    Det er ikke for å være en kødd, men dette virker som en ekstremt dårlig investering.
    Shiba Inu og Dodgecoin kan hvertfall brukes som et kjapt betalingsmiddel.
    Tror ikke du er alene om å være her på forumet for å tjene penger :wink:
    Håper for din del av du gjør det med denne investeringen også!

Ikke fornærmet, og jeg er helt enig i kritiske spørsmål og kommentarer er verdifull.
Bare synes sånn her kommentarer er unødvendig.

Uansett, jeg er enig med deg, men det er ikke en investering, bare en trade, og det som står på nettsiden er nesten uvesentlig, fordi med alle disse type meme coins så snakker man hype som varer timer eller dager, så jeg kjøper heller ikke noe av det som står på nettsiden.

Jeg setter pris på slik tilbakemelding og kritikk, og enig at det gir forumet verdi. Spesielt diskusjonen rundt det. Men jeg synes det er alt for mye brølete claims når noen poster noe.

Helt enig i at kritikken bør være konstruktiv :+1:
Personlig orker jeg ikke investeringer som krever daglig oppfølging, men hører gjerne en update når du selger!
Joe Rogan har jo ekstremt med keyboard warriors i ryggen om dagen. Så godt mulig hypen kan gi deg noen hundre % om du timer utgang riktig :chart:

Ok da er alle enig.
Ja så for å gi videre kontekst: det RYKTES at en kjent gjest skal snakke om denne coinen på Joe Rogan - basically fortelle han om den - og dermed generere hype. Skjer det ikke som antatt vil jeg tro den sakte blør ihjel og det er over.

Jeg er rundt 800-1000% opp og har tatt ut min originale investering. Slippage og fees er høy så man snakker gjerne 25-30% før det er verdt det uansett. Og personlig tror jeg ikke jeg ville kjøpt med mindre man putter i minst $2k. Mine tidligere erfaring med disse tilsier at timing er alt.
Kanskje er det for sent allerede… Mongoose kjøpte jeg for sent og fikk “kun” ca 4x - tok ut min originale investering, og så blødde den bare til døde.
Felles for alle disse er at den mest sannsynlige livssyklusen kan være så kort som kun noen dager.

Du tror at folk vil hjelpe deg å være exit liquidity? Nei takk

3 Likes

Vi har nettopp diskutert i mente at innlegg/kritikk bør være konstruktiv :weary:

Tja. om man er såpass investert at man påvirker kursen så vil jeg tro de fleste tar ut litt og litt uten å påvirke kursen for mye. Dersom det ikke er indikasjoner på at alle skal gå ut samtidig. Ofte som skjer når :whale2: :whale: dumper.

Slik jeg leser det her så er det vel ikke situasjonen uansett…

Innlegget mitt var ikke en tilbakemelding til deg, men en advarsel til andre om å ikke kaste seg på nok et super shady inu meme-to the moon-prosjekt uten annen bruksverdi enn å dumpe på exit liquidity. Etter litt motvind sa du selv at dette er tull som kan være en rug.

Taktikken til slike prosjekter er å alliere seg med influensere, pumpe prisen seg i mellom så det ser organisk ut og deretter gå hardt ut i sosiale medier med FOMO-innlegg om at dette er nye Shiba Inu slik at egen investering kan dumpes på andre.

1 Like

Dette er manuset til nesten så å si alle meme coins ja :sweat_smile::ok_hand:

Neste gjest skal visst shille prosjektet på Joe Rogen show. Rett før dette ikke skjer, dumpes prosjektet. Kjent manus.

Innrømmer gladelig hvis jeg tar feil, for det betyr at folk ikke blir svindlet. Men da er det også blant 1%-unntakene.

Ser ut som nettsiden er nede kun Twitter oppe og går, virker som en rug and pull selv om ICO var vist ifjor mai. Aldri hørt om før nå styrer unna selv :sweat_smile:

Det er lett å elske scams/mlm som utnytter menneskers fomo når man sitter på riktig side. Ender du nok ganger på feil side vil dog det du har tjent nå forsvinne raskt.

Oppskriften her er veldig enkel: Finne på at noe har verdi, markedsføre det så godt man kan til tilfeldige på nettet, forsøke å selge så mye som mulig inn i volumspiken fra markedsføringen så nøyaktig man kan. Så begynne på neste scam.

Baksiden av dette er alle de som er en del av volum-toppen, som putter inn sine egne penger av fomo og så taper minimum 25% av det. Det er bare en litt mer avansert form for tyveri. Man lurer uvitende om å føre penger fra sin konto over til din konto, med en shitcoin som mellommann.

Spørsmålet er om man synes det er ok å lure penger fra vanlige folk eller ikke. Ved å spre dette deltar du i markedsføringen og er moralsk ansvarlig for alle de som taper penger på å bli lurt. Lovene og oppfølgingen av dem henger dessverre litt etter den teknologiske utviklingen på dette feltet.

5 Likes

Ok jeg skjønner at du vil være moralens vokter og det er all good, men du er ikke i nærheten å få meg til å kjøpe at du er moralsk ansvarlig for de som taper penger.
Om du kjøper en coin som har gått opp flere hundre tusen % på 2 dager, som ikke er listet noensteds og som handler om hunden til en omdiskutert podcast host, så burde du være klar over at du tar en relativt stor risk. Dette er jo ikke Herbalife eller Scientologi.

Jeg kjøper ikke ditt argument overhodet. Om folk er villig til å gamble på denne måten, så synes jeg ikke synd på de og jeg tar gjerne pengene deres :tipping_hand_man:

Men du prøvde å få oss til å kjøpe, så ansvarlig for egne handlinger er du.

2 Likes

Det gjorde jeg ikke. Jeg postet at det eksisterte - og sa helt klart kjøp på egen risiko. Du klarer vel å være ansvarlig for dine egne handlinger og kjøp?

2 Likes

Når man deler prosjektet er man det. Eneste grunnen til at folk hører om dette og taper penger er word of mouth.

5 Likes

Dette prosjektet kommer til å bli det største vi noensinne har sett.

node.minepi.com and minepi.com/node-info
developers.minepi.com
privacy info: socialchain.app/privacy
terms of service: socialchain.app/tos
email: support@minepi.com

Twitter @picoreteam
Twitter.com/PiCoreTeam
Youtube Pi Network
pi.app/youtube
Instagram @Pi_network
Instagram.com/pi_network/
Facebook Pi Network

Telegram -

Pi Network Official Blog – Medium

Pi blockexplorer
minepi.com/blockexplorer/

Pi Network Wiki
pi.app/wiki
Pi Network Support Portal
pi.app/support

Ok om du mener det, men faktum er at dere hadde alle tjent penger om dere hadde kjøpt når jeg postet det.
Jeg kjøpte noen timer før jeg postet og er så langt ca. 120k i pluss på min originale 20k investering på 2 dager. Halvparten er allerede realisert. Kan jo si ifra når det er blitt 1mill eller 0kr av det som står igjen.

1 Like