PÄ en mÄte kan jeg forstÄ disse sanksjonene, selvsagt, men dette bÞr vise hvor viktig krypto er. Mange russere som oppholder seg i utlandet, kanskje med god grunn, kan nÄ vÊre avskÄret fra Ä betale for seg. Tror slike sanksjoner straffer folk flest mer enn Putin selv. Putin er en militÊr, ikke Þkonom, tror ikke Þkonomiske sanksjoner er det han personlig er mest opptatt av! Selv om de over tid sikkert vil kjennes ogsÄ for Putin.
Vil jeg leve i en verden der kriminelle kan betales og benytte penger som alle andre? Eller vil jeg leve i en verden der man kan fÄ kontoen sperret for Ä delta i en demonstrasjon og mene noe som ikke er politisk korrekt?
Jeg velger den der kriminelle kan bruke penger som alle andre, sÄ fÄr myndighetene finn andre mÄter Ä sanksjonere.
Kryptovaluta er et fantastisk verktĂžy for fred
HĂ„per du fortsatt sitter, 3x til siden sist!
Hehe ja jeg har litt fortsatt, men har spilt ganske safe og tatt ut mesteparten. Hadde jeg ikke solgt noe som helst hadde det vel vÊrt rundt 500-600k nÄ⊠Men fortsatt hÞy risiko sÄ hadde aldri klart Ä sitte sÄ stille. Ser at den har gjort ca. 3300% siden jeg postet, sÄ hÄper jo noen fulgte etter!
Er litt treig pÄ avtrekkeren nÄr det gjelder sÄnt, spesielt meme-coins er jeg generelt skeptisk til for det er sÄ mange av dem. Men stÞrste Ärsak er at det er tungt Ä selge annet med tap⊠!
Ja, det er generelt skummelt. Det er vanskelig Ă„ plukke den rette, men man skjĂžnner det ofte ganske fort nĂ„r man har truffet en bra en. Jeg var inne i minst 10 andre rundt samme tid, og de fleste solgte jeg fort med litt tap, og de dĂžde rett etterpĂ„. Unntaket er Stilton, som jeg solgte nesten umiddelbart med 2x, men den gikk til himmels rett etterpĂ„âŠ
EU vil innfĂžre fjerde sanksjonspakke mot Russland neste uke
EU ventes Ă„ beslutte en fjerde sanksjonspakke mot Russland tidlig neste uke.
Det sa den irske utenriksministeren Simon Coveney til journalister fredag, da han ankom mÞtet med andre EU-kolleger, ifÞlge NyhetsbyrÄn Direkt.
PÄ mÞtet vil ogsÄ utenriksministrene Anthony Blinken fra USA, Melanie Joly fra Canada, Liz Truss fra Storbritannia og NATOs generalsekretÊr Jens Stoltenberg delta.
- Dagens mÞte vil bli mer en oppvisning av enighet. Vi vil diskutere hvordan vi kan pÄvirke holdningen til russiske ledere, sa Simon Coveney.
Arbeidet med Ä isolere Russland internasjonalt vil fortsette. Blant de nye mulige sanksjonene er tiltak mot kryptovalutaer for Ä hindre at de Þkonomiske sanksjonene blir omgÄtt, opplyste han.
Rip
Klovnene slÄr til igjen!
âBakgrunnen var Ăžkende tilstedevĂŠrelse av kryptominere i Norden pĂ„ grunn av tilgangen til relativt rimelig fornybar energi.â
SĂ„ det er jo mye bedre at Bitcoin utvinnes med bruk av diesel og kull!
Ja⊠politikere altsÄ, spytter ut om ting dem ikke har peiling pÄ. Men, likevel med den energisituasjonen verden stÄr i nÄ, sÄ ser jeg problemstillingen.
Det kan flyttes til stranded assets som sÄ vil gi energioverskudd og lavere strÞmpris for oss