Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

Oh damn! Kjipern delux det da. FĂ„r jeg lov Ă„ spĂžrre hvilken OHM-fork dette var?

1 Like

Spartacus pÄ Fantom!

For andre som har den, man kan nÄ redeeme SPA for pÄlydende i treashury (om man hadde SPA fÞr 01. april ca).

1 Like

Monavale fikk seg en grei dag i dag med ca 50% opp etter at Coinbase annonserte at de er pÄ deres shortlist: Monavale price today, MONA to USD live, marketcap and chart | CoinMarketCap fortsatt under 5 mill mcap. Om den kommer pÄ coinbase vil den fly
!

https://blog.coinbase.com/increasing-transparency-for-new-asset-listings-on-coinbase-e06f2edb095e?gi=622b58ee743c

Er Stellar Lumens (XLM) et godt kjĂžp? $0,20

1 Like

jeg mister litt troen pÄ vÊr gamle h5 med dette

det er sprĂžtt

Hmm hva tror du? Hvorfor ser du pÄ akkurat Stellar?

Om noen Þnsker Ä generere sin egen EVM kompatible wallet address med en litt lenger recovery passphrase enn 12ord, feks med 24 ord sÄ kan det gjÞres som fÞlgende med node kode pÄ maskinen:

import { Wallet, utils } from 'ethers';

const wallet = Wallet.fromMnemonic(
  utils.entropyToMnemonic(utils.randomBytes(32))
)

console.log('wallet.address:', wallet.address)
console.log('wallet.mnemonic.phrase:', wallet.mnemonic.phrase)
console.log('wallet.privateKey:', wallet.privateKey)

Finnes sikkert noen tjeneste der ute som lar enn generer med 24 ord istedet, men om man er litt paranoid :joy:

Tror jeg fortsatt hadde valgt Ledger med 24 ord enn det der :sweat_smile::see_no_evil:

1 Like

Godt mulig, kommer sikkert til Ä angre pÄ dette men ikke sÄ glad i sÄnne smÄ duppe dingser jeg roter vekk nesten alt mulig eller kaster i sÞpla ved feiltakelse. Skal forsÞke meg pÄ Ledger, men ikke akkurat nÄ (famous last words).

Stoler ganske bra pÄ den koden fordi den anvender det offisielle biblioteket til Etherjs prosjektet som blir brukt internt av blant annet Metamask nÄr den opppretter nye addresser for deg, bare at jeg har modifisert den til Ä bruke 24 ord som default istedet. Noe jeg ikke forstÄr meg pÄ at den ikke gjÞr by default idag :man_shrugging:

NÄr man oppretter en EVM addresse gjennom Fantom sin Wallet sÄ blir den faktisk laget med 24 ord. Ble nyskjerrig pÄ hvordan jeg kunne gjÞre dette selv, posta koden dersom noen andre lurte pÄ det samme.

3 Likes

Ser den.

NĂ„ er det egentlig ikke farlig om du mister ledgeren. Det er ordene som er viktig. Burde jo oppbevares i safe eller lignende om man har stĂžrre summer.

Fordelen med ledger er jo seff at ledgeren blir en ekstra sikkerhet i seg selv. Men den stÞrste fordelen er at man kan opprette en hel haug med wallets til forskjellige coins, slik at man slipper Ä ta vare pÄ en hel drÞss med koder til forskjellige wallets.

2 Likes

Ser den men om man bruker en EVM kompatibel addresse sÄ er den kompatibel med veldig mange chains. SÄ er det mange andre blockchains som ogsÄ oversetter EVM addressen din til sin egen blockchain feks. Nervos Network, Gnosis, 

Tror nok det blir framtiden, med addreser som kan oversettes pÄ tvers av chains der det gÄr an og i det lange lÞp sÄ vil nok flere og flere gjÞre dette. SÄ da har man bare en addresse og kode Ä forholde seg til. Yup lagrer mine flere steder Keybase (recovery phrase) + 1Password (walllet app password) :joy:

1 Like

Utvider man ikke angreps-flaten sin ved Ă„ lagre keys flere steder? Tenker det ville vĂŠrt mindre sikkert mtp. alle “oi vi lekket informasjonen din”-tilfellene vi har sett de siste Ă„rene?

Risiko jeg tar, har ganske langt memorable passord pÄ 1password:

Og sÄ er keybase veldig sikkert, det er min backup for mye.
Men mulig et passord i en safe er og sikkkert.

1 Like

Det er vel vanskelig Ă„ unngĂ„ at midlene blir tilgjengelige fra nettet i en eller annen form, men ja. Er mest redd for sider hvor man overlater midler pĂ„ andres konto, er der mesteparten av “uheldige” tyverier skjer.

Enig litt av samme grunn jeg Ăžnsket Ă„ opprette med 24 ord istedetfor 12 der jeg er den som opprettet account address selv. Men det er mange fallgruver og mange muligheter for Ă„ bli exposed.

1. Selve passordet man bruker setter er ikke farlig Ä miste, om man ikke blir utsatt for at noen stjeler laptopen din og fÄr tilgang til feks Metamask som er installert i nettleseren men kan skje ja.
  2. Selve recovery phrase er nok det verste Ä miste fordi den gir tilgang til selve addressen og man kan gjÞre hva enn man vil med det balance som er tilgjengelig pÄ wallet.

Man er vel nok aldri sikker nok :man_shrugging:

1 Like

Ikke overraskende er Dogecoin en av vinnerne etter at det ble offentliggjort at Musk kjþper Twitter
 Det er kanskje litt bull for krypto generelt?

1 Like

Synes dette er veldig interessant egentlig. Jeg tror ja, det er litt bullish (det pÄvirket helt klar markedet positivt i gÄr), men dette er ogsÄ litt typisk scenario som brukes for Ä skape en bull trap. Market makers fÞlger nÞye med dette og bruker alle triggere de kan bruke for Ä lure retail investorer inn til Ä kjÞpe pÄ topp.

Poenget mitt er at det kanskje er en illusjon hvor mye betydning det faktisk har. Jeg vet ikke, men det er bare en tanke jeg kom til Ä tenke pÄ nÄr jeg sÄ hva KSICRYPTO skrev i gÄr. Morsomt nok sÄ bruker mange tradere han som en peilepinne pÄ hva retail tenker, og mange tar faktisk hans tweets i betraktning og gjÞr konsekvent det motsatte av han. Han har jo bokstavelig aldri hatt rett. Han tapte vel $5,1mill i fjor pÄ leverage trading.

1 Like

SkjÞnner meg ikke pÄ folk som gÄr ut i media og skryter over hvor mye de har tjent pÄ kryptovaluta og stÄr fram med fullt navn.

Tenker det er bedre Ä ligge lavt. Kommer man pÄ inntekts/formuetoppen der hvor man bor. SÄ er det nok lurere Ä si at man har tjent pengene pÄ noen annet enn krypto dersom journalister ringer Ä spÞr.

5 Likes