NOK = shitcoin
Markedspsykologi er interresant! I høst var det temmelig stille angående BTC. Mange snakket om 2400 og 1000. Nå roper alle 30000, 50000 og 100000 igjen. Tingenes tilstand er i grunn forholdsvis lik. Viktig å tenke over MCAP. Mange ser bare grafene og tenker en syklus som repeterer seg selv i prosent. Dette må etter hvert avta med tanke på hvor mye mer penger som må inn for å få tilsvarende vekst.
Husker det var noen som nevnte McAfee
Dette er selvfølgelig umulig i et fritt marked. Hvordan vil manipuleringen til sentralbankene ende? Jeg tipper hyperinflasjon.
jeg skjønner meg ikke på folk som mener oppdiktede penger skal nå komme inn i omløp der vi allerede har en etablert økonomi styrt av sentralbankene verden rundt!?
økonomien blir da regulert etter økonomiske stimulanser og styring av rentehevinger og annen regulatoriske innretninger hos bankene…
pluss,at sentralbankene VIL måtte gripe inn med reguleringer MOT denne bruken av kryprovalutaer,-som nå finnes varianter i det mange tusentals…
Betalingsmidlet er nok dødt om noen år, enig. Men det er jo ikke det Kjoseren her trekker frem. Det er teknologien som kan gi kapasitetsøkninger. Les innlegget og forstå budskapet før du svarer neste gang? Dessuten har ikke dette så mye med NAS å gjøre, da de ikke er med enda. De har kun en kjøpsopsjon enn så lenge.
Lurer på hvor mange som har sagt det. Bitcoin lar seg ikke stoppe. Det er det som er så fantastisk.
Usa, Kina med flere land har allerede prøvd. De kan gjerne putte oss i fengsel, men vil ikke hjelpe det heller.
Tilhengere av Bitcoin er mennesker som ikke har tillit til Finansielle systemet som vi har i dag. Denne gruppen blir bare større. Og jeg syns det er bra at folk har et alternativ når et lands valuta kollapser som vi har sett mye av i det siste. Og ikke minst retten for at et enkeltindivid kan beholde sin rett til noen av sine eiendeler.
Ja blochain teknologien er jo svært spennende i seg selv. Så mange områder innen finans, forsikring, regneskap og lokistikk kan den sikkert i fremtiden effektivisere mye
Hvorfor vil de etablere en børs hvor man kan betale flybilletter med kryptovaluta dersom han kun har troen på teknologien bak???
ja,teknologien tar form videre,-det er det ingen tvil om!
MEN,det skal vites hvem som STYRER det finansielle systemet vi har idag,-og vil fortsatt være regjerende fremover.
så uansett form,om det er papirvaluta eller digitale valuta,-så er det INGEN som helst ny aktør som kan komme inn å erklære seg som “det nye” innen finans blandt banksystemet!
Selvfølgelig ikke. Men våres Banker og regjeringer kan blant annet kollapse. Nå har Kina lagd en digital valuta så at de som styrer vil selfølgelig gjøre alt for å beholde kontrollen. Men er det ikke Fantastisk at en liten del av jordas Befolkning er Frie fra den jern hånda de repsenterer. Så Bitcoin har allerede vist seg ikke til å stoppes. Nå er jo Heller ikke Gull heller en trussel mot den Økonomien vi har i dag. Mcp til gull 7 Trillioner Dollar. Btc Skarve 200 billioner Dollar.
Heheh. “Hei alle sammen, vi har investert noen titalls millioner i en kryptobørs, kryptovaluta er fremtiden. Men vi har ingen tro på det.”
Det var da svært ufint av deg. Er det ikke lov å ha en annen mening? De skaper hype ved å gjøre dette. Sletter innleggenen mine for slikt tull gidder jeg ikke være med på. Hånelig.
Det var da veldig??? Prøvde å sette meg inn i hva du mente. De har investert mye i en kryptobørs og mener kryptovaluta er fremtiden, alikevel så mener du Kjos selv ikke har troen på det, kun teknologien. Synes det er vanskelig å forstå at de investerer så mye i noe de ikke har tro på.
Tenk om de hadde hatt sparepengene sine som kryptovaluta på en ledger de selv hadde 100% kontroll over…
" Siste gang det skjedde var ved årsskiftet 2001-2002, da bankvesenet falt sammen, folk mistet sparepengene sine og landet opplevde en orgie av plyndring og vold."
Tror dessverre ikke kryptovinteren er over enda, ser mer ut som en høst der vi fikk noen varme sommerdager i september.