Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

NÄ tror jeg faktisk bitcoin skal over 100K innen to Är, men det er kun fordi jeg tror markedet skal inn i en siste bull fase de neste 2-3 Ärene. Ta en titt pÄ chartene til de stÞrste sektorene, sÄ skjÞnner du hva jeg mener :blush:

nÄr det er nevnt, sÄ kommer den siste korreksjonen her til Ä skremme ut mange, fÞr vi gÄr bull. Har ventet pÄ denne lenge, sÄ den siste mnd har jeg nesten aldri vÊrt inne med mer enn 25% av total kapital

3 Likes

Den norske shitcoinen svekkes mot det som svekkes kan. Til og med den svenske shitcoinen styrkes mot NOK. https://e24.no/boers-og-finans/norsk-krone/euroen-over-10-kroner-etter-tydelig-kronefall-mer-og-mer-vanlig/24670769

1 Like

Ja NOK er en skikkelig shitcoin :rofl:

1 Like

Men HVORFOR er NOK sĂ„ svak? Jeg klarer ikke skjĂžnne det
 Vi er “eneste” Ăžkonomi som hever renten??

Potensiell, Boligboble, mye privat gjeld, politikere som snakker om utfasning av Olje. ?

1 Like

Svaret mÄ jo vÊre noe sÄnt ja. Men alikevel etter noen rentehevninger gÄr det sÄ bra i Norge at renten mest sannsynlig blir satt opp neste mÄned igjen. I europa gÄr det dÄrlig tross minusrente og bankene der er virkelig ute Ä kjÞre om man sammenligner med de norske. Ecb har jo trykket enormt mye penger, sÄ rart at euroen er sÄ sterk i forhold til NOK.

Men det er vel i som alt annet tradere og roboter som styrer kursene, det er vel en grunn til at valuta- og akjeanalytikere hele tiden bommer ved sine prognoser

1 Like

En dag sÄ snur det igjen forhÄpentligvis

1 Like

Kina svekker sin egen valutakurs for Ă„ oppnĂ„ “urettferdig konkurransefordeler” i henhold til Trump.

Norges valuta svekkes = shitcoin

Ă„ja

1 Like

Joda det gir fordeler med en svak valuta sÄ sant den ikke kollapser og gÄr over i hyperinflasjon.

Men nÄ snakker jeg om Ä plassere pengene. Hvorfor ha de stÄende en plass som svekker seg mot det meste nÄr man kan ha det i krypto som stiger i verdi?

Ser ut som krypto liker valuta og handelskrig ogsÄ. Opp 7% bare igÄr nÄr kaoset herjet som mest i markedene.

Deflasjon er fantastisk

Regner med du mener inflasjon? Dersom du syntes deflasjon er fantastisk sÄ burde du jo ha alle dine penger stÄende i banken.
Inflasjon er fantastisk, lÄne penger i kroner som stadig svekker seg og plassere de i eiendom, aksjer og krypto. Gratis penger!
Festen i boligmarkedet tror jeg for Þvrig gÄr mot slutten nÄ. SÄ de med lÄn til over pipa kan nok gÄ en tÞff tid i mÞte. Svak krone er et veldig bra argument for renteheving neste mÄned. Tror antall tvangssalg av bolig vil gÄ opp i 2020.

1 Like

det var sarkastisk

En valuta med begrenset mengde og Þkende pris er vel deflatorisk? = bitcoin. Dvs en Þkonomi med bare bitcoin som valuta vil det lÞnne seg for folk Ä ikke lÄne ut / ikke investere/ bare hodle
 (eller avkastningskravet blir deflasjon % + krav til avkastning som er hÞyere enn Inflasjon+krav)

1 Like

Ja, det vil fungere best slik det er nÄ. AltsÄ en ny type asset man kan investere i og etterhvert betale med. Samt en god mÄte Ä oppbevare verdi pÄ, spesielt i land med banker og myndigheter man ikke kan stole pÄ.

SÄ det er jo fantastisk Ä ta opp lÄn i noe so hele tiden blir mindre verdt og putte det en plass det blir mer verdt.

2 Likes

Sjekk Bitcoin charts vs Yuan chart siste uken

2 Likes

Btc opp. NOK som vanlig svekkes mot alt det kan svekkes mot.

1 Like

NOK = shitcoin

2 Likes

Markedspsykologi er interresant! I hÞst var det temmelig stille angÄende BTC. Mange snakket om 2400 og 1000. NÄ roper alle 30000, 50000 og 100000 igjen. Tingenes tilstand er i grunn forholdsvis lik. Viktig Ä tenke over MCAP. Mange ser bare grafene og tenker en syklus som repeterer seg selv i prosent. Dette mÄ etter hvert avta med tanke pÄ hvor mye mer penger som mÄ inn for Ä fÄ tilsvarende vekst.

2 Likes
1 Like

Husker det var noen som nevnte McAfee

1 Like

Dette er selvfĂžlgelig umulig i et fritt marked. Hvordan vil manipuleringen til sentralbankene ende? Jeg tipper hyperinflasjon.

2 Likes