Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Villmann! :slight_smile:

1 Like

2633.8 nÄ @cagey2 moro hvis det blir storeslem pÄ deg i helgen. Da synes jeg du skal spandere Þl :wink:

1 Like

JĂžss, pent @cagey2.
Regna med et fall igjen og pÄ fredager dropper som regel kryptos, men har ikke turt Ä shorte mer.
Kudos

2 Likes

Det ble egentlig litt spennende Ä fÞlge med pÄ bitcoin nÄ som @cagey2 har satset. Blir plingfest i kveld :wink:

1 Like

Ser ganske lovende ut forelĂžpig i hvert fall og fallhĂžyden er stor for BTC ned til bunnen forrige helg.

Jeg gjorde ca 400-500% forrige helg, ca 100% pÄ ETH nÄ pÄ onsdag, going for hattrick!

5 Likes

Nice, hvor shorter du?

BitMEX.com ganske stor terskel for Ä lÊre seg men bra omsetning pÄ derivatene deres og opptil 100x giring

Store belĂžp?
IsÄfall mÄ det bli vanvittig med penger. Gratulerer!

Ikke store belÞp, dette er jo gambling, men nok til at det er vel verdt Ä bruke tid pÄ og nok til at jeg bekymrer meg for det skattemessige


Edit: Lukket shorten nÄ fÞr leggetid sÄ litt skummelt ut
 Ser det an i morgen.

Edit: Ny short nÄ pÄ morrakvisten. Litt mindre pÄ 10x

1 Like

AltsÄ kan godt vÊre vi korrigerer nÄ etter Ä ha hentet inn etter panikken til 1800. Derfor jeg bare er 3x bull. Man vet jo aldri om det blir en panikk runde til.

1 Like

Har du is i magen eller har du trekkt shorten?
Btc ser sterk ut idag.

Jeg missa pÄ ETH kjÞpet mitt pÄ 205USD :\ vurderte Ä lÞpe etter, men endret kjÞpet til 214usd istedet sÄ fÄr det bare surre og gÄ i helga.

1 Like

Jeg er long BTC fra $2810. Tror vi er pÄ vei mot et ATH-race.

Men kryptoprisene er veldig nyhetsavhengig for tiden. Kommer det en negativ nyhet er jeg ut. Kommer det en positiv nyhet nÄ gÄr jeg inn med mer.

Ser ut som om en dobbel topp formes pÄ BTC/USD nÄ.

Fortsatt inne
 ikke foran pc-en :confused:

MÄ skal jeg prÞve meg pÄ bitmex, bare 0,04 bitcoin men det var 200 lbc jeg hadde minet tilgjengelig etter mining og da enkelt kunne bruke uten Ä deppe over ett tap :stuck_out_tongue: med giring kommer det til Ä gÄ i dass eller bli en fin sum til slutt :slight_smile:

Tok en test short med 10 dollar. Forstod ikke helt, kunne endre giring underveis? Og sÄ stÄr det 12,5x nÄr jeg har valgt 25 pÄ giring? Ettersom jeg satsa 10 dollar er det maks jeg kan tape antar jeg og ikke noe av den resterende balansen min?

HÄper du som nÄ er vÄr guru kunne hjulpet litt @cagey2 ? :slight_smile:

1 Like

Spennende :grinning:

Det er ikke sĂ„ enkelt Ă„ forklare alt, men skal prĂžve. Ja, du kan endre giring underveis, obs da endrer du giring pĂ„ hele den posisjonen din. Den slideren er farlig! KjĂžp og salg i samme instrument blir “slĂ„tt” sammen til en posisjon. Du kan ogsĂ„ endre til akkurat den giring du Ăžnsker ved Ă„ trykke pĂ„ den lille edit knappen til hĂžyre for den slideren, dette gjorde en stor forskjell for meg (altsĂ„ at du ikke er bundet av de faste 1x 2x 5x etc).

Der det stĂ„r en annen “giring” er faktisk margin som oppdateres underveis som du gĂ„r i pluss/minus. Har du valgt 10x starter den pĂ„ 10x, og om den stĂ„r nĂ„ pĂ„ 12,5x sĂ„ har posisjonen din blitt litt stĂžrre og din oppdaterte margin er dermed litt stĂžrre ogsĂ„ (i forhold til opprinnelig satset fra deg).

Du taper maks innsatsen trukket fra balansen din med mindre du har valg alternativet helt til venstre pÄ den beryktede slideren, cross margin. Om du bruker cross margin sÄ vil automatisk resten av balansen pÄ kontoen din brukes til Ä vedlikeholde marginen din sÄ du ikke bli likvidert.

Ellers er det mye bra forklaring rundt i interfacet ved Ä holde musa over forskjellige steder og trykke pÄ spÞrsmÄlstegnene. Forklaring mÄ gjerne leses en del ganger skal i hvert fall jeg forstÄ det. OgsÄ mye god, men tung bakgrunnsinfo i References taben med alt av formler for funding rates osv.

Lykke til!

2 Likes

@cagey2 Den siste som er “long”. Den var med 50x giring, og viste 50% nĂ„r jeg closa ca. Trodde jeg satsa totalt 81 dollar og da skulle hatt en grei fortjeneste men gikk i minus? Det er gjerne cost jeg skal se pĂ„ og ikke order value for Ă„ sammenligne med min balanse?

Takk for forrige svar forĂžvrig :thumbsup:

Edit: Ja nÄr jeg trodde jeg satsa 80x40(50) sÄ var det 80 med giring sÄ 2 dollar og 50% ga en dollar pluss haha :stuck_out_tongue:

PrÞver meg pÄ en gamble fÞr jeg legger meg, la inn long ordre pÄ 2790, kjÞp 1000 dollar 25x giring sÄ satser 40 dollar om jeg har forstÄtt det rett :slight_smile: 2702,5 er grensen for likvidering av innsatsen.

Et par momenter som kanskje har pÄvirket:

  • 50x giring er jo veldig mye. NĂ„r du da closer pĂ„ market sĂ„ kan det hende prisen blir litt annerledes enn det estimerte gevinst/tap viser da smĂ„ forskjeller vil har mye Ă„ si for gevinst prosenten. For eksempel Ăžker ofte spreaden en del i det det knaller opp/ned, da er det greit Ă„ sjekke hvor marked ordren din blir mĂžtt i ordreboka.

  • I tillegg mĂ„ du trekke i fra fees og sĂŠrlig funding pĂ„ swapen. Lurer pĂ„ om du klarte Ă„ treffe midt pĂ„ en funding som gikk i mot deg? Det har mye Ă„ si med hĂžy giring for det regnes ut i fra faktisk posisjon i markedet og ikke bare innsatsen din. Funding kan vĂŠre positiv eller negativ avhengig av hvordan instrumentet trades i forhold til referanse index.

Sjekk under taben Account og pÄ Trade history

Edit: Svar til editen din. Ja prosenten er jo utifra din innsats
 :slight_smile: men ut i fra loggen din sÄ gikk du altsÄ da likevel sÄ vidt i minus. Ja, hÞres rett ut de siste tallene dine.

1 Like

Takk for at du tok seg tid til Ä svare, forhÄpentligvis hjelper det noen andre ogsÄ :slight_smile:

Pass pÄ og sett bitcoins pÄ en trygg wallet.
Ser ut som at det blir en hardfork m split 1 aug.

1 Like