Tja, gjĂžr den nĂ„ det? Vi bryter nok ut av dette nivĂ„et nĂ„r Bitcoin er ferdig âoppgradertâ og skalerer. Da tror jeg toget kan gĂ„ for alvor, men det kan selvsagt ta et par mĂ„neder. SĂ„ blir nok muligheter for den som kan sitte Ă„ stirre pĂ„ kursen
Tja mÄneder? Tok 2 timer sÄ smalt det videre oppover! Fin, moden og klar for en saftig short i morgen.
Etter 1 august skal vi fÄ en bedre versjon av bitcoin som det er stor enighet om. Men synes det er litt forvirrende, bitcoin cash er den nye utgaven som takler mer overfÞringer? Ettersom exchange ikke vil gi de med btc bcc, og folk snakker om bcc som ethereum classic. Vil ikke btc bli som ethereum classic?
Jeg er helt n00b da det kommer til Krypto. Hvis jeg skal trade bitcoin pÄ bitmex. MÄ jeg fÞrst kjÞpe bitcoin fra eksempelvis Coinbase, og sette inn i Bitmex? Og hvis dette skulle bli storeslem, og jeg vil ha cash. Kan jeg da overfÞre fra Bitmex til Coinbase, og ta ut penger?
Og enda et n00b spÞrsmÄl. Hvis jeg setter inn 5,000 kroner, og shorter Bitcoin med 100x giring. Kan jeg tape mer enn 5,000kr? Eller termineres det automatisk da 5,000 er borte?
@cagey2 KjĂžr!
Men om du er helt noob pĂ„ Krypto, hvorfor vil du trade det da?? Og som nevnt mange ganger , 100x er suicidaltâŠ
Takk for svar!
Jeg har ikke tenkt Ä begynne med en gang. Skal sette meg litt inn i det fÞrst, derav spÞrsmÄl. Ga deg bare en fin mulighet til Ä skinne med din kunnskap!
Les deg fÞrst opp pÄ dette, http://www.investopedia.com/terms/m/margincall.asp
SĂ„ kan du selv regne pĂ„ hva du vil skylde megleren din nĂ„r du shorter med 100% gearing og valutaen Ă„pner over helgen opp 10%âŠ
Da var jeg ferdig pÄ bitmex. Litt irriterende at det skjedde nÄr jeg reduserte giring til under 30 pÄ short, og sÄ steg det rimelig greit like etter nÄr jeg ikke fÞlgte med. Men morro Ä forsÞke, fÄr la @cagey2 ta seg av Ä tjene pÄ short
2k8. Si meg. Handler for masse btc for Ä fÄ bcc, eller?
synes det ser ut som en âpump and dumpâ⊠Mulig jeg tar feil.
SÞren, kom alt for sent tilbake til pcen i dag⊠tenkte jeg skulle satt shorten i 15 tiden, hadde ikke vÊrt dumt. Men men den er i hvert fall satt nÄ!
-
NĂ„r Hard forken skjer er vel BTC nĂždt til Ă„ stupe i pris? Er det mulig Ă„ shorte denne prisnedgangen?
-
ForĂžvrig (som sagt tidligere) et GULL-Ăžyeblikk Ă„ hamstre BCH nĂ„r alle som har BTC (XBT) skal selge sine âgratisâ coins
Fikk denne mailen fra kraken om BTC hard forken (OBS: Kraken kaller BTC for XBT:
We have posted an important announcement on our blog about the âBitcoin Cashâ (BCH) hard fork that will happen on August 1. Everyone should read the complete post, but here are a few highlights from the post:
Kraken plans to support BCH on our platform for funding and trading in the pairs BCH/XBT, BCH/USD, BCH/EUR
Clients holding Bitcoin (XBT) balances at the time of the fork will be credited with an equal amount of Bitcoin Cash (BCH) - e.g. 1 XBT will result in 1 XBT + 1 BCH
Clients borrowing Bitcoin (XBT) for margin positions at the time of the fork will be debited an equal amount of Bitcoin Cash (BCH) - e.g. if you borrow 1 XBT you must pay back 1 XBT + 1 BCH
Margin traders should read the blog post carefully to understand the added risk and how margin trading will work across the fork
The BCH fork is planned for 12:20 pm UTC on August 1
Bitcoin (XBT) funding will be halted at 11 am UTC and resumed sometime after the fork when it is safe to do so
Trading will continue across the fork, but we may need to halt trading briefly around the time of the fork so we can adjust balances and add pairs
Ikke sikkert den stuper pga det. Er nok ogsĂ„ mange som nettopp Ăžnsker Ă„ holde eller fĂ„ seg BTC for Ă„ fĂ„ denne ekstra âgratisâ coinsen. Men at det er mulig Ă„ shorte evt nedgang, you betcha!
Ellers tror jeg at ja, om en Þnsker Ä investere i Bitcoin cash, sÄ burde det etter alle solemerker bli noen gunstige kjÞpsanledninger i det det kommmer x antall millioner av disse tulle coinsa plutselig til salgs!
Tror BTCprisen er relativt hÞy nÄ pga av at folk nettopp Þnsker Ä holde den sÄ de fÄr de ekstra coinsa - har vurdert det selv, MEN tror det er bedre Ä selge BTC nÄ og vente pÄ at begge coinsa blir billigere.
MEN nĂ„r hard forken skjer MĂ
vel BTC synke i verdi!!? Ganske hardt ogsÄ.
De futures jeg linket til over viste jo at begge var lavere, men at den samla verdien av de to coinsa blir hĂžyere.
Jeg leser de prisene som etter at det har stabilisert seg - vet ikke om det er riktig
Det hele her skaper masse forvirring og jo mer eg leser om det blir jeg enda mer forvirret Hvorfor blir bitcoin cash betegnet som BCH noen plasser og andre BCC? Noen nevnet at man etter 1 august kun fÄr velge om man skal ha BTC eller BCC videre, andre plasser sies det at man fÄr begge?! Det skrives sÄ mye ulikt at det overrasker meg at bitcoinen holder seg sÄ godt.
De forskjellige exchangsa gjÞr det pÄ forskjellig mÄte. Overrasker meg ogsÄ. Skulle tro at folk flytta BTCen sin til et sted de fÄr begge, sporenstrax, men det ser ikke sÄnn ut.
Er visst noen som prÞver Ä krÊsje BCH, ser jeg. Men sÄ har da BCH sterke stÞttespillere ogsÄ.
Edit:tror kanskje den linken der ikke var sÄ mye Ä stole pÄ (bestem selv), men BCC/BTC ser, i fÞlge coinmarketcap ut til Ä bli den nye nr 2 - muligens en fremtidig nr 1