Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

2 Likes

Når skal coinbase på børs?

Hvor stor andel av porteføljen har folk i bitcoin og annen kryptovaluta?

Jeg merker at jeg har litt lyst til å øke i krypto. Men synes det er litt “vanskelig” å selge aksjer for å kjøpe krypto. Jeg tror jeg vil angre om jeg ikke går inn med mer.

Har 1/4 i krypto.

1 Like

50% i krypto. Er ikke P/E på samtlige aksjeindekser rekordhøyt? Jeg anser aksjer som høyrisiko i dag. Alle burde innse at bolig- og aksjemarkedet er i en boble. Det er et direkte resultat av lave renter og pengetrykking. Ingen sparer, alle investerer. Enten i bolig eller i aksjer eller begge deler.

2 Likes

Nei til krypto har jeg allerede litt for mange kontorer. Det jeg vil ha er et sted å fortsette å kjøpe aksjer og råvarer (er ikke fornøyd med etoro).
Jeg vil ha et sted med godt utvalg av amerikanske aksjer (og gjerne andre børser), penny stocks, gull osv

1 Like

Du kan høre med Pareto. De har i hvert fall det meste av aksjer så vidt eg vet, men ikke gull (i hvert fall ikke tilgjengelig for meg). Jeg er fornøyd med Pareto i hvert fall! Men ingen giring utover eventuell belåningsgrad, om du har søkt om aksjekreditt.

Ja, nettopp. Vil gjerne ha giring når jeg skal shorte alle aksjene som skal stupe snart :grin:

2 Likes

Da tror jeg IG er tingen (om de tilbyr short). Hvorfor likte du ikke det…?

1 Like

"En annen problemstilling er muligheten til å foreta anonyme betalinger.

Du trenger jo ikke å være kriminell for å ønske at ikke alle betalinger blir registrerte ett eller annet sted, og uten kontanter vil uregulerte digitale valutaer være eneste alternativ."

Plutselig en annen tone nå, ja :joy:

Og hvem i sitt rette sinn kommer til å tro på at staten vil tillate anonyme betalinger? Anonym overfor din neste, kanskje, ikke overfor staten.

1 Like

Noen her som har erfaring med TenX debitcard?

Flere ting.

  • De aksjene som du får treff på i søkefeltet (på forsiden) er likevel ikke tilgjengelige når du er innlogget.
  • Hvis du skal bruke giring må du ha vanvittige summer på konto. Selv med 100.000 på demokontoen fikk jeg ikke gjennomført relativt små trades uten å øke beholdningen.
  • Kryptotrades hadde en fast giring som hverken kunne økes eller senkes (tror dette var IG og ikke plus500)
  • Det var i tillegg veldig mange options innen kjøp som aldri var tilgjengelig.

Alt i alt helt uaktuelt for meg

1 Like

Veldig forståelig. Hørtes irriterende ut. Da holder jeg meg unna.

Har bestilt meg, men ikke fått enda. Så ingen personlig erfaring.
Men utifra hva jeg kan finne av erfaringer på nettet, så skal det fungere ganske greit.
Iallefall hos de fleste kjedebutikkene. Det er noen som har litt dårlige erfaringer med mindre bedrifter.
Kanskje fordi de har litt eldre terminaler?

1 Like

Ikke enda. Venter på kortet. Ser for meg at det kan bli et skattehe****e om en ikke er veldig strukturert. Men så lenge man er klar over det fra starten bør det gå bra.

1 Like

Lang leveringstid med andre ord?!

Noen som vet hvor enkelt det er å sette penger INN på kortet? Mulig å sette inn vanlig valuta?

Dette markedet altså, Parkbyte nesten 1000% fra bunn til topp. 320% opp nå

1 Like