Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Nei, dette er ikke mulig enda. Du mĂ„ overfĂžre fra f. eks. Kraken til TenX-appen/-wallet-en. Det er likt som Ă„ overfĂžre fra f. eks. Kraken til Bittrex. SĂ„ du kan ikke “kjĂžpe” krypto pĂ„ kortet direkte, eller overfĂžre fiat til kortet direkte (enda), om det var det du mente.

@UNO, ja, de har mÞtt en del utfordringer i det siste. Jeg har fulgt dem en god stund nÄ (de oppdaterer jevnlig pÄ Youtube blant annet), og de fikk problemer med nÄvÊrende kortutgiver (Wave Crest). De forventer Ä fÄ sendt ut kort til alle som er pÄ venteliste i Europa innen jul. Jeg tror jeg fÄr kortet mitt fÞr den tid, da det ikke er sÄ lenge siden jeg fikk mail om at jeg snart skulle fÄ det. De jobber med lisens til Ä kunne gi ut kortene selv.

Jeg har troen pÄ TenX, altsÄ. De virker hardtarbeidende og ambisiÞse!

3 Likes

En av de produktene som kan gjĂžre Bitcoin stuerent som betalingsmiddel. Det er det som trengs.

1 Like

TenX er et godt kjÞp nÄ, tror jeg
https://www.tradingview.com/x/MY7B5poJ/

Hvilke andre ALTs ser dere pÄ?

Hvordan funker TenX, lyst til Ä opprette en trÄd
?

EDIT: Ser ut som at trenden er litt dÄrlig, men kanskje et bra tidspunkt Ä kjÞpe? Er token knyttet til bruk av kortet eller i selve handelen
?

Vet ikke sÄ mye om detaljene, mest sett pÄ charts. Ser ut som om den har support pÄ 0.00033742, Noe som ikke er sÄ langt unna all time low. Og den gjorde akkurat et bykst:
https://www.tradingview.com/x/P60dCKkS/

ALTs er billig nÄ, ser du pÄ noen muligheter?

Synes det er utrolig vanskelig Ä manÞvrere i kryptoverden. Jeg har satt inn litt i indeksfondet crypto20 (som ogsÄ er en token). Man fÄr av en eller annen grunn 5% rabatt pÄ tokens hvis man er med i presale som slutter 16. oktober. Vet ikke hvordan de skal fÄ til det siden det er et automatisert indeksfond - de kan jo ikke kjÞpe valutaen til 5% rabatt
 Litt rart akkurat det, men spennende selskap synes jeg.

Utover det har jeg mest tro pÄ IOTA (pÄ lengre sikt, tror det kan bli betalingslÞsningen for maskinvare og mikrobetalinger).

Men jeg synes det er vanskelig Ă„ sette meg inn i ulike teknologier osv, det er alt for mange Ă„ ta av.

Har du noen andre? Takk for tenX-tipset forresten, jeg har troen pÄ produktet deres, men hvorfor er det ogsÄ en egen token
?

Beste tipset er vel https://np.reddit.com/r/TenX/
Alle ALTs har egen redditside. Det kan bli litt mye “shilling”, men du finner i hvertfall svar pĂ„ de fleste spm + linker til white paper osv.
Det er mange Ă„ velge i mellom og sĂ„ mĂ„ du velge om du skal HODLe eller Trade. Jeg gjĂžr en mellomting, men er alt for lite flink til Ă„ kvitte meg med coins nĂ„r de stĂ„r hĂžyt i kurs. DĂ©t er noe jeg prĂžver Ă„ bli bedre pÄ 

Jeg har en liten post i IOTA og sikret meg nÄ 110 TenX til 0.00034966 BTC. De jeg har stÞrst trua pÄ er vel NEO (kanskje Walton), Omisego, qtum, lisk. Tror potensialet i ETH er stort ogsÄ. BTC holder jeg nesten ikke da jeg tror altsene har potensielt stÞrre oppside - men hadde jeg vÊrt smart hadde jeg solgt noen av de nevnte og holdt BTC nÄ, ogsÄ flippe igjen senere. MEn krever litt for mye tid og krefter.
Anbefaler som sagt reddit og Ä fÞlge diverse tradere pÄ youtubere/ twitterkontoer - og The Bad crypto podcast selvfÞlgelig :smiley:

PS: Blockfolio appen er fin for Ä fÄ en rask oversikt over coinsa dine og litt raske kryptonyheter.

2 Likes

Alts == SCAM coins

Det er bare Bitcoins egentlig som gjelder og som har noe konkret Ä vise til! Og sÄ kanskje Etherium under tvil


Alt annet er pyramdespill bygget pÄ luft kjÊrlighet og grÄdighet.

Det er vel det hele verden er bygget pÄ?

I tillegg til latskap selvsagt (man vil gjĂžre ting enklest mulig).

HAHA! Famous last words!

Vet du kommer inn fra en litt annen vinkel @cagey2, men foreslÄr at du tar en titt pÄ potensialet til blockchain


1 Like

Jeg er inne pÄ Bitquence ! De lÞser mange problemer i dagens krypto ! Universal wallet er min stÞrste grunn til og sitte i denne :+1:

2 Likes

Jeg tror det er et godt kjÞp hvis kortet funker. Da tor jeg det kan bli knallbra, fordi folk vil ha cryptobetalingskort de kan bruke i butikken, og det vil spre seg som varmt hvetebrÞd. Jeg har ikke bestilt (enda) selv, men husker jeg sÄ det i sommer og tenkte at det vil jeg ha. Selv vil jeg vÊre ganske forsiktig med Ä bruke kryptovaluta fordi jeg ikke vil ende som han som betalte millioner for pizza :slight_smile:

Spennende tider!

Hþres interessant ut
!

Er plutselig bitcoin legit nÄ? :rofl:

1 Like

Er de ikke milevis unna en faktisk software? Har sjekket litt hjemmesiden og whitepaper. CEO er jo en fyr som ikke er ferdig med kviser engang. No offence, jeg liker idÚen og tror denne kan gÄ 1000x om de faktisk klarer Ä lage det de sier de skal, men virker bare litt way off frem til de har et produkt.

Litt som han karen her kanskje?

@nocturne: Jeg er hypet :slight_smile:

Hadde en prat med en kamerat her om dagen. Vi snakket om den gangen han nevnte Bitcoin som en mulig god investering, ca fem Ă„r siden. Vi var noen kamerater og folk lo av ideen. Risky business. Jeg TROR at jeg hadde hatt en annen tilnĂŠrming i dag, selv om Bitcoin hadde blitt introdusert i dag. Jeg tror jeg ville ha investert en liten slant, sett pĂ„ det som en gave til et veldedig formĂ„l og glemt alt sammen. Kompisen min som tok opp saken mistet visst noen bitcoin fordi han glemte “lommeboka” pĂ„ jobb-pc der han sluttet flere Ă„r siden.

Saken er: hvorfor ikke satse en bitteliten del av det man har i dag, pÄ noen av de coinsa man har litt tro pÄ? Daglig vinner og taper vi tusenvis av kroner i svingninger i aksjemarkedet.

Jeg TROR det er en del som kommer til Ä angre bittert om noen Är fordi de ikke gadd Ä satse litt. Tapet er begrenset til investeringen mens gevinsten KAN vÊre veldig stor. Med mindre Cagey har rett. Men hvis cagey har rett er det ekstremt mange andre som tar feil. SÄ lenge mange nok tror de har rett vil markedene gÄ nordover.

Det er mitt synspunkt. Det er bedre Ä vÊre med pÄ leken, tÄle steken, enn Ä le av de andre som leker og stÄ pÄ utsiden.

(Disclaimer: jeg er optimist av natur og synes ikke det er verdens undergang om jeg taper litt i cryptovaluta, derfor har jeg satset pÄ litt forskjellig - smÄ belÞp. Jeg ville sett pÄ det som veldig bittert Ä ikke ha prÞvd, dersom det gÄr den rette veien
)

3 Likes

Hadde vÊrt interessant om du kunen skrevet noen ord om hver av disse, gjerne i egne trÄder. Jeg har skrevet litt om IOTA selv i egen trÄd. Jeg har noe NEO.

@pdx: kunne det vĂŠrt mulig Ă„ fĂ„ en egen “fane” for kryptovaluta, sĂ„ Tekinvestorer som er helt uinteressert i krypto ikke drukner i kryptotrĂ„der? Jeg vet man kan skjule visse trĂ„der men har pĂ„ fĂžlelsen av at det kommer til Ă„ bli mye mer aktivitet i kryptotrĂ„der etterhvert, og at det kommer til Ă„ bli mange kryptotrĂ„der. Jeg mener hver kryptovaluta fortjener sin egen trĂ„d om noen investerer i dem.

Ikke hÞr pÄ @cagey2, han kan ikke ha satt seg inn i noen kryptovalutaer. Hadde man ikke visst bedre, skulle man tro cagey2 jobbet i en bank, en bank eid av faren, og at faren var bestekompis med Janet Yellen. StÞrste FUDsteren her inne.

Det blir flere og flere kryptoer med fungerende produkt. Men, som nevnt, utrolig tidkrevende Ä fÞlge med pÄ alt. TenX og Iconomi er to av fÄ kryptoer med et fungerende produkt (Proof of Concept - PoC - om du vil) pÄ topp 50-listen (utenom rene valutaer) pÄ Coinmarketcap. Disse to har jeg satt meg sÄ godt inn i som jeg kan. Kan lempe ut det jeg kan hvorhen det mÄtte passe (om et var snakk om Ä opprette flere trÄder).

Ellers, om jeg ville anbefalt alts sÄ holder jeg en liten knapp pÄ bÄde OMG og NEO, og kanskje IOTA (men veldig long term). Men dette er bare basert pÄ inntrykket jeg har fÄtt av fanskaren/samfunnet deres pÄ diverse forum og det lille jeg har lest (bare positive ting). Og selvsagt Dash, Monero og Litecoin.

har du endelig blitt bull? :stuck_out_tongue:

Det koker ned til innvesteringsstrategi og horisont spĂžr du meg. Krypto er def. Innteressant og jeg tror ikke det vil forsvinne. Mitt ankepunkt mot altcoins, og Bitquence i dette tilfellet, er at det hĂžres ut som en god idĂš – pĂ„ papiret. Men de er milevis unna et ferdig produkt. De er verdsatt til 316mnok. Hadde de vĂŠrt et bĂžrsnotert selskap, ville de aldri hatt den type prising uten et produkt Ă„ vise til. For Ă„ sammenligne har de rundt samme marketcap som Realfiction som jeg eier aksjer i, som faktisk kan vise til produkter og salg. SĂ„ ja, jeg blir skeptisk av slike faktorer.

Du kan jo legge til, at du ikke eier noenting ved Ă„ eie disse tokens pr. i dag. Det er ikke det samme som Ă„ eie aksjer i et selskap hvor du faktisk eier en bit av selskapet.

Men som jeg sier- i Bitquence tilfelle, sĂ„ er det en av de som fort kan gĂ„ 1000x eller mer om de faktisk klarer Ă„ gjennomfĂžre det de sier de skal. Regner med man mĂ„ ha tokens for Ă„ kunne bruke wallet’en pĂ„ en eller annen mĂ„te, og da vil disse tokensene skyte opp i verdi.

En universal wallet hvor man ogsÄ kan veksle direkte til Fiat er jo den vÄte drÞmmen for alle som er interesserte i krypto.

Jeg sier bare det virker som at det er langt frem dit