Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Jeg tror problemet er at alle prĂžver Ă„ komme inn i den neste “bitcoin” som gjerne gjĂžr at dĂžmmekraft svekkes litt.

For meg er det ikke sÄnn, men Ä prÞve Ä komme inn i den neste Google eller Apple eller Birkshire Hathaway. For det er potensialet bak som er interessant - hvordan selskapet kan tjene penger og bidra til disrupsjon, og at coinen som ligger i deres system mÄ handles for Ä benytte seg av systemet. Jeg tror vi kommer til Ä bli vant til Ä mÄtte handle diverse coins for diverse ulike tjenester, i hvert fall for en periode inntil noen fÄ store etablerer seg som de soleklare vinnerne. Men det kommer fortsatt til Ä vÊre muligheter for nye Ä slippe til.

1 Like

Det er hinsides lukrativt. For de som ikke har tatt frem kalkulatoren blir regnestykket som dette.

‱ Innskudd 100K
‱ Daglig reinvestering
‱ 0,5% daglig avkastning(halvparten av dagens som nĂ„ ligger pĂ„ 1%)

Fortjeneste etter:

12 mÄneder: 614,000,-
24 mÄneder: 3,793,000,-
36 mÄneder: 23,424,000,-

Med cloud mining finnes det ikke tidskrevende. Det er Ä trykke kjÞp, sÄ er du igang. Usikkerheten min her ligger pÄ hvor mye man kan stole pÄ cloud mining-selskapene. BÄde Genesis og Hashflare har eksistert i flere Är, men hvilken sikkerhet har man egentlig med disse selskapene? (NÄr det er sagt er det nok betydelig sikrere enn de fleste ICO-er der ute.)

Merk at dette ikke gjelder majoriteten av coinsene. SĂ„ nĂ„r noen sier “mining er ikke lĂžnnsomt” har de delvis rett, for mye er ikke lĂžnnsomt. Bitcoin-mining med Sha-256 derimot.

Dette er bare lÞnnsomt sÄ lenge BTC stiger :wink:

Regn pÄ hva som skjer om BTC faller ned til 6k og ligger der i 3-4mÄneders tid.

Det stemmer ikke.

Regnestykket jeg har satt opp over er med halvparten av dagens lÞnnsomhet. Det vil si tilsvarende BTC-pris pÄ $4100. Man har altsÄ svÊrt god margin i forhold til lÞnnsomhet da dagens ROI ligger pÄ under 4 mÄneder.

Ved prisfall vil ogsÄ difficulty synke, riktignok ikke i takt med pris. Med fall tilbake til $1000-2000 vil mining vÊre dÄrlig business. Har man derimot tro pÄ at BTC kommer til Ä stige, holde dagens prisnivÄ, eller i verste fall falle med 50% er dette likevel svÊrt interessant i min bok.

1 Like

Tror du og jeg har sÊrdeles ulike mÄter Ä regne pÄ. Men kjekt du tjener penger. Tviler pÄ det lÞnner seg nÄr genesis har tatt alle fees og sÄnt og kursen stÄr under 7k.

Hvorfor ikke bli med i Element sin ICO? Det skal jeg - den er i det minste asset-backed :slight_smile:

2 Likes

Hehe
 What can POSSIBLY go wrong
!?

Ps: NÄr noe er for godt til Ä vÊre sant sÄ er det gjerne det
 ikke sant altsÄ :slight_smile:

Mange som kaster seg pÄ denne krypto hypen kommer til Ä gÄ pÄ store smeller. SmÄ skala mining prosjekter er en svÊrt usikker og lite lukurativ mÄte Ä ta del i denne galskapen pÄ.

Kunne skrevet en 50siders stil om hvorfor det er en dÄrlig ide. Men folk fÄr gjÞre hva de vil.

Mange som IKKE kaster seg pÄ denne krypto hypen gÄr ogsÄ pÄ store smeller ved Ä gÄ glipp av oppgangen. Som meg. Du og @Evilfreud trader jo boblen mens dere baisser den. Samme om det er hype eller ikke, ride the hype (som i Funcom) sier jeg bare :wink:

SÄnn gÄr det jo ikke an Ä tenke. 
 men enig i ride the hype! Bare vÊr klar over at der en dag sier BANG sÄ er det over.

Derfor aldri ha store verdier i krypto generelt og i sÊr ikke inne pÄ de ulike shady vekslingssidene etc!

Jeg trader BTC derivater ja. Men jeg gikk inn med 5000kr. Og jeg forstÄr risken. Flertallet kaster seg bare pÄ.

Er det ikke det som kjennetegner en hype da? :wink:

Nja, jeg fÄr inntrykk av at du ikke regner pÄ det, og har en forutinntatt oppfatning av at mining ikke er lÞnnsomt. Siste kommentaren din er rett og slett helt feil, med BTC-pris pÄ $7000 er ROI fremdeles under 5 mÄneder, etter fees.

Men vi trenger ikke Ä diskutere mer om dette er lÞnnsomt eller ikke, det har man svart pÄ hvitt.

Det jeg Þnsker en debatt rundt er i hvor stor grad cloud mining-selskap som Genesis og Hashflare er til Ä stole pÄ.

1 Like

Jeg vurderte mining for et par mÄneder siden men slo det fra meg pga ulempene. Har endel kammerater som driver i ganske stor stil og tjener greit med penger pÄ det. Men de starta tidlig og mye av orginal utstyret er betalt ned. Men med 8k pr BTC tjener de ok.

Genesis er til Ä stole pÄ helt til prisen faller mye.

Anbefaler linkene under.

Awesome, jeg liker egentlig ikke selv nÄr det er referanse linker med masse forskjellige bonuser. Var skeptisk til prosjektet med en gang pÄ grunn av det, men det mer jeg har satt meg inn i den det mer liker jeg den. De har jobbet for Goldman sachs og Rotchilds det tenkte jeg er grunnen til formen for markedsfÞring, men det funker og dem fÄr spredd ordet som vil vÊre viktig nÄr dem kommer i gang.
Har du INSP token? hvis ikke kan jeg sende deg 1.

1 Like

Veldig mye scams der, og er enig nÄr det gjelder referanse linker. Men jeg synes prosjektet ser veldig bra ut med solid team. Det var derfor jeg delte det, driter om noen trykker pÄ linken. Har du i det hele tatt sett pÄ prosjektet fÞr du begynnte og kritisere det?

Jeg har ikke kritisert noen prosjekter. Jeg har advart mot ICO pÄ et generelt grunnlag :wink:

Er jo ikke verre enn Ä lese hva jeg postet. StÄr jo svart pÄ hvitt der.

Ok, :smiley:

Den fÞrste artikkelen handler om manglende utbetalinger. Dette skjer innimellom, men sÄ langt har jeg da alltid fÄtt utbetalingen 1-2 dager etter.

I andre artikkelen regner en kar pÄ lÞnnsomheten med BTC-mining, og kommer frem til at det tar mer enn 1 Är Ä gÄ break even. NÄr denne artikkelen ble laget var BTC-prisen $990


At mining blir lite lÞnnsomt med et fall pÄ 70-80% er vi enige i. Jeg utelukker heller ikke at det kan skje. SÄ som all annen form for investering er det selvfÞlgelig risiko inni bildet.

Folk som bruker den setningen mye pleier Ä gÄ glipp av en del muligheter. Det er som regel helt sant - i hvert fall i kryptoverden. Men det finnes unntak. Derfor er det verdt Ä sjekke opp nÊrmere.

1 Like