Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Tingen er, jeg liker risiko, mye risiko. Men jeg anbefaler aldei det jeg driver med til andre. Guiden jeg lagde pÄ derivat trading med btc har en giga advarsel i front.

NÄr andre anbefaler folk Ä investere i noe som er risikofylt uten Ä nevne den potensielle mega nedsiden sÄ mÄ man tÄle at folk kommer med advarsler og er kritiske. Link nr2 omhandler hva som skjer nÄr kursen havner under 7k. Da er det ikke sÄ god butikk lengre

Kritiske kommentarer er hjertelig velkommen, det er det jeg Þnsker. Det jeg reagerer pÄ er ureflekterte kritiske kommentarer basert pÄ forutinntatte meninger, og det er hva som er tilfelle nÄr du skriver at om prisen gÄr under $7000 forsvinner lÞnnsomheten. Da har du ikke satt deg inn i saken i det hele tatt.

Hvorfor skriver du at artikkel nummer 2 handler om hva som skjer om prisen gÄr under $7000? Den handler om hva som var tilfellet nÄr kursen var pÄ $990, en pris som ikke kan sammenlignes med en pris pÄ $7000. Som skrevet flere ganger over, selv med en pris pÄ $4000 mining vÊre svÊrt lÞnnsomt med dagens vanskelighetsgrad. SÄ er spÞrsmÄlet hvordan vanskelighetsgraden utvikler seg, noe som ogsÄ er et risikomoment.

Som jeg skriver er jeg mest ute etter en debatt rundt troverdigheten til mining-selskap. Men jeg mÄ adressere disse kommentarene, da du fremstiller det du skriver som fakta. NÄr dette er direkte feil kan det vÊre misvisende for lesere uten sÊrlig innblikk i emnet.

1 Like

NÄr prisen synler fÄr du et problem. Utfordringen er like aktuell under 7k som pÄ 999isd. Fordi vanskelighetsgraden i stor grad Þker. Om prisen ikke fÞlger etter, ja da tjener du ikke penger lengre. Vedlagt ligger utvikling av vanskelighetsgrad.

Som du ser har den Þkt massivt iÄr som gjÞr at mengden btc du fÄr har sunket kraftig. Det som har reddet folk ar massiv prisÞkning

Har ikke det! Har bare skrevet meg inn for ICO-en. INSP er vel en promotion-token, vet ikke helt hva den skal/kan brukes til :slight_smile:

Jeg er enig med dere som mener man kan gÄ glipp av mye ved Ä ha holdningen om at man skal vÊre forsiktig med Ä kaste seg pÄ hypen (@Nocturne mm) . Jeg hadde den holdningen i lang tid, og har den litt fortsatt, men har innsett nettopp det at jeg har gÄtt glipp av MYE fordi jeg var forutinntatt.

NÄr det gjelder mining @Oivran er jeg grunnleggende imot mining som konsept fordi det krever mye elektrisitet. Men jeg kunne godt ha satset et par tusen for Ä se hvordan det gÄr.

Det er nettopp det som er poenget @Evilfreud at vi som holder pÄ med dette stort sett har rÄd til Ä tape det vi satser. Og vi pleier Ä komme med disclaimers. Jeg TROR fortsatt pÄ gevinst, akkurat som jeg TROR at lykkehjulet skal ende pÄ mitt tall om jeg spiller lykkehjul - det er jo litt av morroa. For noen Är siden var jeg klysete og sa at Bitcoin bare var tull. Hadde jeg heller lyttet pÄ andre og satt meg inn i det kunne jeg vÊrt en rik mann i dag. Derfor er jeg villig til Ä kaste bort litt penger pÄ ulike kryptoer, fordi jeg faktisk tror pÄ dem, og hvis jeg blir lurt sÄ fÄr det vÊre greit


2 Likes

Jepp, kjenner til vanskelighetsgradutviklingen. Men pris og vanskelighetsgrad gÄr til en viss grad hÄnd i hÄnd. Eksempelvis gikk vanskelighetsgraden ned 6% 10. november etter prisen hadde korrigert til bunn 5500. Men bare til en viss grad, synker prisen med 80% betyr ikke det at vanskelighetsgraden gjÞr det samme. Den vil gjerne falle 20-30% da.

SÄ, jeg sier ikke at ikke lÞnnsomheten minker om prisen synker. Jeg sier at marginen er sÄpass god nÄ, at selv med en stor korreksjon vil mining fremdeles vÊre veldig lÞnnsomt. Med et krakk derimot, er saken en helt annen. SÄ om man har tro pÄ krakk ila nÊrmeste fremtid mÄ man holde seg unna. Har man ikke tro pÄ det mÄ man likevel vÊre klar over at det kan skje, og ta sin egen vurdering deretter.

Jeg ser den. Men gjĂžr ikke det deg grunnleggende imot krypto da, da mining er en nĂždvendig del av krypto?

Evilfreud har et poeng, nÄ kommer ny fabricant https://bitcoinmagazine.com/articles/bitcoin-developer-about-take-mining-hardware-industry/
masse nye minere snart.
Russian Miner Coins som skal sette ut opptil 100000 sunriser minere i lÞpet av et Är pÄ 22 th, og bitmain kommer til og selge mange flere nÄ som prisen er oppe.

Jo pÄ en mÄte men Iota har klart Ä komme seg bort fra det og jeg tipper det er et tidsspÞrsmÄl fÞr det lÞses pÄ en mer miljÞvennlig mÄte for andre kryptoer ogsÄ.

Det er vel spesielt Bitcoin som er den store synderen fordi vanskelighetsgraden blir hardere. Det virker for meg som at nye kryptovalutaer kan mines mye enklere enn de etablerte der man trenger mer datakraft. (Men jeg kan ingenting om mining-biten sÄ ta det jeg skriver med en klype salt)


Det er litt som oljeaksjer: jeg er grunnleggende imot Ă„ stĂžtte frackingselskap, fordi jeg har hĂžrt det er mindre miljĂžvennlig, men jeg har likevel tradet litt - imot min egentlige overbevisning. Det er ikke alltid lett Ă„ holde seg til egne prinsipper for meg :wink: Npr det gjelder elektrisitet og kryptovaluta “fĂžles” det overdrevet at det tar sĂ„ mye elektrisitet som det hevdes. Stemmer det sĂ„ er det nĂždt til Ă„ bli endringer. Dette er som nevnt grunn til at jeg har tro pĂ„ Iota.

1 Like

Det er jo ikke vÊrre enn Ä investere en sum, doble den, ta ut investert sum og sitte risikofritt med resten? Da mÄ man vel kunne si at det er null risiko i forhold til investert sum og bare eventuell oppside med resten :+1:

2 Likes

Ja, dette er et godt poeng. Risikoen er sÄ klart at man ikke fÄr doblet. Med tanke pÄ at ROI nÄ er pÄ 4 mÄneder skal det riktignok en god del til. Enten mÄ BTC crashe helt ila en mÄned eller to, eller mÄ vanskelighetsgradsÞkningen akslerere voldsomt. Begge deler kan skje, men er en risiko jeg personlig er villig til Ä ta i hvert fall.

Interessant, har du noen tanker om hvor mye dette kan pÄvirke vanskelighetsgraden?

Joda, er nÊr ved Ä kunne ta ut investert sum men en annen risiko er seff at man blir grÄdig :roll_eyes: Vil heller doble 200 k nÄ enn 100 liksom :grin:

Hvor miner du?

Halong begynner med shipping i mars, de har mer Th kraft og bruker mindre strÞm sÄ de kommer nok til og bli populÊre hvor mye blir vanskelig og si.
Russian MIner Coin har akkurat begynnt og legge ut nye maskiner, de kommer snart til og legge ut 250 maskiner hver dag. der blir det 22th/s x 250 = 5,5 ph/s pr dag.

Rmc kan man kjÞpe maskiner for 1600$+moms men kun via RMC tokens, kjÞper du dem med fiat blir dem dyrere. Av de 22th/s gÄr 20% til RMC klubben som skal vÊre en divident til dem som holder pÄ RMC tokens.Minerne kan du sette pÄ minefabrikken dems mot et gebyr hver mÄned og strÞm som du fÄr veldig billig,
1 Rmc koster nÄ ca 11000 dollar, og om ca 220 dager kan dem som holder pÄ RMC kan bytte de mot en Multiclet Miner 1:1. Multiclet skal vÊre en revolsujonerende ny type miner som kan mine pÄ Ethhash algorythme med 5 gh/s og 650 kh/s Kryptonight algorythme.
https://rmc.one/

Bitmain kommer nok ogsÄ til og selge mange nÄ siden prisen er sÄ hÞy.

Man tjener som oftest inn pengene igjen i lÞpet av en tid hvor lang tid kan vÊre vanskelig og si, men som oftest tjener man mer pÄ og bare kjÞpe coinsa og holde pÄ dem.

1 Like

8700 ny ath for btc

Da slutter jeg herved med bittrex.com til fordel for binance.com

Noen grunn til bytte?

synes de er bedre

Skulle akkurat til Ä spÞrre om noen ville anbefale en exchange. Kraken er fullstendig hÄplÞs om du vil ha gjennom ordre kjapt. Men da prÞver jeg pÄ binance.

1 Like