Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Har noen her sett pĂ„ Oyster Pearl (PRL)? Det er en ERC20 Token som bruker IOTA’s Tangle med et veldig interessant use case: Istedenfor Ă„ ha reklame pĂ„ nettsider kan nettsider selge prosesseringskraft fra besĂžkende. Om dette gĂ„r veien har det potensiale til Ă„ eliminere irriterende reklame pĂ„ nettet. Transaksjonene gĂ„r ogsĂ„ gjennom the Tangle sĂ„ det vil i tillegg bidra til raskere validering for IOTA.

PRL har for Þyeblikket en mcap pÄ 20 millioner USD (!) og det kan se ut til at interessen er stigende, sÄ her tror jeg potensialet kan vÊre kjempestort (sammen med risikoen).

SÄ pÄ den noen dager fÞr jul. Dette blir nok neste coin jeg kjÞper, med mindre den har gÄtt veldig mye innen jeg fÄr ut fingeren
 Allerede gÄtt en del siden den gang, hehe.

Etter at jeg kjÞpte pÄ den etterlengtede dippen i etherum rett fÞr jul har jeg nÄ 47,40% gevinst. Var godt over 50% fÞr i dag. Glad jeg kjÞpte ca 2/3 der. Bitcoin er bare opp 9%. I etherum sÄ tenker jeg at $1000 virker som en magnet pÄ kursen der nÄ kortsiktig.

5 Likes

Dritt - kan bare handles pÄ Q-coin. Men kan noen forklare meg hva Oyster gjÞr?

Website visitors contribute a portion of their CPU and GPU power to enable users’ files to be stored on a decentralized and anonymous ledger. In return, such users indirectly pay the website owners for maintaining the storage of their data.

What?

Quick explanation:
-Oyster is unique because it enables a user-friendly way to implement both its revenue generation (only have to add a line of code), and file storage. While the floor value is pegged to the value of storage it provides. Oyster allows websites to have their own financial autonomy by not relying on monolithic advertising platforms like Google and Facebook. Any of these platforms can bully a website due to political motivations, whilst the advertisements themselves are rarely assertion-neutral. All completely decentralized.

SÄ det handler om desentralisert lagring. Som besÞkende pÄ en nettside vil du kunne fÄ en melding om Ä godta Oyster, og dermed lÄne ut en liten porsjon av maskinen din for Ä lagre filer. Inntekter for nettsiden, og besÞkende har plutselig et alternativ til reklame. Win/Win :slight_smile:

Jeg registrerte meg pÄ Kucoin og kjÞpte litt PRL i gÄr. Ganske fornÞyd med exchangen. Rask registrering, enkel side, bra utvalg og det ser ogsÄ ut til at de er ganske raske med Ä legge til nye coins (blant de fÞrste som bekreftet at RaiBlocks kommer for eksempel).

1 Like

Hev meg pÄ med en bitteliten andel her. Men potensialet pÄ sikt kan gjÞre den miniposten til en liten post :slight_smile:

Det er dette jeg ikke skjÞnner, lÄner jeg ut MIN diskplass til fremmede folk?

Ja, da er det vel bare Ä slenge seg pÄ da. Tipsene som kommer her inne er jo gull (feks Verge og RaiBlocks) :blush:

1 Like

Ser du noen likheter?

er vi kommet til “return to normal”? rett fþr FEAR og capitulation?

4 Likes

Tok meg ogsÄ noen lodd her, hÄper Ä fÄ samme reisen som i XRB og XVG :slight_smile:

DATUM kan ogsÄ vÊre et hot tips. Veldig lav marked cap, rundt 50 mill , og godt teknisk momentum. Kan fort mangedoble seg nÄr hypen kommer.

Hva er det Datum tilbyr av tekniske egenskaper?

1 Like

Jeg er ikke religiĂžs, men hva med Biblepay ? :joy:

Ja, det var en spĂžk, tross at den er opp 200% :smile:

Lol. Minet den noen dager i sommer og fant en blokk pÄ 20k. Alle monner drar :rofl:

1 Like

Ikke bruk Hitbtc veldig mye dÄrlig reviews om folk som ikke fÄr tatt ut coinsa sine

SÄvidt jeg har forstÄtt skal filene lagres i the tangle, mens du lÄner ut GPU og CPU til Ä validere transaksjoner (proof of work) til bÄde IOTA og Oyster.

OK - det gir mer mening. Likevel er det noe som skurrer:

• hva eller hvor denne ledgeren er, er jeg usikker pĂ„. Kanskje pĂ„ tangle?

Ledgeren er the tangle ja, etter hva jeg forstÄr.

1 Like

Jeg tror godt vi kan vÊre i en boble @Christian, men som @FreddyG sier tror jeg boblen skal bli mye stÞrre! Siden jeg begynte Ä fÞlge med har market cap totalt steget fra drÞyt 130bn USD til nÄvÊrende 630bn USD. Det er ufattelig mye penger som er kommet inn, og det er ikke bare smÄsparere vil jeg tro.

Mine spÄdommer: market cap skal opp i minst 1 trillion (billion er det vel pÄ norsk?). I 2018 vil vi se at BTC dominance gÄr enda mer ned og at BTC mister sin plass som krypto nummer 1. BTC hadde over 65% av markedet nÄr jeg begynte Ä fÞlge med, dette er i skrivende stund halvert.

Mer spennende enn aksjer er det uansett :smile:

4 Likes

Opp 18% pÄ Eth XBT siden fredag. MÄ nok flytte over noe mer etterhvert. Men jeg har kun Funcom som jeg kan redusere litt i, men den er altfor lav enda.
Selger gjerne 10k Fun pÄ 3,5-4kr for Ä putte inn i ETH XBT