Jepp… jeg sitter og teller på knappene hvor mye Nano jeg skal selge. Synes den er litt for billig å selge nå. Men krypto går så hinsides fort at man kan rekke å tjene inn igjen en del der før man hiver over i aksjer igjen. Har alt lagt ut salgsordre (med ganske stort tap) i APCL - får se om den går inn.
Jeg tenker bare en liten andel, kanskje opp mot 5% av portefølje, risken er å tape 5%, i andre enden kan de 5% bli 20-30-40% av porteføljen. Hvis en kommer seg ut før det evt smeller ned.
Du har vel ikke opplevd at det tar lang tid før overførte midler til Kucoin, faktisk dukker opp?
Overførte ETH for 1 time siden, ingenting som har dukket opp enda…
Edit: dukket opp nå.
Dette kan jeg ingen ting om, men ble litt nysgjerrig etter et innlegg fra Nocturne på NANO tråden. Hvor handler dere disse kryptovalutene og hvor trygt er det? Tror nok jeg trenger litt mer tid for å sette meg inn i det før jeg vurderer å gjøre noe. Men jeg har da hørt noen helt vanvittige historier om perifere bekjente som har gjort millioner på Bitcoin eventyret.
Hvis du går inn på deposit og ETH ligger overførselen der?
Min tok ca 1 times tid, og ca 5 min etter den completed fra Bitfinex så var ETH hos Kucoin
EDIT: Det løste seg ja
Hehe, jeg overførte fra Binance - alt var ok fra deres side, og når jeg sjekket selve transaksjonen hadde den over 200 confirmaitons.
Kucoin derimot hadde litt utfordringer og håndtere deposits, så da tok den en del lengre tid, men som du så flott bemerket, det ordnet seg
Det er tungt, me du kan handle via Nordnet, sjekk ut fels Ethereum XBT, da er det like enkelt som å kjøpe aksjer, håper det er tryggere også, men det er jeg svært usikker på…
Det er ikke såå vanskelig:
- Opprett bruker på coinbase
- Kjøp ETH / LTC / BTC med USD, enten vi bankoverførsel eller visa/mastercard
- Ønsker du å kjøpe noe annet enn ETH / LTC / BTC, opprett en bruker på en annen exchange, f.eks binance.com
- Bruk f.eks ETH du kjøpte på coinbase, overfør til ETH wallet på f.eks binance.com
- Kjøp hva som er tilgjengelig med dine ETH
Det eneste jeg stusser litt på hva gjelder PRL, er teamet bak. Veldig lite info, hovedpersonen selv har ikke en gang linkedin-profil…
Trygt vil jeg ikke si det er @Londonmannen - men er noenting egentlig “trygt”? Det er ekstremt volatilt og jeg behandler krypto som biotek, dvs. man må være villig til å tape alt, men samtidig så er oppsiden helt enorm.
Les ellers i den andre kryptotråden for innlegg om hvilke platformer folk bruker:
Jeg trenger vel ikke å gjenta dette men gjør det likevel: XBT produktene er mer risikofylte enn selve kryptoen de speiler da du ikke har mulighet for å selge utenfor børsens åpningstider. Kommer det et krakk i helgen så er du stuck. Men ellers er det perfekt å kjøpe for de som ikke orker å opprette Coinbasekonto og drive med SEPA overføring etc.
Vurderer å kjøpe litt XBT selv, for å trade litt med.
Den delen tenkte jeg ikke på, men er ikke XBT tryggere mtp wallet, overføring hit og dit osv? Jeg har ikke oversikten, men er selvsagt sløv som ikke prøver med feks en tusing eller to…
Hmmm siden Tour de ski er avlyst i dag bør jeg kanskje gjør en liten innsats.
Så lenge du bruker en av de større platformene og har 2-faktor autentisering anser jeg risikoen med å handle der lik risikoen med å handle på f.eks Nordnet. Ser ikke hvorfor det er større sannsynlighet for at Bitfinex blir hacket som at Nordnet blir hacket? Kanskje pga. størrelsen?
Aner ikke, for jeg har ikke peiling. Men selv om jeg bruker Nordnet sjelden føles det trygt og greit, Bitfinex er bare et ord for meg…
Det er jeg veldig enig i og teamet bak er kanskje hovedgrunnen til at dette foreløpig bare er krydder i kryptoporteføljen min. Alle tre har teknisk bakgrunn, og det virker som de sliter litt med å forklare hvordan protokollen fungerer på en enkel måte. Prosjektet er uansett i et veldig tidlig stadie, og vi må vel nesten anta at de kommer til å ansette flere etterhvert om det går veien.
Norsk IT-ekspert som uttaler seg. Ser at ETH blir nevnt i artikkelen også, som jo er sjelden vare i norske medier.
Meget interessant team og advisors hvert fall. Hva er cirulating supply? Dette er faktoren som mangler for å vite mcap…
Virker som et sterkt team, og whitepaperet virker imponerende ved første øyekast.
Når det er sagt: Hva brukes coinen til? Og hvorfor har ingen andre lagt merke til denne coinen siden august? Stått ganske stille siden da.
Edit: Ser at det er veldig begrenset hvor mye av coinsa som er tilgjengelig for markedet. Selskapet selv eier mesteparten.