Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hva tenker folk om Tether? Scam or not? Personlig tror jeg det er gode muligheter for at Tether er coinen som får crypto boblen til å sprekke :confused:

Red flags:

• Regnskapsfører har fratrådt.
  • Korrelasjonen mellom Tether som printes og økning i BTC pris
  • Ingen kommentar fra Bitfinex/Tether der de bestrider ryktene
3 Likes

Tether har også blitt printet i uhorvelige mengder siste mnd, men prisen har kræsjet totalt…Så den korrelasjonen er ikke så veldig god akkurat. Selvsagt øker antallet etterhvert som totalmarkedet stiger også da mange tar det i bruk. Volumet til tether bruker ligge rundt 10% av totalen så det er ikke fullstendig galskap, men det har selvsagt hatt mye påvirkning likevel.
Fuden vil kun påvirke enormt. Men et kræsj i tether ville selvsagt kunne utsatt flere av de viktigste exchange for fare noe som ikke er bra.
Jeg tenker at dersom Auditen stemmer fra September når de hadde over 400m$, mer enn mcap var da på konto. Burde det ikke vær problematisk å ha mye mer nå som markedet har vokst helt sinnsykt siden den gang.

1 Like

“Auditen” fra september kan vanskelig sies å være særlig utfyllende per min mening. Dette sett i sammenheng med at den ikke omtales som en audit verken av Tether eller Friedman (revisor) selv. Når Friedman som utførte “auditen” videre har fratrådt kan jo dette kanskje tas til inntekt for at det enten skjer et eller annet lovstridig ved printingen av tether eller at de ikke har den sikkerheten som de hevder i cash reserves.

Jeg tror at dersom Tether skulle bli felt, vil media ha en felt dag og bruke Bitconnect, Tether og andre hacks til å spre massiv FUD, noe som vil kunne resultere i at BTC og alts går drastisk ned i pris.

Fullt mulig.
Likevel blir det nok bare en bump in the road om en stund.
The train must go on :bullettrain_front::bullettrain_side:
Dropper den mer så blir det bare å buy the fucking dip!! :heart_eyes:
Har vist om tether fud lenge, men har ikke tenkt å gjøre noe med det. Blåser over som alt annet gjør. Men for virkelig håpe det ikke slår ut veldig på børsene. For da blir det trøbbel!

Venter fremdeles på en skikkelig kapitulasjon, utvask i BTC. Rent teknisk er det bedre en jokking lavere og lavere. En utvask til 5-6-7-8k. Helst førstnevnte.

1 Like

Bear, bear, bear… :bear:

1 Like

I forhold til formueskatt, hva er beste måten å rapportere crypto på? Skal jeg bare liste opp alle mynter/ tokens m antall som jeg holdt over nyttår?
Isåfall har skatteetaten noen god måte å verdisette disse myntene på eller er hele opplegget litt hipp som happ akkurat nå?

1 Like

Noen andre her som holder/miner LUX? De kom med commercial whitepaper i dag :slight_smile:

mcap er 21 millioner usd.

1 Like

Ja, krysser fingrene for en skikkelig kapitulasjon! Er altfor mange coins med ingen reell verdi som florer i kryptomarkedet om dagen. Massiv korreksjon = kjøpers marked :smiley: :smiley: :smiley: Med tanke på at det blir lettere å skille seriøse prosjekter jo lengre ut vi kommer i kryptotimelinen, kan jeg ikke se hvordan dette ikke er en bra ting for langtidsinvestorer som meg selv :smiley:

Dere som er tungt inne får joine #hodlgang :wink:

2 Likes

Det er din oppgave å verdsette myntene dine. Verdien på myntene pr 31.12.2017 føres under post 4.5.4 “Annen skattepliktig formue” i din skattemelding.

Her kan du se hva de ulike myntene var verdt 31.12.2017:

1 Like

Kryptovaluta er en pyramide som vil kollapse stygt.For eller siden der disse ver ikke mer en Null.

Kan du fortelle meg en ting som ikke er pyramide. ?

Ja enig mye svindel over alt men Krytovaluta kommer til å ende garantert stygt.Men noen få kommer også til å tjene.Flere land forbyr nå Kryptovaluta…

1 Like

Stein ove haugen er det deg?

Da må jeg si at Bitcoin har klart seg meget bra som pyramide siden 2010. Skaper arbeidsplasser, markedsplasser, børser og nye selskaper. Flere Land vil regulere det. De aller fleste land til og med Kina er meget inntrisert i teknologien.

1 Like

Penger er en pyramide! Vi må bare bruke gull og sølv. Pass dere så ikke hus og hjem ryker!
For en del valutaer har dette vært sant, men ikke for de største med stor støtte :stuck_out_tongue:

1 Like

Hva skjer egentlig om man under-raporterer eller over-raporterer prisen på crypto i selvangivelsen. Feks ved å velge pris fra en exchange som har lavere pris en andre exchanges? Noen som har formeninger om det?
Og iom at min utvei er igjennom sturle fra bitmynt.no, skal jeg da kanskje egentlig raportere hva hans kjøpspris er iom at det er det som hadde vært min bitcoinpris hvis jeg skulle solgt meg ut?

2 Likes

Ingenting, med mindre det blir oppdaget. Dette kan skje dersom Skattetaten etterlyser kopi av transaksjonshistorikk som viser hvilken exchange du har benyttet. Har du over-rapportert vil du nok få refundert skatt, har du under-rapport derimot…