Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Tror vi blir Ä teste 4900 nivÄet.

1 Like

Hvis du kjĂžpte for 10k, og det gikk 10x - sĂ„ sitter du med en “formue” pĂ„ 100k 31.12 og det fĂžres under annen formue pĂ„ skattemeldingen (post 4.5.4). Hvis de nĂ„ er verdt 10k igjen sĂ„ er det irrelevant for verdien 31.12. Hvis du selger ut pĂ„ 10k som de nĂ„ hypotetisk sett er verdt sĂ„ er den realiserte gevinsten 10k - 10k = 0.

1 Like

Hvis alle tror BTC skal til $4900 blir det ofte sÄnn :wink: @choo - er ikke helt enig at ETH fÞlger BTC slavisk. ETH har holdt seg %-vis mye bedre enn BTC i dette krakket, men kan vÊre det endrer seg nÄ som det ikke er supermange hotte ICOer denne uken.

Neste uke er det minst 1, muligens 2. Jeg skal ha ETH til disse men avventer og ser om den kommer over €600 igjen.

Joda, ta det veldig gjerne med et par spiseskjeer salt, fĂžlger absolutt ikke helt presist. Poenget er vel heller at de begge generelt sett gĂ„r opp og ned samtidig, men kanskje i noe forskjellig grad, og det er helt tydelig at BTC i det store bildet har styrt retningen til ETH. Dette innebĂŠrer at mange av “stĂžttenivĂ„ene” i ETH blir irrelevante, om BTC sprekker sine. Personlig tror jeg at denne dipen kanskje kan endre dette litt, da mange av de mer skvetne “get rich buying BITCOIN”-folka forlater kryptouniverset med magesmerter, og mer rasjonelle investorer stĂ„r igjen/kommer inn. Bare Ă„ sjekke Ethereumalliansen, sĂ„ ser man fort at de store gutta har troa, og jeg har troa pĂ„ dem. :slight_smile:

Jeg har ogsÄ troen pÄ Ethereum @choo - men stÞttenivÄet som jeg snakket om i ETH trÄden rÞk nÄ. Veldig glad for at jeg ikke tok sjangsen pÄ at den holdt.

46

I forbindelse med at 7000$ BTC rþk
 Ikke omvendt.

Igjen, nÄr jeg sier at jeg har troen pÄ ETH, sÄ mener jeg altsÄ langsiktig, stÄr fortsatt pÄ at vi skal ned og sjekke ~5500$ BTC, og at ETH vil fÞlge pÄ. Det litt skumle med ETH, er at den herfra har lengre vei prosentvis til neste skikkelig testede stÞttede stÞtte enn hva BTC har. BTC har ogsÄ allerede brutt MA200 med god margin, mens ETH har et godt stykke Ä gÄ, og jeg begynner Ä lure pÄ om den ikke skal helt ned i 500$.

Men i fÞlge den logikken burde ETH vÊre over $700 igjen nÄ som BTC er over $7000 men det ser ikke slik ut forelÞpig. Ekstra dimensjon i korrelasjon er at jeg fÞlger EUR chartet fordi jeg handler i EUR og ikke USD :slight_smile:

Her tenker vi helt likt. Eller, jeg har target pÄ 450 Euro i ETH men $500 dollar i ETH vil tilsvare 400 euro. Enda bedre :slight_smile:

Vel, det er pÄ CoinMarketCap, sjekk f.eks GDAX. Tar selvfÞlgelig noe tid for bÞrsene Ä henge seg pÄ hverandre. Spesielt nÄ tror jeg GDAX (Coinbase) er den beste bÞrsen Ä lese, da det er her du vil finne de mest skvetne selgerne.

Nja, EUR og USD har alltid hatt litt krig seg imellom. Det er desidert mest handel pĂ„ USD, og jeg forholder meg derfor til den nĂ„r jeg analyserer, tross at jeg handler i EUR. Hvis vi f.eks skulle dykke innom 5500$, for sĂ„ Ă„ bounce hĂžyt umiddelbart, kan det fort hende at EUR ikke gidder Ă„ ta tilsvarende dykk. Derfor tror jeg det er greit Ă„ overberegne kjĂžpskurs i EUR, om du prĂžver Ă„ treffe bunnen. 450€ hĂžres ikke dumt ut.

1 Like

FÞlger ogsÄ Gdax, akkurat nÄ ligger Euro % vis dÄrligere enn USD, og man fÄr faktisk 100-200 kr i rabatt i eur. HÄper virkelig den kommer ned mot 400 euro. Skal spre kjÞpene nedover.

Blod i gatene nÄ, men det tikker inn noen gode nyheter innimellom.

Bittrex har Äpnet for nye brukere

Ikke akkurat en nyhet og det eneste som er bra nok er en revisjon, men det er noen viktige poenger her i forhold til om tether har manipulert prisene, som er en del av fudden som foregÄr nÄ.

En siste ting er at mange har fryktet den amerikanske senats hĂžringen for kryptovaluta.
Hva de skal si kan man allerede lese nÄ og begge er utelukkende positive til at kryptovaluta er noe som er kommet for Ä bli og at de vil gjÞre en innsats for Ä legge til rette for handel med dette.

As we saw with the development of the Internet, we cannot put the technology genie back in the bottle. Virtual currencies mark a paradigm shift in how we think about payments, traditional financial processes, and engaging in economic activity. Ignoring these developments will not make them go away, nor is it a responsible regulatory response.

Said simply, we should embrace the pursuit of technological advancement, as well as new and innovative techniques for capital raising, but not at the expense of the principles undermining our well-founded and proven approach to protecting investors and markets.

1 Like

Hm, pÄ tide Ä kjÞpe fÞr folk fÄr ferten i dette?

Det morsomme med Tether i det stĂžrre bildet er at alle verdens myndigheter driver akkurat samme form for “bedrageri”. Trykker penger etter tilbud/etterspĂžrsel, og pumper dermed prisene pĂ„ f.eks bananer, der Tether pumper prisen pĂ„ Bitcoin.

1 Like

Jeg fant linken pÄ reddit i en 50minutter gammel post.
Tipper markedet hadde reagert om dette ville snudd noe.

Under hĂžringen vil man fĂ„ litt inntrykk av hva senatet tenker, de kan jo vĂŠre sterkt uenige med disse to “fagpersonene” og forlange full stopp, strenge reguleringer osv.
Men fagpersonenes uttalelser isolert sett er veldig bull.

Nooo! ETH snudde pÄ 485 og bouncet hardt. Argh
 hÄper den ikke holder nÄ. Utrolig spennende!

1 Like

HĂžrt i dag:
«Er det noen ICO som er Äpne hvor man kan kjÞpe whitepaper?»

1 Like

Herregud, sjekk indeksene i USA, vi er ikke de eneste som blir mþrbanka
 Dow ned 800+ poeng.

EDIT: 900+ sekundet etter

EDIT: 1000+ sekundet etter

Blir interessant Ä se hva OSE Äpner pÄ i morgen. Kan bli veldig stygt og rÞdt. Har vÊrt sÄ opptatt med krypto at jeg ikke har fulgt med pÄ markedet generelt. Ska la mine kjÞpsordre pÄ ETH ligge over natten
 :slight_smile:

1 Like