Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Kan man fortsatt bare kjøpe derivater gjennom nordnet i Etherum og Bitcoin eller har de lagt til flere nå?

FOreløpig leverer XBTprovider bare BTC og Ether, vet ikke om andre planer. Kan hende andre tilbydere er lagt til på Nordnet som jeg ikke vet om.

2 Likes

Ser ut som at det endelig skjer litt ting i Crypto-verden igjen :slight_smile:
Spennende med en mer institusjonell crypto, da! (Spennende er vell kanskje feil ord: Stabil?)
Noen med salig innsikt som kan hylle eller slakte dette vedtaket? :smiley:

1 Like

Etter min mening har dette lite å gjøre med kryptomarkedet generelt.

«I motsetning til bitcoin er det ifølge CNBC kun store institusjonelle klienter som selskaper, banker og meglerhus som får bruke «JPM Coin», og som har gjennomgått regulatoriske kontroller.»

Men det er flere som snakker om at bunnen er nær for Bitcoin :wink:

Knyttet direkte opp mot dollaren også. Er det ikke en interessant vending dog? Bankene begynner å anvende teknologien. Vil ikke det sende positive signaler til kryptomarkedet?

1 Like

Som sagt ser jeg ikke helt hva dette har med krypto generelt å gjøre. Stablecoins har eksistert lenge, (Tether, Maker, TrueUSD, Havven etc), så det er jo ikke noe nytt. Ripple som er en populær kryptovaluta er jo brukt av bankene i lang, lang tid, så det er heller ikke noe nytt.

Men både Ripple og JPMcoin er i høyeste grad sentralisert, noe som gjør det motsatt av det resten av krypto prøver å være. At teknologien har mange bruksområder og har kommet for å bli er det ingen tvil om. Men at dette skal gi noe incentiv for å kjøpe andre kryptovalutaer, det ser jeg ikke :slight_smile:

3 Likes

4 Likes

@Munti

Altså det er vel heller slik at han gikk fra “Bitcoin is a fraud” til “Bitcoin is a fraud… we have to find a way to get in on this” til “JPM Coin!(is a fraud)”

1 Like

Hahaha
Jeg tror desverre at at du kan være inne på noe der :rofl:

Det som har vært ventet på lenge begynner å materialisere seg. Det begynne å komme mange spill og gamblingsites på de raske blokkjedene, i form av såkalte DApps. Det har riktignok vært noen exit-scams, og de fleste har nok et noe ponzi-preg, men jeg tror dette kommer til å modnes etterhvert. For noen dager siden kom DrugWars på Steem og har allerede hoppet opp til 3 plass på StateofTheDapps (https://www.stateofthedapps.com/rankings). Jeg er selv ikke spesielt spillinteressert, men det blir mye morsomme og ikke minst avhengighetsskapende når det er en ekte økonomi i spillet. Jeg tror økonomien i slike spill kommer til å vokse kraftig dersom man klarer å lage spill som er bærekraftige. Det virker som løpet er kjørt når det gjelder PRSC, men det er nå vi skulle satt opp et enkelt romfartsspill.

3 Likes

Parsec Frontiers anyone? Ikke akkurat enkelt men hadde de satt i gang nå isteden så kanskje det kunne blitt noe av og blitt en suksess. Hvis det skulle vise seg å være mulig å få lansert spillet ved en slags emisjon tror jeg jeg vil bli med en gang til. Hvis vi ble forelagt en god plan med etterettlige milepæler.

1 Like

Det var for såvidt Parsec jeg mente. Det går an å lage et litt enkelt spill av Parsec først som ikke trenger å koste noe særlig i utvikling, for deretter å utvikle spillet fra løpende kontantstrøm. Det virker som markedet begynner å bli bullish nå. Det har skjedd mye utvikling i bearmarkedet, som nok har vært verdiøkende. DrugWars (https://staging.drugwars.io) er jo et gammelt retrospill, men ser ut til å bli veldig populært. Etter mitt hode virker det som man får igjen investeringene i Steem (man kan og spille gratis) relativt raskt, slik at man faktisk kan tjene penger på å spille. Har 12 kontoer gående. Anser det som et assymetrisk “play” og verdt å bruke litt tid på. Kan selvsagt klappe sammen raskt. Det hadde selvsagt vært kult om noen kloke programmere kommer opp med flere retrospill eller nye slik som Parsec. Vil anbefale Steem blokkjeden fordi det er raske og gratis transaksjoner, samtidig som Steemit gjør at man har en stor brukermasse fra dag 1. Man kan få kanonvekst raskt. Spennende tider i hvertfall.

2 Likes

hmm begynner å se litt bedre ut for krypto igjen :heavy_dollar_sign:

Noen her som har begynt å posisjonere seg?

1 Like

Tenker å gå inn i Ethereum etter hvert i alle fall.

1 Like

Har litt jeg trader med. Håper å få muligheten til å kjøpe mer i løpet av året.

1 Like

Fortsatt inne siden 2017 :slight_smile: / :frowning:
Kjøper fortsatt smått hver mnd!

2 Likes
1 Like

noen som har erfaring med HandleKrypto? Virker i utgangspunktet å være seriøst :blush:

7% gebyr? :open_mouth:

Har selv brukt Coinbase og kjøpt av Strule på LocalBitcoins. Leste at Coinbase har fått litt klager i 2018, men har fungert fint for meg.
Har også https://bitmynt.no/ som driftes av strule, men jeg selv har ikke handlet for over 5K av gangen.

1 Like