Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Noen som har en oppskrift pÄ en SEPA betaling for Ä fÄ verifisert kontoen pÄ Coinbase? (DNB)

Noen mÄ da ha tatt ut penger fra Coinbase her?

Tror ikke det var noe jeg mÄtte gjÞre da jeg Äpnet konto. SÄ vidt jeg husker kunne jeg Äpne konto uten noen form for verifisering, men mÄtte sette over 1 euro fÞrst for Ä kunne sette over mer senere. Oppskriften fÄr du nÄr du klikker «deposit» tror jeg. Du fÄr en unik kode som du setter i kommentarfeltet nÄr du gjÞr utlandsbetaling. Husk at du mÄ registrere innskuddet pÄ coinbase fÞr du overfÞrer. Men kanskje de har endret pÄ ting siden jeg registrerte. Lykke til!

MĂ„tte bare kontakte DNB for Ă„ Ă„pne for utenlandsbetaling, derfor jeg ikke fant det. Alles in ordnung

1 Like

Neeei :frowning: Likte at det bare var meg og robotene der inne. Robotene var sÄ basic at man kunne pushe dem ned med salgsordre for Ä finne fin inngang. :slight_smile: Og motsatt nÄr man skulle selge.

1 Like

Jeg hadde ca 500 transaksjoner med kjÞp/salg av BTC i fjor. Har laget et regneark for Ä beregne realisert gevinst/tap basert pÄ gjennomsnittlig inngangsverdi. Kan legge den ut om noen vil teste den. Tror den fungerer som den skal, jeg satser i hvert fall pÄ det :slight_smile: Det kan vÊre litt styr Ä formatere dataene man legger inn slik at formlene fungerer.

Ja, legg gjerne ut.

Gjerne!

1 Like
2 Likes

Bare 7.000 btc stjÄlet

Trygt som f

3 Likes

Er 100% trygt ja. Trodde en del av greia med bitcoin var at man skulle oppbevare de selv? Da er det i hvert fall trygt.

1 Like

Og brukervennlig?

Ser for meg mormor som skal handle med btc

1 Like

https://shop.trezor.io

https://shop.ledger.com/products/ledger-nano-s

Er vel ikke vanskeligere enn annen betaling? Superlett med QR-kode i hvert fall.

Det er jo et meme med “this is good for bitcoin”, men det viser jo en viss modning og seriþsitet at bþrsen tar hele tapet.

1 Like

Btc er ikke 100% trygt.

Sikkerheten til blockchain ligger i hvor distribuert hashing poweren er og hvor stor den er totalt.

I dag er det bare en hÄndfull pools som samlet stÄr for 90% av all hashing power


De fleste individer som miner har bare sÄ vidt kompetanse nok til Ä sette opp systemet og stoler blindt pÄ at programmene de laster ned er helt godsinnet. Jeg hadde min egen eth miner i 6mmd og sendte hashpower til en pool, men jeg aner jo ikke om jeg fÄr betalt 100% av det innsatsen min tilsier eller om programmet /poolen sender uendret resultat ut i kjeden.

Antpool alene har rundt 12% av btc hashrate
 Privat eiet
 Husker ikke tallene lengre, men er ikke Kina det landet med mest hashrate?

Men vi kan sikkert stole pÄ at land som Kina og Russland ikke ville finne pÄ Ä sette opp en stor mining park og sette opp en brannmur rundt landet sitt slik at de kan kontrollere all trafikk inn og ut


What

Tar helt vanvittig av nÄ i Bitcoin $$$$$

1 Like