Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Den digitale kostnaden av Ă„ lagre gull er nok ganske marginal sammenlignet med det Ă„ holde BTC-nettverket oppe.

1 Like

Gull legges pĂ„ et hvelv, sĂ„ er det kun papiret som bestemmer eierskap som skal “flyttes” - og det skjer elektronisk.

StrĂžmkostnader ved Ă„ lagre gull er nok minimale. Da snakker vi om security, lys og oppvarming av ansatte


Eller tar jeg helt feil ?

“Lagring av krypto”, hva tenker du pĂ„ her, bitcoin bestĂ„r av en ledger som mĂ„ holdes i live. Du kan ikke lagre en bitcoin, men du kan lagre adressene og nĂžkkelen. Du kan ikke sammenligne lagring av nĂžkkelen med lagring av selv “rĂ„varen”.

1 Like

Da er vi enige. Gull krever ikke 0 energi Ă„ lagre.

AltsĂ„, hele kryptomarkedet er sketchy as
 Jeg har gĂ„tt fra Ă„ vĂŠre veldig positiv, til Ă„ bli veldig negativ, basert pĂ„ erfaringer og research. Dette med tether vil kryptofolk si er “FUD”. Men det er faktisk veldig betimelig og viktig Ă„ pĂ„peke. Hvis du ser samme graf i 2017 vil du oppdage et mĂžnster. NĂ„r det printes Tether, sĂ„ pumpes BTC.

Ikke nok med det, handelsvolumene i markedene ser ut til Ă„ vĂŠre sterkt manipulerte.
Ekstremt mye av det som trades er wash-trading algoer i mellom.

Bitwise found just 10 out of the 83 exchanges it investigated to meet its criteria for a real exchange, accounting for a cumulative $554 million bitcoin spot volume in April.

Av en omsetning pÄ 22 mrd dollar (i dag) sÄ er det altsÄ bare 5% som er virkelig handel.

Jeg sitter Ä teller pÄ knappene om Ä begynne trade krypto igjen eller ikke, men mÄ Êrlig innrÞmme det ikke frister - sÄnn moralsk sett :smile:

3 Likes

Denne artikkelen kom i dag:

Men det blir jo selvfĂžlgelig avskrevet som FUD osv, og det finnes alltid en «rasjonell» grunn til at Bitcoin gĂ„r opp. Det er aldri manipulasjon, kun organisk etterspĂžrsel


3 Likes

Aksjemarkedet blir ogsÄ manipulert av roboter, stÞrre aktÞrer, hedgefonds, Trump pÄ twitter osv


Dersom man kjĂžper en kryptovaluta f.eks Litecoin og den mangedobbler seg slik vi har sett og man selger den. Hva betyr det om noen mener det er “manipulert”? SĂ„ lenge penga er pĂ„ kontoen? Skal man fĂ„ dĂ„rlig samvittighet nĂ„r man tjener penger?

1 Like

Det handler jo om hvor godt du klarer Ă„ time markedet, og hvor hĂžy din risikotoleranse er.

Stemmer!!! Kunne ikke sagt det bedre selv! SÄ lenge jeg tjener gode penger pÄ krypto sÄ driter jeg fullstendig i om noen mener det er manipulert oppgang.

SÄ lenge du er klar over at det er 100% spekulasjon sÄ er det jo greit nok det, men har sett deg komme med mange «fundamentale» grunner til at Bitcoin skal opp tidligere i trÄden, og da prÞver du bare Ä underbygge spekulasjonen.

1 Like

hvorfor skal jeg gidde Ä se pÄ noe krypto piss nÄr du sier at det er manipulert?

Da kan jeg holde meg til noe som i hvert fall er regulert

Har holdt pÄ med Bitcoin veldig lenge, sÄ er klar over hva det er ja :blush:
MĂ„ gjerne kalle det spekulasjon for min del altsĂ„. Men det blir spekulasjon og manipulasjon i aksjer ogsĂ„. “Trygge aksjer” kan falle fort de ogsĂ„. Er ikke lenge siden norsk hydro og xxl ble sett pĂ„ som fryktelig trygge :blush:

Meg du skriver til?
Nei det er veldig godt mulig du er i feil trÄd ja


Det ser fryktelig bra ut, folkens :sunglasses: snart 13000 dollar pr btc nÄ :sunglasses:

1 Like

Det her bare peiser videre. Peter Warren sa pÄ podden igÄr at dette ikke var en parabolisk utvikling uten at han gikk noe dypere inn pÄ det.

Er det ikke deilig Ä bare slappe av og se pÄ? NÄr man sammenligner aksjemarkedet om dagen hvor man mÄ nermest arbeide seg ihjel for Ä for overskudd hver mÄned.

Hvis det ikke er det 
 Hva er det da ?.. kan ikke fortsette dette her ?

SelvfĂžlgelig er det parabolisk. Warren skal sikkert selge Bitcoin-opsjoner ellernoe snart.

2 Likes

Er det dette du mener er manipulering? AltsÄ at noen kjÞper sÄ mye btc at kursen stiger bratt opppover?

Hva er dĂ„rligere nĂ„r kursen stiger ved “manipulering” eller nĂ„r den stiger uten "manipulering?

Nei, hvor skrev jeg det? Jeg tror oppgangen ble startet av manipulasjon, men selvfÞlgelig er det folk som kjÞper, og ja, det gÄr jo begge veier.

Men fortsett Ă„ komme med typiske cryptodelusional-argumenter.