Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

https://www.nettavisen.no/okonomi/--dette-var-tiarets-beste-investering/3423897848.html

Har ikke det, men ja jeg tror det er et litt for ambisiøst prosjekt. Jeg har brent meg stort på krypto og det er mange ambisiøse prosjekter som har gått fra 100 til 0 siste par årene. Du kan sikkert kjøpe en bitteliten andel men vær forsiktig, jeg ser ikke helt at han snakker om annet enn floskler egentlig - tviler på at han vet mye om teknologien de utvikler. Kan godt hende han tror på prosjektet selv men selv blir lurt.

1 Like

Helt enig. Har hamstret litt smått på billigsalg, blir ikke noe mer. Men det hevdes at de har mye på gang i Afrika. Men det er det flere som hevder innen krypto.

Blant annet denne avatalen (se vedlegg)

@guz Dette er hvordan folk taper i bøtter og spann på krypto. Putt pengene dine inn i de store med nettverkseffekter i full sving hvis du ønsker å tjene penger.

3 Likes

Jeg ville i hvert fall ikke stolt så mye på det dokumentet der :slight_smile: Enig i at det beste er å kjøpe seg inn i de valutaene som har en stor nettverkseffekt allerede.

2 Likes

Quantitative Easing: Will It Cause Hyperinflation? (ANSWER REVEALED)

1 Like

Jeg har ordnet meg en konto på Coinbase og kjøpt der mine første ETH ( 5 stk) . Ikke noe krise om disse skulle bli borte, men er det nok med en konto hos Coinbase ? Eller må man gjøre noen grep for å ikke miste disse ETH som jeg har der ? Hører om at en bør ha egen wallet ? Kan noen forklare hva som er lurt og gjøre ?

Hei, å oppbevare de på Coinbase burde gå bra så lenge beløpet ikke er så stort. Du eier teoretisk sett ikke Krypto som du har på en exchange, ettersom du ikke er den som sitter på private key. Mener også at Coinbase garanterer for verdiene opp til et visst beløp. Coinbase er kanskje den mest seriøse, og risiko ved å ha pengene kan muligens sammenlignes med å ha penger på konto hos en stor bettingside. Mindre børser derimot bør du ikke ha penger på lenger enn tiden det tar å handle.

Dersom du driver med krypto så er det et par forhåndsregler du bør ta. De fleste er common sense, men kan nevne:

• Aldri oppgi din private key til noen.
  • ikke oppbevar midler på en exchange
  • ikke snakk/skryt til noen om hvor mye krypto du har
  • sikreste lagring er såkalt cold storage (papir, hardware wallet)

Dersom du skal investere beløp som svir å miste så ville jeg investert i en Hardware wallet.

Her er en video som forklarer litt om lagring:
https://m.youtube.com/watch?v=PWhps3rEJ5M

Denne karen har forøvrig masse andre bra videoer, og mener han er en av de mere rasjonelle YouTubere når det gjelder Krypto generelt.

3 Likes

Mange takk for raskt og utfyllende svar på mitt spørsmål .

Bare hyggelig. Dersom du handler på Coinbase bør du dessuten registrere deg på Coinbase Pro. Mye lavere fees enn å handle direkte på Coinbase.

1 Like

@Buffet Tenkte få igang litt mer diskusjon rundt diverse krypto prosjekt. Ser av Ethereum tråden her på forumet at du sitter i EOS, Cardano, Litecoin, Iota, ZCash, Ethereum, VeChain.

Hva er det som gjør at du har så stor tro på VeChain?
Jeg skjønner use case og fokuset rundt supply chain, men er ikke så sikker på hvorfor VeChain skal kapre markedet her. Jeg er ingen guru på det tekniske, men fra det jeg kan se så virker det hele litt rotete.

Hva så med ZCash. Teknologien i seg selv virker spennende, men sliter med å se hva slags rolle/use case ZCash skal spille. Hva hindrer f.eks. Bitcoin å imlementere privacy features i fremtiden?
Jeg kunne godt tenke meg å lære mer om prosjektet så om noen av dere kan forsøke å “overbevise” meg om hvorfor prosjektet vil være å regne med i fremtiden hadde jeg satt pris på det.

Sitter selv hovedsakelig i BTC, Ethereum, EOS og Cardano, med hovedfokus på BTC og ETH.
EOS har jeg sansen for, mest pga. Brandon Bloomer i Block.one og deres kommersielle fokus. Når det er sagt så er jeg samtidig litt skeptisk i forhold til hvor lite desentralisert det virker å være. Tilnærmingen virker å være at EOS er ‘desentralisert nok’ til use case som f.eks. sosiale nettverk (Voice), men at det aldri vil være desentralisert nok til DeFi for eksempel.

Hiver på @VargVemund, @Klinsj, @Jadda også for å fyre igang diskusjonen.

1 Like

Defi blir nok det store de neste årene. Jeg synes aave er et av de bedre prosjektene.

Jeg har ikke sagt at jeg har veldig stor tro på Vechain. Jeg har en post der for å diversifisere, men de har da mange interessante samarbeid. En rask titt på nettsiden viser mye interessant, men her var det mye på bakgrunn av det tekniske at jeg kjøpte meg inn. Det så ut som den skulle eller skal til å gjøre en dobbelbunn formasjon, noe cardano og eos også kan gjøre om starten på dette året bli lik starten på 2019.

Jeg har testet de forskjellige typer coins og wallets. Så man finner jo ut hvilke som er raske og trege.

Jeg har ikke gode nok kunnskaper for å si at Ethereum har en bedre teknologi enn Cardano eller motsatt. Så jeg prøver å treffe bunner og bli med en noen uker, måneder alt etter som.

Men bra initiativ! Jeg skal akkura til å gå inn i svømmehallen og ta meg ei økt nå, så kommer heller tilbake i kveldinga eller morgendagen. :blush:

1 Like

Jeg liker Vechain fordi jeg ser at det er en teknologi som kan benyttes i den “virkelige verden”. Vechain er ikke bare en spekulant coin, men en blokkjede som store bedrifter ønsker å utforske. De ønsker blant annet å se om de kanskje kan bruke teknologien /blokkjeden til å løse noen av sine logistikk utfordringer.

Kliner inn to linker som kanskje kan trigge nysgjerrigheten:

Ethereum og Cardano i soleklar tet i denne rankingen i hvertfall.

1 Like

Hehe, kult om de får dette til :sunglasses:

Tja, usikker;