Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Det var i det minste en interessant sak da :+1:

Takk for lenken :slightly_smiling_face:

Jeg mÄ innrÞmme at jeg ikke fÞlger sÄ godt med, holder et lite Þye med pÄ utvikling her og der men har brent meg bÄde ut og pÄ Ä fÞlge med pÄ for mange prosjekter samtidig. Det endte med at jeg kjÞpte alt mulig, som stort sett bare har gÄtt en vei: mot nullverdi. Jeg har absolutt troen pÄ at det er mange bÊrekraftige prosjekter innen krypto - men nÄr vi kan lese om Veritas som er med pÄ teknologien men ikke Þkonomien i tokens, sÄ ringer det en bjelle. Jeg tror det er lurt Ä tenke nÞye gjennom markedet for en token/coin - om det strengt tatt er nÞdvendig med denne coinen for at teknologien skal vÊre brukbar. Jeg ser ikke bort ifra at det kan vÊre smart med en hel haug av ulike tokens, men ser heller ikke bort ifra at det bare er de stÞrste som overlever.

Jeg har stor tro pĂ„ Ethereum mest fordi jeg er vant til Ă„ kjĂžpe og “bruke” ETH, bĂ„de i trading og ICOs.

Litecoin ser jeg pÄ litt som svenskekrona - sikkert grei Ä ha men ikke sÄ gjev som den gode gamle NOK (BTC) - mens andre sikkert tenker omvendt.

Som du sier kan Bitcoin implementere privacy features - sÄ jeg er skeptisk ogsÄ til Zcash - men for alt vi vet vil BTC med privacy features regulert. Jeg tenker det kan vÊre behov for rene privacy-coins ogsÄ.

Har ikke satt meg inn i EOS og Cardano, har bare funnet ut for meg selv at jeg ikke er spesielt begeistret - sannsynligvis av samme grunn som nevnt over - information-overload.

Iota har jeg troen pÄ, hÄper og tror de skal fÄ det til fordi de er litt anderledes enn alle andre. Jeg kjenner ogsÄ en som er bosatt i Norge som jobber i Iota, sÄ det pÄvirker meg sikkert. Uansett er jeg litt skeptisk ogsÄ til Iota, kommer ikke til Ä selge det lille jeg har, men vet heller ikke om det blir mer.

Uansett er jeg veldig positiv til krypto generelt og tipper krypto/blockchain kommer til Ä gjennomsyre verdensÞkonomien innen tiÄret er over. SpÞrsmÄlet er bare hvor viktig kryptovalutaene kommer til Ä vÊre - selv om det er plass til mange er det usikkert hvor stor bruksverdi de har. Det viktigste pÄ den mÄten vil vÊre en form for atomic swap mulighet uten urettferdige vekslekurser. AltsÄ sÄ man kan bruke en hvilken som helst valuta mer eller mindre til ethvert kjÞp. Vet ikke om det ga mening!

1 Like

Bitcoin har implementert svÊrt lite av ny teknologi, og med den gjengen som styrer der nÄ vil det nok ogsÄ gjelde i fremtiden. SÄ vi kan nok med 100% sannsynlighet konkludere med at Bitcoin aldri vil implementere zero-knowledge proofs.

Nei nei. Avkastning eksisterer ikke andre plasser enn aksjer. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Meanwhile:

1 Like

Det er veldig hÞy avkastning i Lotto ogsÄ om du plukker riktig tall pÄ riktig dag, men det behÞver ikke vÊre en god investering for det.

2 Likes

Helt sikkert, men vanskelig Ă„ gjĂžre TA der og FA. Ellers sikkert grei hobby for de som liker tipping ja :clap: :+1:

2 Likes

om du sÄ klarer Ä plukke riktig tall pÄ riktig dag, hvorfor er det ikke en god investering da? :wink:

Siden du ikke tjener pÄ det i lengden, en god investering er vel noe som gir forventet hÞy avkastning mÄlt mot volatilitet eller risiko? At du tar hÞy risiko og tjener mye penger i Lotto er vel fÞrst og fremst flaks og ikke basert pÄ en god beslutning?

Jeg holder meg unna lotto sÄ skal ikke uttale meg. Men du skrev selv om du tipper rett tall pÄ rett dag sÄ trenger det ikke vÊre en god investering. man kan jo selvsagt miste alt senere, men det kan man jo med aksjer ogsÄ :slight_smile:

1 Like

Forskjellen pÄ det eksemplet du kommenterte pÄ altsÄ krypto og lotto eller aksjer for den saks skyld er at man har aksjene, coinsene eller tokensene uansett hvordan det gÄr. Og selv om gevinsten er av flere 100% sÄ hindrer det ikke Ä stige ytterligere 14% neste dag :slight_smile:

image

SĂ„ lenge du holder deg unna gearing ja, men ellers stemmer det vel ikke.

jassÄ 

Spennende test av 200ma som foregÄr nÄ :slight_smile: Kan det vÊre en litt merkelig OHS vi ser nÄ? Dersom kursen gjÞr samme byks som i fjord sÄ kan vi i tillegg fÄ en megastor dobbelbunn formasjon :heart_eyes:

Jeg har sluttet Ä se sÄ mye pÄ sÄnne patterns fordi de stort sett representerer breakouts som ikke trenger Ä ligne noe grafisk annet enn at kursen bryter eller rejectes av et viktig nivÄ. Vet ikke om det gir mening? Uansett ser ikke chartet ditt verst ut, men uansett gjelder det Ä fÞlge med for Ä se hva som skjer i praksis. Det er det jeg er dÄrligst pÄ - jeg glemmer det jeg trader og har tapt mye pÄ Ä liksom stole pÄ at min avgjÞrelse en gang i fortiden var god nok. For alt forandrer seg. Jeg har derfor bestemt meg for Ä stort sett bare trade BTC og evt ETH, i hvert fall aktivt pÄ noen mÄte. Jeg har hundrevis av alts som stort sett har falt i verdi, og Ä fÞlge med pÄ alt ble total overkill - pÄ mange mÄter.

Leser en del ja. Selvsagt ikke alt man forstÄr. Men det gÄr unna i Cardano. Nytt partnerskap senest idag:

https://u.today/cardano-foundation-scores-major-partnership-in-davos

Denne er ogsÄ interessant:

https://u.today/cardanos-shelley-testnet-surpasses-500-stake-pools

“Cardano, a major proof-of-stake blockchain, appeared in the limelight once again as it moved formed with a much-anticipated transition to the Shelley era that is supposed to make it the most decentralized project in the cryptocurrency space.”

Ja Ä fÞlge med pÄ den mÄten er fullstendig uaktuelt for meg - fÄr med meg litt her og der bare. Det jeg mener er Ä fÞlge med pÄ charts, se om det kommer breakouts osv. I tillegg bÞr man jo vite litt fundementale ting som du sier - det er selvsagt ikke mulig Ä fÞlge godt med pÄ hundrevis av coins.

Det er det liten vits i ja, mange av disse kommer til Ă„ bli helt totalt verdilĂžse :slight_smile:

Disse “skumle” kryptobĂžrsene hjelper nĂ„ ofrene. FĂžlger de tradisjonelle bankene eller meglere etter? :slight_smile:

Cardano-rykk pÄ gang :star_struck:

Synes jeg leste igĂ„r at investorene strĂžmmet til gull og at prisen var opp 0,7% igĂ„r og litt ned igjen idagđŸ€”

At Dagens NÊringsliv skulle skrive dette kommer nÊrmest som et sjokk pÄ meg!

1 Like