Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Det har vÊrt sÄnn til nÄ ja.
Eller nÄr markedet snur sÄ er det jo ingen coins som holder verdien som ble akkumulert under bullmarkedet. Lurer pÄ hva som blir sett pÄ som kvalitet og hva som er shitcoin ved neste korsvei. HÄper de helt ubrukelige coins og tokens blir ryddet helt bort :slight_smile:

1 Like

Jeg mener at de solide ikke gÄr under laveste fra forrige bearmarked. HÞyere bunner og hÞyere topper.

Ahh sÄnn ja!

Ja det er fascinerende sykluser i dette markedet!

Er det nÄ det lÞsner i alts? Bra utvikling i Bitshares i dag: +20%. Er jo en gammel traver som er en slags indikator og fort kan gÄ svÊrt hÞyt. Kan mÞnsteret fra 2017 gjenta seg?

4 Likes
1 Like

https://ycharts.com/indicators/bitcoin_average_transaction_fee

Stigende transaksjonskostnader og confirmation time i bitcoin kan jo vĂŠre med Ă„ tvinge fram en alt season, ved at flere og flere begynner Ă„ se etter alternativer.

3 Likes

Ja helt enig! Bitcoin blir mer ubrukelig desto flere som bruker det. Som f.eks i 2017-boomen med kostnader opp mot 60 usd pr transaksjon pÄ toppen og mange dager fÞr transaksjonen gikk i gjennom.

Men du verden for en inteligens de har hatt de som har konstruert dette.

Jeg tipper Btc blir en slags “Napster” og sĂ„ blir det Ă„ se hvem som blir “spotify”.

3 Likes

https://www.pennyworthfx.com/about
Hva tenker folk som saker som dette? Jeg hadde aldri vurdert det, virker risky greier

Lukter scam ja. Det finnes neppe noen der ute som kan garantere 150% avkastning i mÄneden, og klare Ä holde det.

1 Like

At saker som det er 100% scam. De kan til og med klare Ä fÄ avkastningen de lover, en mÄned eller flere, for Ä fÄ flere med (det finnes scams som har gÄtt over mangfoldige Är - feks Madoff). Men det er absolutt ingen tvil om at det er en scam.

1 Like

Vil tippe at et Cardano-rykk nĂ„ er “imminent” :slight_smile:

1 Like

:heart_eyes:

2 Likes

@Buffet Ser helst at du lager en egen trÄd om Cardano

1 Like

Tenkte pÄ det. Men nÄr jeg ser hvor liten aktivitet det er i denne trÄden sÄ fant jeg ut at det ikke er noe vits. Vi prater jo nÊrmest med oss selv :joy::see_no_evil: Bare du om Ethereum og jeg om Cardano.

Jeg kan heller la vĂŠre Ă„ poste :ok_hand:

2 Likes

NÄr og hvis det har blitt sÄ mye cardano at det trengs en egen trÄd er det enkelt Ä dra ut alt sammen i en egen trÄd. :slight_smile:

2 Likes

Hvordan er interessen for tokens her inne da? F.eks pÄ lend,wepower, power ledger, enjin osv? Er det stort sett de store og solide folk kjÞper her inne?

Det finnes definitivt mange interessante prosjekter der ute, sÄ mange at det er vanskelig Ä fÞlge utviklingen tett. Jeg har sÄ og si lagt trading pÄ hylla ettersom jeg ikke har nok tid (eller evne for den saks skyld). NÄr det er sagt sÄ har jeg stÞrst tro pÄ Bitcoin og Ethereum, og HODL for min egen del. Utrolig spennende Ä se hva som rÞrer seg i Ethereum Þkosystemet i dag rundt DeFi. De prosjektene som lykkes vil ogsÄ Þke verdien av Ethereum Þkosystemet, sÄ jeg har det fint om noen av disse skulle gÄ 100x uten meg ombord.

Enjin som du nevner er ogsÄ spennende, og synes det er litt rart at ikke folk her pÄ Tekinvestor diskuterer crypto og gaming mer. Mulig all tradingen i Funcom har gjort at folk har mistet piffen. :stuck_out_tongue: Jeg ser i hvert fall pÄ gaming som et Äpenbart usecase for crypto. Ref. in-game non-fungible tokens etc.

Har du interesse og kunnskap nok til Ä treffe godt pÄ de mindre prosjektene sÄ vil det kunne gi ekstrem avkastning, men sannsynligheten er ogsÄ ekstremt stor for at du vil sitte igjen med 0.0001 x pengene :smiley: Skal du satse pÄ mindre prosjekter sÄ tenker jeg at du enten mÄ ha en slags Angel Investor approach hvor du kjÞper bredt og satser pÄ at f.eks. 1/20 vil lykkes, eller aktivt trade med stÄl disiplin pÄ risk/reward. Alternativet er Ä bygge en diversifisert portefÞlje med hovedvekt pÄ et par store (f.eks. 80%) og sÄ noen mindre posisjoner i mer hÞyrisiko prosjekter. NÄ er bÄde BTC og ETH hÞyrisiko i seg selv, men relativt til disse. Du skal uansett treffe bra dersom disse skal outperforme BTC og ETH i det lange lÞp, men sÄ er det det med Ä tilegne seg ny kunnskap og Ä ha det litt kjekt pÄ veien ogsÄ :smiley:

6 Likes
1 Like

ja enig :slight_smile: gaming og solenergi har jeg troen pÄ dersom man finner de rette prosjektene.
LÄneplattformer hadde jeg ogsÄ troen pÄ og lend har jo hatt en utrolig reise de siste mÄnedene med noen tusen prosenter fra bunnen, men etter Ä ha testet det ut selv sÄ ble jeg egentlig litt negativ. LÄne penger med krypto som depositum er jo mer stressende enn Ä investere i krypto. LÄner man litt for mye dollar og kursen pÄ depositumet stuper sÄ er man plutselig likvidert. SÄ tenker det er bedre Ä lÄne penger i banken. Men nÄ er det vel ikke alle som har tilgang pÄ like billig lÄn som oss da ute i verden.