Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hoppet ihverfall av etter 30% fortjeneste. Har sett for mange pump&dump til Ä stole pÄ videre oppgang.

Veldig annerledes miljĂž etter at det ble “stuerent” med krypto og de store institusjonene begynner Ă„ involvere seg. Ikke like irrasjonell og volatil oppfĂžrsel pĂ„ kursen som tidligere.

Ripple bestemmer vel hvem som skal vÊre med pÄ validatorlisten. SÄ med andre ord er ikke xrp desentralisert.
Hva er poenget med krypto som er sentralisert?

1 Like

Hvor lenge tror dere altseason varer? Januar eller hele 2021?

Tror midten av desember :chart_with_upwards_trend:

NÄr/om bitcoin fÄr korreksjonen sin tror jeg det kan vÊre vondt Ä eie altcoins i en kort periode :see_no_evil:

2 Likes

Det er vel nÄr bitcoin korrigerer at alts fÄr sin fart oppover :thinking:

1 Like

Det var jo nÄr Bitcoin begynte korreksjonen sin i 2017 det virkelig var morro Ä eie altcoins :rocket::rocket::rocket:

Men hva som skjedde i ukene og mÄnedene etterpÄ vet vi jo alle :slight_smile::slight_smile:

1 Like

Ja, men det kommer vell an pÄ hvor brÄ korreksjonen er. Detter bitcoin 10% pÄ dagen, sÄ detter altcoins mer :upside_down_face:

Btc datt vel fra 20k til 13k pÄ veldig kort tid samtidig som en del alts hadde sinnsyke gains, men sÄ kollapset jo hele markedet i tiden etter :upside_down_face:

1 Like

Tittet litt i grafene. Samme tid sÄ gikk ETH fra 800 til 500, men kom seg betraktelig raskere opp igjen fÞr den gikk helt bananas :rocket:
Dette mÄ undersÞkes litt mer!

1 Like

Har bare mobilen her, men den perioden der husker jeg som om det var i gÄr altsÄ. SÄ at alts gikk bra (en liten stund) etter Btc nÄdde toppen er jeg 100% sikker pÄ :wink:

1 Like

XRP trÞkker til igjen nÄ

Ikke mye som er sÄ rÄtt som altseason :joy::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Yeah!! Endelig e det full sprut igjen. HÄper vi pÄ minst 2x mcap av ath

Lurer pÄ Ä hive meg pÄ altcoins. Turte ikke i 2017. Er dere bull?

Har altcoins fra 2017/2018. BÞrstet av portofolien fra Binance nÄ, sinnsyk oppgang

Satan det beveger seg i enkelte alt-coins.

image

Ripple og stellar. Er det seriĂžse greier?

Teknologien pÄ disse er vel ganske lik. Men tanken er mtp Ä sende fiat pÄ tvers av landegrensene. Man veksler f.eks Usd til XLM, sender sÄ til f.eks. Japan og veksler XLM om til Yen. Alt dette skjer i lÞpet av sekunder. Men det spiller jo ikke noen rolle om Xlm eller Xrp koster 5 cent eller 1 usd.

Hovedforskjellen mellom XRP og XLM er vel at XRP eies/kontrolleres av en sentral enhet Ripple Labs, mens XLM er desentralisert.

Noen som kan forklare helt konkret hva som skjer med XRP den 12. Desember?

Xlm er ihvertfall mer desentralisert enn xrp.
Men ikke sÄ veldig mye.

Stellar fundation sine noder gikk vel offline ifjord og da gikk hele jĂŠvla blokkjeden offline i flere timer.

Man fÄr jo ikke belÞnning der for Ä validere slik man gjÞr ved mining og staking, sÄ da blir det vel lite attraktivt.