The ELI5 version of why bitcoin is important
Paypal gearing up for bitcoin? | CNBC International
Beware the great 2016 financial crisis, warns leading City pessimist
Kan se ut som den er pÄ vei ned - kanskje mot 320-330? Er fortsatt bullish
Beyond bitcoin: The future of blockchain and disruptive financial technologies
Ser ut som dette kan ha trigget nedgangen?
Snur opp igjen nÄ.
http://www.coindesk.com/bitcoin-branded-a-failure-as-media-erupts-over-mike-hearns-contentious-exit/
Will Bitcoin investment become the only game in townâŠ
@Jadda
Hva mener du etter Ă„ ha lest det brevet?
Jeg er jo ikke teknisk utdannet, men han legger frem noen overbevisende argumenter. Det som trekker den andre veien er kanskje motivet hans:
âSome of Hearnâs worst critics at the moment point to the fact that the event felt like a veiled publicity stunt for his latest project R3CEV, the consortium that has so far signed up more than 40 major banks that describes itself as âpart investor, part market facilitator and part product developer in the cryptocurrency and blockchain marketplaceâ.â
Det virker jo som et reelt problem nÄr jeg ogsÄ sjekker flere kilder:
[quote](David Hudson) points out there is a mismatch between when transactions are created and when blocks are foundâ and that mismatch means very bad things start to happen on the network as the one megabyte limit is reached.
(âŠ)
If the number of transactions waiting gets large enough, the end result will be an over-saturated network, busy doing nothing productive. I donât think that is likelyâ it is more likely people just stop using Bitcoin because transaction confirmation becomes increasingly unreliable.
[/quote]
http://hashingit.com/analysis/34-bitcoin-traffic-bulletin
Grunnen til at jeg har eksponering mot bitcoin er fordi transaksjonsvolumet Þker og fordi det tekniske ser veldig bra ut. Begge disse tingene fÞlger den utviklingen jeg Þnsker, sÄ fÄr vi hÄpe at dette problemet med block size cap ikke setter kjepper i hjulene.
Hva tror du @Jadda?
Interessant lesing! Bekrefter flere av kritikkpu nktene mine. Bitcoin er interessant men stort sett en hype. For sĂŠrt og begrenset til Ă„ virkelig slĂ„ an og DEFINITIVT intet lurt investeringsobjektâŠ
Mike Hearn prÞvde Ä Þke stÞrrelsen pÄ blokkene gjennom Ä fÄ folk til Ä adoptere han sin Bitcoin-klient kalt XT. FÞrste mulige aktivering av stÞrre blokker var satt til 11. januar. Problemet var at nettverket mente at XT hadde for hÞy Þvre grense for hvor store blokker som kunne lages av minerne. Jeg tror ikke nettverket kommer til Ä ta selvmord av den grunn, men slik som i et demokrati vil beslutningsprosessen i et desetralisert system vÊre et salig rot sett utenfra. Internett hadde jo ogsÄ mange store mangler og at det skulle vÊre mulig Ä streame video over det var jo ren utopi for 20 Är siden. Ser ut som at Hearn sin utblÄsning har vekket folk opp og konsensus ser ut til Ä forme seg rundt https://bitcoinclassic.com/
Personlig tror jeg ikke vi trenger noen limit pÄ hvor store blokker minerene kan lage. Grunnlaget for dette synspunktet kan man se her:
Bitcoinâs Exciting Future w/ Victoria Van Eyk
Her er mer info om Bitcoin og diskusjonen om stÞrrelsen pÄ blokkene:
BTC - Consolidation before the next move up?
BITCOINEKSPERIMENTET - Teaser
Valebrokk & co. med «Bitcoin for dummies»: Valutaen som skremmer sentralbankene