Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Jeg har brukt disse: tokentax.com

De er utrolig hjelpsomme, men jeg mÄtte etterhvert bli VIP-kunde. For et vanvittig styr nÄr man ikke har fokuset med seg
! De mÄtte gjÞre mange manuelle beregninger som jeg ikke ville ha kunnet gjÞre selv. NÄ har jeg heldigvis gÄtt gjennom det verste, tror neste Är blir enklere, ikke minst fordi jeg har solgt en del coins gjennom Äret. Blir mye bra fradrag for Ä si det sÄnn
!

1 Like

NÄ er jeg ombord i bÄde bitcoin og ethereum, sÄ vil tro det betyr at toppen settes i disse dager

3 Likes

Ting skjer :wink:

3 Likes

Market cap i tether har gÄtt fra 4 milliarder i USD til 21 milliarder i USD pÄ et drÞyt Är.

Men disse 21 milliardene er jo bare en liten pott sett opp imot total marketcap pÄ BTC og ETH

Hva er det som er bomben folk mener ligger i dette?

Hva er den mest lÞnnsomme (minst avgifter) mÄten Ä konvertere kryptovaluta til norske kroner pÄ? Sett at man har noe i cold wallet og noe pÄ Coinbase.

Selge privat pÄ Localbitcoins?
Men det blir vel og mere usikkert, samt at kursen blir og privat.

Veldig greit Ä selge alt pÄ Coinbase, deretter SEPA-overfÞrsel i EUR til norsk konto.

1 Like

Sjekk nbx.com, de tilbyr kurser i NOK mot I hvert fall BTC og ETH

1 Like

Hva er best av NBX og MiraiEx?

Aner ikke. Her er siste kurser pÄ NBX akkurat nÄ:

Ordrebilde BTC:
image

Miraiex:

bilde

MiraiEX.

Men man kommer bedre ut ved Ä selge pÄ Coinbase, nesten ingen spread.

Selge pĂ„ Coinbase og overfĂžre til norsk bank er “billigere” enn Ă„ sende til MiraiEx eller NBX for sĂ„ Ă„ kjĂžre bankoverfĂžring?

Ja, link Revolut til coinbase sÄ fÄr du markedskurs pÄ eur/nok i tillegg. Men pass pÄ hvis du selger mot euro pÄ coinbase. Har til tider sett den ligger 5-6 % under det som er riktig USD kurs.

Revolut var et godt tips! Kan man gjĂžre det USD/NOK i stedet for Euro da?

Jeg mÄ bli flinkere til Ä tenke pÄ sÄnt. Har faktisk et revolut kort liggende.

(Man kan jo trade krypto direkte pÄ revolut og, er det noe?)

Coinbase har vel bare en USD coin sÄvidt jeg vet

Opp 178% pÄ en uke bra timing :ok_hand::crossed_fingers:

Denne skal nok litt videre opp i Ă„r https://www.zeroknowledge.fm/161

1 Like

@cristobal Egen trÄd pÄ LRC her: Loopring (LRC) - zkRollup Exchange and Payment Protocol

1 Like

Ja. MiraiEx tar “overpris” nĂ„r du selger f.eks Bitcoin (eller annet) til NOK.
NÄr man selger f.eks Bitcoin til EUR pÄ Coinbase sÄ fÄr man den markedsprisen som er mere jevn - lik verdensmarkedet, dvs bedre.

Gebyret/kurtasjen er forĂžvrig den samme, 0.5%.
SĂ„ledes er MiraiEx og Coinbase like dyre gebyrmessig.

Hvis du skal bruke en norsk bÞrs, sÄ bruk MiraiEx, de er svÊrt seriÞs!

Tja, logg inn pĂ„ begge samtidig og legg inn ordren sĂ„ ser du hvem som tar seg mest betalt i “spread”.