OK vil sjekke det ut, er ute av bitcoin med en grei gevinst. Ethereum har jo mer potensiell oppside så man kan kanskje ta en mindre sum - hva tenker du om dette? Høyere risiko og høyere reward?
Risikoen i bitcoin er nå skyhøy siden nettverket hindrer vekst ved å holde størrelsen på blokkene på 1MB. Jeg ønsker å sitte med mest kapital i den kryptovalutaen som har fordelen av nettverkseffekten. Til nå har dette vært Bitcoin, men siden nettverket nå hindrer videre vekst vil en ny kryptovaluta komme å ta over hvis Bitcoin ikke skjerper seg. Ethereum ser ut til å være den eneste utfordreren nå, og derfor sitter jeg lastet her. Kan godt hende at jeg flytter over i bitcoin igjen, men ser ikke noen grunn til å gjøre dette slik situasjonen er nå. Hvis man ikke følger med så godt kan man sikre seg med å dele kapitalen på både bitcoin og ether. Gjør man dette vil man få eventyrlig avkastning på vinneren og begrenset tap på taperen.
Ja den leste jeg også. Knallbra! Det er jo den veien det går. Raskt!
EtherPoker raising the stakes with Ethereum
Clear sign of a setup for next rally. Shorter’s failed.
State of the Union of Blockchain Technology - Vitalik Buterin - Blockchain Workshops - Sydney 2015
Hvor lang tid pleier det å ta før bankoverføringer til Kraken går igjennom? Hva er evt. den enkleste/raskeste måten å få midler inn på kontoen sin?
En SEPA-overføring tar 1 til 2 dager. Er beste alternativ for oss i Norge og EU.
Et greit verktøy for TA (Ethereum), venter og ser om det kommer et bedre tidspunkt for å kjøpe, nå har kursen allerede gått mye på kort tid.
Ethereum, A Virtual Currency, Rivals Bitcoin: The Bottom Line | CNBC
From fine wine to lotteries: Blockchain tech takes off
Hva tenker du om dette @Jadda?
https://www.cryptocoinsnews.com/ethereum-miner-consolidation-problem/
Store mining pooler som kan oppnå over 51 % av hash raten er ikke noe stort problem. Enkelt minere kan lett forlate en pool hvis de vil, og dette vil skje hvis en pool misbruker sin stilling. Hele nettverket vil også oppdage at det kommer blokker som ikke oppfyller reglene ved et 51 % attack og kan da ta mottrekk og rydde opp i situasjonen. Ethereum vil også gå over til Proof-of-Stake som konsensusalgoritme om rundt et år. Man kan da lage blokker med å bevise at man har holdt noen mynter over en hvis periode. Skal man da utføre et 51 % attack må man holde 51 % av de myntene som staker.
Bitcoineksperimentet sendes på NRK2 22:25 i kveld
No. dokumentar. Er Skandinavia klar for Bitcoin? Digital valuta er uforståelig for de fleste, og begrepet “blokkkjede” som skal forklare det hele, er enda mindre kjent. Men blokkkjede er utgangspunktet i denne roadmovien om Bitcoin-protokollen og digital valuta. Vi blir med Amund Sjølie Sveen på en biltur fra Oslo via København, Gøteborg, Stockholm og videre opp i Sverige. Underveis oppsøker han miljøer og treffer personer som har et forhold til Bitcoin, som brukere, advokater, myndighetspersoner, entusiaster og skeptikere. Turen ender oppe i det lille samfunnet Boden i Norrbotten helt nord i Sverige. Der finner han det som kan kalles Bitcoins hjerte.