Kan godt hende det blir en ny 180 grader hvis nettverket tar til fornuft
Oppdaget dette nÄ. MÄ nok sove pÄ det. Av det jeg har lest er det flere gode muligheter. Den som Jadda her nevner vil vel doble kapasiteten pÄ kort sikt. Uansett er det vel vanskelig for andre Ä ta over posisjonen til Bitcoin med det forspranget Bitcoin har. Tror jeg blir et par Är til. Bryter den ned sÄ fÄr jeg endelig tak i det jeg ville ha. Kommer nok trolig muligens helt sikkert ikke til Ä selge Bitcoin pÄ noen Är.
Dette er ikke et teknisk problem. à Þke stÞrrelsen pÄ blokkene er trivielt rent teknisk. Problemet er av politisk natur.
Despite claims that blockchain could be a disruptive technology, a new survey has found 70% of financial institutions believe the innovation will positively impact their business.
Elsewhere, 19% of financial institutions said they believe they are fully prepared for the impact blockchain technology could have on their business. However, his figure rose to 52% among institutions that reported a greater knowledge of the subject.
http://www.coindesk.com/70-of-financial-institutions-believe-blockchain-will-be-good-for-business/
Ut i fra det jeg leser kan jeg aldri tenke meg at de ikke fÄr pÄ plass en lÞsning her snart. Ser ut som om det er mer enighet enn uenighet. Ser at Ethereum er nÞytrale btw. Uansett sÄ gikk jeg ikke inn her for Ä tjene 10%, men 1000%. Og hadde det ikke vÊrt for disse utfordringene sÄ hadde vi kanskje vÊrt pÄ vei dit allerede. Det sier pang her nÄr lÞsningen presses frem pga at etterspÞrselen vokser videre gjennom taket.
HÄper de fÄr pÄ plass en lÞsning snart, jeg har ogsÄ begynt Ä lette meg litt pÄ grunn av risikoen for at de beholder blokkstÞrrelsen pÄ 1 MB. Tror @Jadda har satt seg inn i det som skjer innen community pÄ en annen mÄte enn jeg har mulighet til Ä fÞlge med pÄ, men kilder og mer material hadde ogsÄ blitt satt pris pÄ nÄr det gjelder denne diskusjonen blant den indre kretsen.
Det er jo riktig som du sier at dette kan ogsÄ bli en stor trigger dersom de blir enige om Ä Þke blokk stÞrrelsen. Det tekniske bildet synes jeg ogsÄ er positivt/bullish.
Blockchain Complaints Hit Record Level As Bitcoin Transaction Times Grow And Fees Rise
Noe info her ogsÄ
Over the last year of trying, and failing, to reach a reasonable compromise, it has become clear to me that some developers donât want any on-chain scaling solution any time soon. They believe more theoretically elegant (but technically complicated) off-chain solutions like the Lightning Network are a better long-term scaling solution, and they believe that by resisting a simple limit increase we will get to that long-term solution faster.
They are wrong.
If the block size limit is not increased, we will see more off-chain solutions. But they wonât be the Lightning Networkâ instead, we will see highly centralized âclearingâ agreements between exchanges and miners and merchants or merging of miners and transactions creators.
Jeg har selvfĂžlgelig tenkt samme tanken. Men kommet til at jeg tror Bitcoin blir vinneren og beholder mine. Faller den ned til f.eks. 320 sĂ„ kjĂžper jeg en del mer. Og det selv om jeg vet at Jadda m.fl. vet mer enn meg om emnet. Mye mer. Men de har ogsĂ„ en annen ting ting til felles. De kom inn tidlig. De sitter med en vanvittig gevinst. Og derfor tror jeg de er mer lettskremt enn meg og de som velger Ă„ sitte rolig i bĂ„ten nĂ„. Om jeg taper hele hovedstolen og gevinsten min sĂ„ har jeg tapt 110 000 kroner. SĂ„ fĂ„r jeg 25% igjen pĂ„ skatten. Det er nok hakket mindre enn hva de som kjĂžpte seg inn tidlig risikerer nĂ„ om dagenâŠ
Hvem har investert i Bitcoin siden kursen passerte $100? $200? $300? $400? Jeg vet om noen som har gÄtt kraftig inn her fÞrst etter at kursen passerte $300. BÄde storbanker og sentralbanker er nÄ godt plassert i Bitcoin. Bitcoin er nÄ pÄ alles lepper. Media er mer positiv, styresmakter er mer positive. Vil Japan fÄ det fÞrste rammeverket pÄ plass? Eller vil Estland/Litauen/Latvia/Finland/Island komme fÞrst pÄ banen nÄ? Slike ting som avisoverskrifter har ikke tidligere pÄvirket kursen til Bitcoin noe sÊrlig. Trafikken/gebyr har normalt vÊrt kursdrivende. OgsÄ nÄ nÄr denne krangelen har pÄgÄtt har diverse blogginnlegg hatt begrenset effekt pÄ kursen. Men jeg tror at nÄr mainstreammedia tar dette til seg for fullt og landene kommer til Ä sloss om Ä vÊre i front hva gjelder delingsÞkonomien som Uber/Air bnb og Bitcoin. Jeg ser denne utviklingen som innen det samme paradigme av desentralisering.
Balansert og interessant oppsummering
Riding the etherium trend
http://www.coindesk.com/usaa-expands-bitcoin-all-members/
__
Two London researchers have proposed a new kind of cryptocurrency for central banks, one that puts command of the network in control of a central authority while retaining a transparent, distributed ledger.
http://www.coindesk.com/researchers-blockchain-central-banks-bank-england/
http://www.bankofengland.co.uk/publications/Pages/speeches/2016/878.aspx
âTrade with cautionâ
Ethereum - ETHXBT - Daily - SuperTrending market - Buy Zone
Hvordan kjĂžper du dette?
Er det avklart regler rundt mva nÄ?
KjÞper pÄ: https://www.kraken.com/
Dette er en bÞrs som holder til i San Francisco. Norske regler for mva gjelder derfor ikke. EU har sagt at det ikke er mva pÄ kryptovaluta, og Norge vil sikkert henge seg pÄ dette siden vi er det mest EU-tilpassede landet i verden. Mva er ogsÄ for bedrifter og gjelder ikke hvis du handler som privatperson.
Can Ethereum Restore Online Freedom & Transform the Internet?