Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hvordan skattlegges gevinst fra kryptovaluta? Som vanlig valuta trading?

http://www.skatteetaten.no/no/Radgiver/Rettskilder/Uttalelser/Prinsipputtalelser/Bruk-av-bitcoins--skatte--og-avgiftsmessige-konsekvenser/

kjøpte litt ripple

2 Likes

25 930kr :tada: :tada:

1 Like

Denne tråden gjør noe med meg, faen at jeg ikke hoppet på her!
Den som hadde satt 100k her i starten… Trøsten er at jeg med 100% sannsynlighet hadde solgt etter dobling og revet håret av kjerringa, for at jeg ikke satt stille i båten.

Faen faen faen

3 Likes

Da var 9000€ blitt til 32000€. Fortsatt god helg :wink:

4 Likes

Er bare å bli sittende og bli med på ferden opp.

1 Like

Hvor kjøper du Vericoin?

Jeg bruker https://bittrex.com/

Det er også viktig og huske på at mange Alternative cryptos som kommer ut nå er scams, eller kaldkvelte prosjekter ganske enkelt pga det er mye penger i sirkulasjon her nå og da kommer det altid lugubre devs ut av treverket…slik har det vert i årevis…i tillegg så er trading oftest hardt manipulert for random coins, så ha det i bakhodet.

1 Like

Sånn som f.eks Etherum? :wink: :stuck_out_tongue:

1 Like

haha nei nå skal jeg ikke begynne å kjøre det opp her, jeg har mine meninger, men jeg siktet ikke til ETH i mitt innlegg, det var mer på generell basis da jeg så Nocturne nevnte hvordan man kunne plukke ut nye coins som kunne bli til noe…jeg mener fremdeles at entenn lykkes btc eller så gjør den det ikke, men det er pga det skalerings dilemmaet, at ETH har fått siste tidens kraftige oppgang, da btc en har blitt tradet her.

Jeg skjønner hva du mener og det er et godt poeng. Kjøp de som er å stole på og som har hatt litt fartstid.

Solgte for €38000 euro. Det er altså over 400% på 14 dager og lot griskheten bli med det for nå. Lykke til videre @Larsen . Skal gi beskjed når jeg har kjøpt meg inn igjen : )

5 Likes

Det er jo litt grådig å ta gevinst også? :smiley:

3 Likes

Kjøpte du deg inn igjen, @holmes, eller står du på sidelinjen nå?

Er ute, men har beholdt halvparten i kontanter så jeg kan kjøpe meg inn senere dersom det kommer muligheter, andre halvparten gikk inn i aksjer