Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Takk i like mÄte @Buffet . Tar ferie pÄ lÞrdag sÄ blir nok mindre trading de neste 4 ukene :slight_smile:

@novalusus - ema vektlegger nyere prishistorikk mer enn eldre prishistorikk. Dvs. at snittet beveger seg raskere enn f.eks SMA. Jeg finner EMA overlegent i krypto fremfor SMA - iallefall for trading. Hvis man swingtrader lengre timeframes kan man likegodt bruke SMA, men for meg som trader 1-4hr charts sÄ er EMA Ä foretrekke :slight_smile:

2 Likes

Takk. Studerer dette for tiden sÄ jeg fÞlger innleggene dine nÞye. Dere bidrar med mye bra .

12EMA er etter min erfaring ekstremt viktig i krypto(funker ogsÄ bra i aksjer). SÊrlig fÞrste touch etter store bevegelse holder veldig ofte pÄ en rekke tidsrammer. Vice verca i nedtrend kan man ofte se prisen slite med Ä close over disse nivÄene, og mÄ jobb seg forbi én og én tidsramme. Her et eksempel fra etter dumpen i dag hvordan prisen fÞrst slet med 12EMA pÄ 5 min, og nÄ stanger pÄ 1 times 12EMA.

2 Likes

Oksene fortsetter Ä dra Bitcoin oppover, selvsagt bra det. Men lurer pÄ om det snart snur. At altcoins og tokens tar et bull-run snart.
Det blir som om alle som har aksjer pÄ Oslo-bÞrs kun kjÞper Equinor-aksjer.

4 Likes

Shortet $12610. Pent sÄ langt. la ogsÄ merke til dette:

Brudd ned fra stigende trendlinje, nÄ motstand :wink:

1 Like

Brudd ned pÄ kortsikt ja. Men den er enda inne i en positiv trendkanal ifra den tok helt av i vinter.

Men jeg ser nÄ at flere pÄ div forum osv. som har vÊrt superbull pÄ deres altcoin. F.eka xrp, cardano osv. Kaster nÄ kortene og gÄr over til Bitcoin. Jeg liker Ä gÄ motsatt vei av saueflokken. SÄ tar gevinst i btc og omrokkerer.

Hadde jeg shortet krypto sÄ hadde nattesÞvnen min vÊrt= 0 :sweat_smile::see_no_evil: da bÞrsene gÄr 24/7. MÄtte isÄfall vÊrt med smÄpenger.
Men jeg er ikke en ivrig shorter og synes derfor heller ikke synd pĂ„ investorer som havner i shortskvis😂

1 Like

Dekket meg inn og switcha long :wink: KjĂžrer thight stop, kan fort vĂŠre bearflag.
Men den er oversolgt pÄ laverere timeframes sÄ hÄper den bouncer litt her.

Inne ny posisjon med snitt $11690, ser etter en 4 timers lower high. Øker om vi dropper lavere. 1 times RSI pÄ lavt 20-tallet, og daily 12EMA support.

2 Likes

Hmm. Jeg regner ikke med noe ytterlige btc-stigning de nĂŠrmeste dagene. Mye mulig den skal ned igjen til 10 000usd :thinking:

PrÞver Ä finne noe som ikke har steget og har potensialet, men det markedet er jo enda slik at gÄr bitcoin ned sÄ gÄr alt annet enda lengre ned. HÄper det er i ferd med Ä snu snart :blush:

Ekstremt weak bounce forelĂžpig pĂ„ 15’min som ogsĂ„ var oversolgt. Jeg gikk ut igjen med litt profitt i pĂ„vente av en stĂžrre bounce. Synes det minner om bearflag.

@Buffet - trodde du hadde skjÞnt nÄ at jeg er ekstremt kortsiktig :smile:

Regner med du ser det blir en ny EQ her ila. de(n) neste dagen(e) @Oivran ? :wink:

Ja, ser pÄ et lengre EQ som sannsynlig her. Men ser i fÞrste om gang etter en bounce. MÄ komme seg over 5 og 15 min 12EMA, se hvordan de opererer som et lokk pÄ prisen

1 Like

Ja, den sliter litt der. Kikket litt pÄ 4hr og ser at RSI har masse rom. Stoch. RSI har heller ikke bunnet enda, sÄ kan fint fÄ et leg til ned etter litt konsolidering, men blir nok da ikke like kraftig som det fallet som var, hvis det skjer om kort tid. Jeg tar kvelden. Happy trading :wink:

P.S - Hva om den faller hit? Vil gi en pen EQ inn mot slutten av Juli :slight_smile:

1 Like

Er nok denne som pÄvirker litt.

2 Likes

Tok delvis profitt her pÄ $12070 fra snitt $11650 etter fill pÄ siste leg down og tar kveld. Har scale out-ordre mellom $12100 og $12600, sÄ fÄr vi se hvor vi topper ut.

1 Like

Gikk totalt ut med 2/3 mellom $12070 og $12200, ble stoppet ut pÄ siste 1/3. Tok ny posisjon pÄ dumpen i natt takket vÊre TabTrader-alarmer med snitt $12260, og har tatt 1/2 profitt totalt med snitt $12480 . Stopper ut siste 1/2 om $12360-sjiktet brytes. Om det holder jeg traden spille seg ut med potensialet om at dette er en daily higher low. Vil i sÄ fall se etter en daily lower high. Dropper vi derimot lavere er jeg klar for en ny bounce.

2 Likes

Ja, jeg ser pÄ dette som et sannsynlig alternativ. Trenger da sannsynligvis en daily higher low og lower high for Ä sette en ukentlig higher low da gjerne pÄ lavt $10000-tallet.

Yes, jeg har target rundt $10400 ifht. fib.nivÄer. Tar snart ferie og har planlagt Ä ikke trade sÄ mye i ferien men skal sette opp litt alarmer sÄ jeg fÄr med meg noen gode swings hvis mulig :slight_smile:

1 Like

Har sett at EMA 12 og EMA 26 er viktige i btc/usd. Vi har formet en daily inside bar rett over EMA 26, samtidig som kursen allerede ligger under EMA 12. Bryter vi opp sĂ„ ser det greit nok ut, men bryter vi ned og samtidig vender om EMA 26 til motstand, sĂ„ ser det ikke pent ut. Skulle dette skje, sĂ„ er plutselig 10300 stĂžtten veldig nĂŠrme ogsĂ„, og under denne sĂ„ er det absolutt ingen stĂžtte fĂžr rundt 7500. Jeg liker ikke Ă„ “spĂ„â€ hva som kan komme til Ă„ skje, bare synes kurs, EMA og stĂžttelinje liner opp pĂ„ en skummel mĂ„te OM vi fĂ„r brudd ned av denne daglige inside baren. Kan vĂŠre verdt Ă„ holde et Ăžye pĂ„.

2 Likes

Mitt Target her er 12400 Ish Tvi Tvi . Men en ingang pÄ 11330

2 Likes