Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

vi fikk brudd ned av inside baren, og vendte om EMA 12 og 26 til motstand, samt testet 10300 pÄ under et dÞgn. FÞlg med de neste dagene, for ryker denne, sÄ kan det gÄ fort ned til 7500.

5 Likes

Viktig Ă„ ikke vĂŠre forelsket i en side av saken. Ble visst bulltrap fremfor shortskvis? :wink:

haha, NÄr man har flere hundre prosent avkastning pÄ 6 mÄneder sÄ for man tÄle noen slike dager :wink: Ellers er vel tiden inne for Ä finne pÄ noe annet :wink:

Du fikk altsÄ ikke med deg denne kommentaren min her???

Jo, poenget mitt var vel heller at omrokkering til alts ikke var helt heldig. Slik jeg ser det sÄ har samtlige alts jeg har sett pÄ tapt seg i verdi ifht. BTC?

jo sÄ da kjÞper jeg, men jeg flytter aldri over alt samme dag. Kunne seff ventet til idag og tatt det jeg skulle, men slike dager klarer ingen Ä se for seg. De fleste venter jo med Ä kjÞpe alts til etter at de har steget flere hundre prosent pÄ kort tid.

“Men jeg er ikke en ivrig shorter og synes derfor heller ikke synd pĂ„ investorer som havner i shortskvis😂”
Det betyr ikke at jeg spÄdde shortskvis om du tolket det slik

SpÞrs jo hva man kjÞper. F.eks Xrp,Xlm,Nem og Eos klarer seg bedre enn btc idag. Ellers er det vel ikke sÄ mange av de store som klarer seg bedre enn btc idag. Kun tokens som er langt nede pÄ listen :slightly_smiling_face:

Hvordan ser det ut i forhold til dine antydninger nÄ? Ble en god bounce pÄ 10k?

Inne med en long fra 10457, uten leverage.
MÞter motstand pÄ 21 EMA nÄ, fÄr se om den bryter over.

PÄ 15 min skal vi fÄ et pullback nÄ, sÄ fÄr vi se om den holder opptrenden.

1 Like

Ble en brukbar bounce ja, alltid litt vanskelig Ä spÄ hver svingning. Har i bakhodet at W rsi er hÞy, det er flere gaps helt ned til 7200, og selve formasjonen ser mer bearish ut en bullish per nÄ. Skal vi gjette, sÄ tror jeg vi fÄr en LH fÞr kursen bryter ned, men tiden fÄr vise. Jeg leter etter en long possisjon jeg kan sitte i lenge, og har egentlig ventet siden vi brÞt opp av 6K, sÄ sitter fortsatt pÄ hendene mine.

1 Like

Enig med deg @fish1430 - gikk ut pÄ $10800ish - synes det ser ganske bearish ut, men samtidig sÄ holdt stÞtten i daily i BTCEUR chartet (som jeg trader for Þyeblikket). Tror likevel det fort kan bli brutt og at vi havner under $10k sÄ foretar ikke noen aggressive kjÞp her :slight_smile:

2 Likes

EnigđŸ‘đŸŒ Blir nok lettere Ă„ se de kommende dagene. Bears vil se lavere og lavere topper samt en «klebring» mot 10300 stĂžtten. Bulls Ăžnsker en oppgang, helst opp mot 13000 for Ă„ endre momentet.

2 Likes

Da knakk den gjennom 10K til slutt! Hvor ser dere etter inngang nÄ? @Nocturne @fish1430

Nye penger overfÞrt i dag, begynner Ä bli mye nÄ etterhvert :open_mouth: Men tenker at dette kan bli bra langsiktig :slightly_smiling_face:

1 Like

Den har vel knapt vÊrt under 10k i 1 time enda, men etablert brudd sÄ skal den nok videre ned til 8800 ihvertfall.

Ser mot lavt 8, ned mot 7.5k for en weekly higher low. Alle timeframes opp til weekly er nÄ bearish. Dersom 7.5k ikke holder har vi ogsÄ weekly lower lows. FÄr se nÄr / hvis vi kommer dit.
I mellomtiden blir det korte short posisjoner siden trenden er short-vennlig :slight_smile:

2 Likes

jeg kjÞper enten ved en endring av daglig trend fra bear til bull, eller ved et veldig oversolgt daglig chart. Helt enig med @Nocturne om at 7500-8000 er attraktivt mtp EMA26 i W timeframe. En ting som er viktig Ä huske er laveste gap pÄ 7200. Jeg mener at om vi faktisk skal helt ned hit Ä tette dette gapet, men fÄr en bounce over 7500 rett etterpÄ, sÄ vil fortsatt W trend holde seg bull. Det viktigste sett i mine Þyne er at vi aldri fÄr en W close under 7500, det vil endre mitt syn pÄ BTC kraftig for fremtidig kurs.

2 Likes

Fantastisk Ä se at det gÄr an at Bitcoin taper seg mer enn andre coins :heart_eyes:
Blir for dumt Ă„ ha et marked med konkurranse hvor alle bare kjĂžper det samme uansett om det er dyrest, tregest, og takler fĂŠrrest transaksjoner i sekundet.

Har ikke noe med saken at den er tregest.

hvilken sak?