Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kunst/malerier

Er det flere her som kjøper/selger kunst og malerier? Har selv omsatt litt Pushwagner siste 4årene. Vil gjerne høre om din erfaring ved kjøp og salg av bilder/trykk - og hvilke kunstnere du kjenner markedet til.

«Benytter anledningen til å informere om at jeg har 3 pushwagner trykk som vurderes solgt​:grin::clinking_glasses::moneybag:»

3 Likes

hvor blir dette solgt?

og hvordan kan en garantere ektheten?

Tenker du på pushwagnerne? Eller generelt?
Galleri, auksjon, Finn.no er vel de vanligste plassene:-)
Personlig bruker jeg et galleri her jeg bor til å verifisere om jeg er usikker på noe.

3 Likes

Kjøpte nylig mitt første kunstverk av en gateartist kalt SinnSykShit. En print av “Panorama”. Hatt sansen for uttrykket hans en stund, men aldri fått meg til å kjøpe noe før jeg var på åpningen av den nye utstillingen hans. Ser helt rått ut i stua, så kommer til å holde øynene oppe etter mer å få på veggen i tiden som kommer.

2 Likes

Jeg ble veldig nysgjerrig, legg ut bilde!:slight_smile:

På ferie nå, så får ikke tatt bilde av det i stua, men her er et bilde hentet fra kunstnerens hjemmeside. Gikk for eikeramme mot mørkeblå bakgrunn. Meget fornøyd!

5 Likes

Kjenner ikke kunstneren, men jeg digger bildet! Hva ga du for det?

1 Like

Måtte vel ut med i overkant av 8000 inkl. innramming.

Kjøpte det på Galleri Kollekt i Oslo. Ta en titt på hjemmesidene deres for flere liknende kunstnere, mye rått der.

2 Likes

Noen som trenger å pynte kontoret? :grin:
Må kvitte meg med denne da jeg har noen nye trykk på vei​:money_with_wings::ok_hand:

Av nysgjerrighet, hvor mye skal du ha for det?

Nytt print jeg vurderer å kjøpe. Prøver bare å overtale kona om at det gjør seg bra i stua :grin:

1 Like

Den der var sykt fet!
Jeg fikk overtalt kona til dette, så da er det håp for deg også😂

1 Like

Når det gjelder boss ønsker jeg en plass mellom 38-42, men usikker på om dagens marked er enig med meg:) men da beholder jeg den :ok_hand:

Er kanskje trykket jeg har vært mest fornøyd med opp igjennom😎

Noen her som har et forhold til eller kanskje har noe av Martin Whatson?

Jeg får som forumets selvutnevnte kunst entusiast fortsette å dele litt :grin:

6 Likes

Har ikke Whatson, men en del i samme gate + annet. Et par «one of» Icy&Sot, Ella&Pitr (one of), pichiavo oil on canvas, atm, 3f (one of)
Også litt mer trad greier som Oscar Jansen.
Kjøper gjerne litt dyrere for å få «one of» pga verdistigning.

Pichiavo det beste kjøpet så langt i et investeringsperspektiv.
Kjøpt for 8000. Ble tilbudt 4500 pund av graffitistreet.com forrige vinter, men takket nei :smile: Venter noen år til. De gjør det stort i Usa, og det fører til et sug i markedet. Jeg har et fra deres tidlige faser.

3 Likes

Akkurat pusset opp, så har ikke fått bildene tilbake på sin rette plass, men her er litt i skrøpelig lys, og dårlig plassering :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Dritlekkert. Whatson har jeg sett en del av tidligere, men ikke vurdert og kjøpe noe enda. Men så veldig bra ut i stua di.

Ikke hørt mye om de du snakker om Mykle, men så utvilsomt helt rått ut. Skjønner jeg må sjekke ut de litt også.

2 Likes

Er mer en Pøbel/dolk kind of guy, men Whatson har absolutt en del bra. Så veldig bra ut på veggen hos deg. Selv har jeg fått opp hans seneste(?) verk i gangen.

4 Likes