Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kurstriggerkalender - trenger din feedback :)

Lager en egen tråd her så flere ser denne :slight_smile:

3 Likes

Bra funksjon.

Jeg ser for meg et styrkebarometer på hver av triggerne, med både mana og helse.

Hvor potent er triggeren? Mulig skala? Alt fra en non-event til en gamechanger.
Hvor sannsynlig er det at triggeren kommer? Mulig skala? Alt fra en non-event til en gamechanger.

2 Likes

Muligens legge triggere i et gnatt diagram hadde vært gunstig?

1 Like

Triggere tilbake i tid bør vises på chartet til aksjen, så man kan se om det faktisk var en trigger.
Triggere frem i tid kun til de har passert.
Utfordring er mer diffuse triggers … men da får man føre opp når den inntraff kanskje?

Jeg har sett for meg at om du går inn i en tråd, så får du et slags dashboard for aksjen men bla. trigger, utvikling, teknikske analyser, kursmål etc. , hvor alt kan gis tilbakemelding på fra community.

4 Likes

Historisk kurs-graf med vertikal dato-annotering for hver trigger. Så man enkelt kan se om triggeren utgjorde noe på kursen.

4 Likes

Mange bra forslag her! Ser for meg å lage en slags ubergraf en gang i fremtiden med historisk kurs med triggere + kursprediksjon fra brukerne, der streken som viser predikert kurs er vektet med hvem som har vært mest treffsikre tidligere.

Jeg har tenkt det samme, å vise en slags bar øverst under headeren med siste kurs, kommende triggere, en minigraf over kurs siste 3mnd osv.

1 Like

Har laget en skisse :slight_smile: Triggerne i skissen er bare tøys.

  • Man kan filtrere på selskap ved å bruke søkefeltet.
  • Man kan vise triggere til investeringene man har i favoritter/portefølje ved å velge “Mine”-lenken over listen
  • Man kan stemme på sannsynligheten for at en trigger skal skje med tommel opp/ned
  • “Grønne” triggere har høy sannsynlighet for å skje (>80% har stemt tommel opp)
  • “Røde” triggere har lav sannsynlighet for å skje (<40% har stemt tommel opp)
  • “Grå” triggere er nøytrale eller har ikke fått nok stemmer til å vise en farge enda.
  • Hvis man trykker på snakkeboble-tallet til høyre på hver trigger kommer man til en tråd som bare handler om den triggeren. Hvis den ikke finnes opprettes den.

Her er skjemaet for å lage en trigger:

Hva synes du? Ville dette vært nyttig? Hvordan kan det bli bedre? :slight_smile:

9 Likes

Kanskje en vekting på avstemmingen ut i fra antall likes innen emnet. Ser jo for meg at en Teksperts godkjennelse kan veie litt mer enn en vanlig mann i gata.

(80% spøk)

3 Likes

Godt forslag faktisk! (100%) Hadde i utgangspunktet tenkt å etter hvert vekte basert på brukerens treffsikkerhet på tidligere spådommer, men man kan bruke begge deler :slight_smile:

Din variant er mye bedre. Den vil vektlegge kunnskap framfor popularitet i en tråd, som like gjerne kan være fordi personen har god humor eller sier det folk vil høre.

Edit: hvis vi raskt bruker PCIB som ett eksempel, så er jo f.eks Snøffelen veldig populær samtidig som han er ekstremt upresis og ultrabull på når ting skal skje. Å vekte han veldig høyt ut i fra antall likes vil raskt gjøre listen verdiløs.

3 Likes

Denne likte jeg godt!!

1 Like

Bra!

Sendte bestilling til utvikleren i dag - skal bare forhandle litt pris så håper jeg han snart går i gang med å lage det som vises i skissen :slight_smile:

Herlig, likte spesielt at man linkes til en tråd hvor triggeren diskuteres. Kommer til å bli fest pågrendahuset med karsk og neseblod for biotekbrigaden ihvertfall.

3 Likes

Derfor det burde vektes etter hvem som har fått mentions hos Radium podcast.

1 Like

Cool! Jeg tenker at det først opprettes en tråd når noen trykker på den lenken. Blir det opprettet en ny tråd per trigger som legges inn kan det bli litt hektisk på forsiden :slight_smile:

Vurderer også å vise inn triggerlisten nederst i hver tråd, rett over der man i dag får se anbefalte emner - for å få flere øyne på listen og så flere legger til triggere. Så når man kommer til bunns i NANO tråden ser man listen over NANO-triggere.

Veldig spent på hvordan dette blir i bruk, tror det kan en veldig nyttig greie som man bare finner her på TekInvestor :slight_smile:

4 Likes

Må triggertrådene være synlig på forsiden? Det kommer til å bli seriøst mye tråder.

1 Like

Det blir et lite eksperiment :slight_smile: De triggerne som ingen diskuterer vil fort falle bort fra forsiden, mens diskusjonen som i dag skjer gjerne i én tråd per aksje kanskje vil spre seg litt i flere. Det kan kanskje være greit med tanke på at noen tråder er veldig aktive i dag. Ulempen er at man må lete litt mer på forsiden for å finne trådene man følger. Men man kan også bruke /unread for å se alt man følger med på.

Jeg er også litt redd dette kan bli alvorlig masse tråder. Hadde heller savnet noe metalinking på poster eller noe sånt, dog ser dette ville være mye mer krevende for programvaren.

Jeg har forresten en featureide som vil kunne komplementere triggerkalenderen, nemlig kursbarometer per bruker per ticker.

Ser for meg at for en ticker kan folk legge inn en vote på om de er sterkt bearish, svakt bearish, svakt bullish eller sterk bullish på kort og lang sikt. Så vil en for en ticker vise en oppsummering av alle votene.

En sånn vote kunne også f.eks linket til den triggeren en personlig legger mest vekt på.

Og til sist, så burde en ta vare på alle votes en har lagt inn for en aksje, og så vise på trailen av gamle votes om en har truffet eller ikke.

Finnes jo flere sites som har funksjonalitet som ligner, f.eks stocktwits

3 Likes

I like it :slight_smile: En relatert ting jeg har tenkt på er å vise en kursgraf med historikk, men så også en stiplet strek som fortsetter fremover i tid basert på kursmålene du nevner her, vektet i forhold til tidligere treffsikkerhet.