Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

KURSTRIGGERS (i nær fremtid)

Lager en tråd hvor vi kan publisere kurstriggers i nær fremtid (innen 1-2 mnd) for å tipse hverandre om gode muligheter som vi kanskje ikke ville funnet hvis ikke. Dette er en generell tråd for hvilket som helst selskap sånn at vi slipper å lese hver enkelt tråd for å finne triggers.

Denne tråden kan alle redigere. Fyll inn triggers under og koble den opp til en link hvor du (eller andre) har skrevet en litt mer utfyllende post. Hva er ditt tips? :slight_smile:

2017

April

Mai

Juni

  • 14.06 - NANO (Nordic Nanovector) The International Conference on Malignant Lymphoma
9 Likes

Kitron:
Kvartalstall 26. april (onsdag)

Kitron har guidet opptil 15% vekst i 2017 vs 2016, så det første kvartalsresultat vil si mye om utviklingen videre.

2 Likes

Er dette med tanke på swingtrading eller? Vi burde kanskje hatt et swingtrading emne vi kunne hatt diskusjoner? Usikker på hvor mange som driver med dette men (og daytrading)

Nordic Nanovector

Potensielle triggere (oppdatert)

Kort sikt:

SRC Melding
Dose decision paradigme
Late breaking abstract melding
Presentasjon Lugano

Lengre sikt:

Breakthrough drug designation
Accelerated Approval
Partneravtale
Oppkjøp

2 Likes

Kan jo poste denne, selv om det kanskje er litt sent nå:

"PCI Biotech vil presentere kliniske data, inkludert foreløpige overlevelsesdata, fra fase 1-delen av gallegangskreft-studien på The International Liver Congress 2017, som er årsmøtet til European Association for the Study of the Liver (EASL), melder selskapet torsdag.

Kongressen holdes i Amsterdam fra 19-23. april og PCI Biotech skal presentere 21. april 2017."

3 Likes

SynAct pharma. Fikk godkjennelse av franske etikk komiteen å starte Fas I studie, og har siden 9 Mars ventet på godkjennelse fra legemiddels myndighetene​. De har krav på svar innen 30 dagar, så det burde komme svar innen 1-2 uker da de allerede er forsinket.

Selv ser jag opp mot 8.80 - 9 kr, men worst case scenario så når vi till topp nivåer mellom 7.50 - 8 kr. Med andre ord ca 30-35% opp fra dagens kurs.

Godkjennelsen kommer, og det kmr bli vinst. Spørsmålet er hvor mye. Jag håper på 40-50%, men 30-35% er godt nok.

Jag postet en tråd om SynAct for en stund siden, da blev det 25% vinst. Denne trigger er bedre enn den forrige, ikke mist tåget denne gang og :grin:!

3 Likes

Fin tråd!

Finnes det en oversikt som dekker de ulike selskapenes kurstriggere (utenom denne tråden selvsagt), eksempelvis inndelt i ulike sektorer?

Muligens et dumt spørsmål, men hvordan går dere frem for å finne selskapenes kurstriggere? :slight_smile:

1 Like

Du sjekker hjemmesiden og følger selskapet og sjekker hva som skal børsmeldes…?

Sant, sant. Takk for svar!

Kan det gjøres på en mer effektiv måte? Eksempelvis ved å bruke RSS-feeds, nyhetstjenester som samler triggerne osv?

Tja… du har jo SMS varsling fra Nordnet og Newsweb du kan sette opp?

Jeg har opprettet både kursalarm og nyhetsalarmer på mail på de selskapene jeg er inne i/interessert i.
Kjøper ikke før jeg har lest og lært en del om det jeg lurer på da, og da finner man mye bra info etc her inne bl.a
(Begynte med aksjer i januar, og i starten kjøpte jeg en del altfor raskt, og solgte igjen for fort etc-men lærte av det. Så fant jeg Tekinvestor, ble med her, så Insider, da begynte jeg å lære mer følte jeg :slight_smile:

Legger opp en for APCL jeg da :slight_smile:
Aksjen har gått mye den siste stunden, men det ansees som en reprising og plasserer aksjen litt mer der den hører hjemme. Det er to ferske analyser på selskapet, en fra Miraboud og en fra Pareto.

http://www.africanpetroleum.com.au/system/files/170418_APCL%20-%20Fully%20recharged.pdf
http://paretosec.com/upload/files/APCL%2020.04.2017.pdf

Her er triggerliste, noe nærmere enn andre, men veldig mange matchballer. F.eks ved treff på borringen som starter i månedskifte så sier Pareto at kursen bør stige 37 kroner. I dag ligger aksjen på 8-9 kroner.

Relativt sikre triggere:

  • Ankomst Boreskip West Saturn til CI-513: End of April

  • Borestart CI-513: Mai

  • Farmout ROP: April-Juni (Jeg tror på FAR + CNOOC, grunne gitt tidligere)

  • Lisensforlengelse Gambia A1 og A4: April-Juni

  • Annonsering av Farmin partner for A1,A4 og SOSP: April-Juni (avtale tillater forlenging, så kan evt. Bli seinere)

  • Lisensforlengelse Senegal ROP: April-Juni

  • Boreslutt CI-513 preliminær uttalelse: Juni

  • Tolkning av resultater CI-513: Juli

  • Annonsering av borekampagne A1 og SOSP: Juni-Aug

Potentials:

  • Farmdown CI-513 (April-Juli - før eller etter?)

  • Farmout på CI-509 (jeg tror dette avhenger av success på Ci-513)

  • Update av rapporter fra Mirabaud og Pareto ved ROP farmout tidspunkt: Mai-juli

  • Annonsering av “follow up campaign” CI-513, avhenger av successfull boring: Q3

  • Oppdatert Ressursanalyse: Q3/Q4

  • Oppdaterte rapporter Mirabaud og Pareto bassert på oppdaterte ressursanalyse. (Gitt deriskingen i området vil jeg forvente en bedre CoS på de fleste prospekter, noe som vil føre til høyere risked anslag, og høyere target kurser)

  • evt. Annonsering av inkludering av A4 og A1 opsjonsprospekter i borekampagne: Q4-Q2

2 Likes

@Sunhome: Kunne du tatt ansvar for å starte en Wiki for APCL? :smiley:

Det kan jeg, skal bare frigjøre litt tid først :slight_smile:

1 Like

Her kunne @pdx gjort førsteposten om til Wiki (så kan vi legge inn triggere med linker til beskrivelsen av triggeren fra tråden her) - ville vel vært mye enklere å holde track på?

Liste triggere på dato - ticker - overskrift og så linke hele greia til et innlegg, f.eks.

21.04 - PCIB - Konferanse-tull

1 Like

@cairnz: Done! Legger du inn den første? :smiley:

Done @pdx - la fram et forslag til mal på hvordan det kan se ut.

Ser digg ut. :smiley:

Seamless rapport på tirsdag

1 Like

Vet ikke om folk har fått det med seg, men nå kan altså alle redigere denne tråden. Så ta dere gjerne 2 minutter og fyll inn triggers i samme stil som de som allerede er der. :smiley: God helg!

1 Like