Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lær teknisk analyse (kurs)

Vi i TAkurs har utviklet et videokurs for deg som ønsker å ta det neste steget til å bli en god investor. Kurset er et teknisk analyse kurs, som tar for seg de viktigste momentene av teknisk analyse.

Kurset er bestående av 25 videoer, med en varighet på ca 3 timer.

I samarbeid med TekInvestor har vi opprettet en rabattkode “TEKINVESTOR” som gir 30% rabatt for alle TekInvestor medlemmer.

Tilbakemeldingene fra nåværende kursdeltakere er gode - ref facebook siden (TAkurs - Startpagina | Facebook). Vi har også vært i dialog med investeringsøkonom Mads Johanessen, hedgefond forvalter Karl Oscar Strøm, og Peter Warren - og fått gode tips og tilbakemeldinger underveis.

Vi er derfor sikre på at man vil få et godt læringsutbytte fra kurset. Det er også et gratis introduksjonskurs tilgjengelig. Teknisk analyse kurset koster 279 NOK ved bruk av rabattkoden! :slight_smile: Sjekk ut kurset her: https://takurs.com

3 Likes

Virker som et spennende tilbud, kan du si litt mer om hvilke tema som dekkes i kurset? :slightly_smiling_face:

Absolutt! Kurset inneholder alt fra grunnleggende til mer avanserte teorier innenfor teknisk analyse:

• Innføring i tradingverktøyet Tradingview.
  • Tekniske teorier (Inneholder videoer som - Markedspsykologi, Støtte og motstand, Risk/Reward og Hvordan man kan måle styrken til kjøperne og selgerne i markedet)
  • Tekniske formasjoner (Inneholder videoer som - Formasjoner og volum, Trendlinje, Candlestick analyse, Fallende triangel-formasjon og Flagg-formasjon)
  • Tekniske indikatorer (Inneholder videoer som - RSI, Glidende gjennomsnitt, RSI-divergens, MACD og Fibonacci Retracement).

Det er mange temaer som dekkes her, og mye materialet å bli kjent med. Merk at det er flere videoer knyttet til temaene nevnt over :slight_smile:

Legger også ved en introduksjonsvideo som viser mulighetene som skapes ved å mestre teknisk analyse. Håper det faller i smak :slight_smile:

1 Like

Er det noen medlemmer her som har brukt TAkurs?

2 Likes

Relativt nytt prosjekt dette! Har en del kursdeltakere gjennom advertising - men håper på at gode tilbakemeldinger kan få prosjektet i gang! :slight_smile:

@Nocturne har du laget ny bruker ? :grimacing:

3 Likes

Tenkte å lage en teknisk analyse av en utvalgt aksje - noen tips for spennende aksje å kjøre en analyse av?:grin:

Nordic Nanovector :slight_smile:

2 Likes

Nekkar :slight_smile:

1 Like

Hei! Jeg har utført en teknisk analyse av Nordic Nanovector, der jeg har tatt hensyn til det langsiktige tidsperspektivet i stor grad. Du kan lære mer om teknisk analyse på vår nettside: https://takurs.com («TEKINVESTOR» rabattkoden gir 30% rabatt! :blush: Jeg er åpen for tilbakemeldinger og tips for oppsettet ved slike tekniske analyser i fremtiden, og gjerne send inn ønsker på selskaper/valutaer som ønskes analysert :blush: Har også planer om å publisere alle slike analyser på vår nettside, kun for våre kursdeltakere. Håper du likte videoen – ha en god helg! :wink:

7 Likes

Bergenbio

1 Like

PCI Biotech

2 Likes

Hvordan er utviklingen i din/deres personlige portefølje?

2 Likes

Godt spørsmål. Dette prosjektet er relativt nytt, men ser på mulighetene for å opprette en portefølje basert på analyser som legges ut på nettsiden i fremtiden (en form for TAkurs portefølje) :slight_smile: Min personlige portefølje er meget kjedelig, da jeg ikke har satt av altfor mye tid til analyser og investering den siste tiden :slight_smile:

1 Like

IMO burde du/dere først vise til god trackrecord ved å følge den/de strategiene dere viser til i videoene deres (vet ikke om dere har en strategi). Om dere får den på plass kan dere ta en premiumpris for kurset, evt medlemsskap på en nettside hvor dere legger ut videoer eller kjøpsalarmer på aksjer. Det er en grunn til at Minervini drar inn mye gryn på sine vip-sider (laveste pris er vel $500/mnd).

Hvis dere ikke har trackrecord, blir det litt vanskelig å forsvare prisen du/dere tar for kurset per i dag. Youtube og andre kanaler har vel så mye informasjon om indikatorer etc som i eksempelet ditt/deres over, og det er gratis.

Det er et godt initiativ, men inntrykket mitt er at man ikke får bang for the bucks når dere ikke kan vise noen form for trackrecord. Mitt tips er at du/dere jobber litt med det først, og deretter kan dere selge kurs (har dere dog en god trackrecord er det kanskje ikke like interessant å selge kurs heller :wink: ).

6 Likes

Forstår vinklingen din her, og takk for tilbakemeldingen din :slight_smile: Har vært litt frem og tilbake om det skal være aktuelt og fremlegge en slik trackrecord, men ser at det kan veie høyt som en bidragsyter til økt krediblitet :slight_smile:

Det som skiller vårt kurs fra YouTube videoer er at ved kurset får du presentert en pakke med videoer, der informasjonen fra videoene flettes inn i hverandre. En slik helhetlig teknisk analyse innføring tror jeg ikke du finner på YouTube i et norsk format. Du har også mulighet til å ta direkte kontakt med meg - og etterspørre informasjon og evt videoer som du føler skulle mangle :slight_smile:

Er riktignok i startfasen av prosjektet her, så setter stor pris på tilbakemeldingen din, og skal ta det videre til betraktning i fremtiden :slight_smile: Har noen planer om videre prosjekter, og det er mange baller i luften for øyeblikket.

2 Likes

Mulig jeg har bodd litt for lenge i utlandet, men jeg tror det hadde vært greit å lese korrektur på noe av teksten på forsiden. Noen deler fremstår som om det mangler litt substans :laughing:

“Ved fullføring av vårt kurs, vil du bli ha fullført TAkurs sitt første kurs. Dette vil være et bevis på at du har gjennomført kurset og fullført alle deler”

Jeg tror setningen “Videokurs - med både eksempler fra tradingview og powerpoint” ville styrkes ved å flytte “både” til etter “fra”.

…og så ville jeg vurdert å finne et litt mindre grumsete bilde av Scott, og bruke en takurs.com email adresse i stedet for gmail. Begge deler for å fremstå enda litt mer proff.

Lykke til med prosjektet :+1:

1 Like

Takk for tilbakemeldingen! Mulig jeg ikke har vært nøye nok med rettskrivingen, ja! Ser det selv nå, etter å ha lest over startsiden :slight_smile: Bilde hadde kanskje trengt en oppgradering også :slight_smile: Skal se nærmere på mulighetene for en slik epost, helt enig!

Tusen takk :slight_smile:

Hei,

Jeg kjøpte kurset deres for en stund siden. Skulle logge på for ikke så alt for lenge siden og gå igjennom det jeg ikke rakk tidligere. Da hadde jeg mistet tilgangen. Gjorde dere oppmerksomme på dette og at det ikke stod noe sted på nettsiden at tilgangen kun gjaldt for 6 mnd. Dere sa jeg skulle få tilbake tilgangen. Dere har nå forandret dette slik at det står kun 6 med, og jeg har enda ikke hørt noe fra dere.

Hva skjer? :slight_smile: