Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

LaLa World - Banking the Unbanked (100% solgt!)

Ser flere har funnet interesse for denne, og oppretter med det en egen tråd :slight_smile:

ICO
Om du ønsker å delta i ICO’en, bruk gjerne min referral så får vi begge 5% ekstra coins som bonus:
https://tokensale.lalaworld.io/register/4bWuSxk8AV1hPN8

Om linken ikke fungerer (det er litt feilmeldinger ute å går), vent litt eller gå til https://tokensale.lalaworld.io/ og bruk referral code: 4bWuSxk8AV1hPN8

ICO’en pågår til 5 februar, men 83% er allerede solgt. I går kveld var det 78%, så her går det fort.

150.000.000 coins verdt 15.000 ETH hentes inn, det gir en softcap på 18-19 MUSD.
1 LALA = 0,0001 ETH

Etter dette vil de ha 250.000.000 coins som fordeler seg slik:

  • Team: 37.500.000
  • Advisors: 25.000.000
  • Reserve: 37.500.000
  • ICO: 150.000.000

MCAP når alle coins er tilgjengelig er 31-32 MUSD.

(si gjerne ifra om jeg har gjort noen regnefeil her, hehe…)

Produkt
Forretningsideen er et økosystem for mennesker uten tilgang til bank (2 milliard av disse i dag) slik at disse kan ta del av den globale økonomien. Jeg liker hovedtanken bak det hele, altså hjelpe mennesker med behov for slik hjelp. Produktet er en plattform som dekker alle økonomiske behov: overføring av crypto og fiat, betaling av regninger, lån via crypto og fiat, crypto og fiat kort linket til wallet. Alt er også tilgjengelig som et “kit” som består av mobiltelefon med wallet, forsikring, kort og produktene til ulike partnere. De vil også åpne ulike filialer rundt omkring i verden slik at man faktisk kan ta ut pengene man har i kontanter.

Team
Team og advisors virker bra, alle er selvfølgelig listet med seriøse LinkedIn-profiler. Teamet består av blant annet av CEO og founder som er tidligere Vice President i JP Morgan og Deutsche bank og CTO som har jobbet med software i Symantec og Nordea, for å nevne noe noen.

Partnere
LaLa har inngått flere partnerskap, sist med Ethos som ble kommunisert i går. Samarbeidet går ut på å finne ut hvordan Ethos og LaLa sine plattformer kan dra nytte av hverandre: https://www.getrevue.co/profile/LaLaWorld/issues/lala-world-and-ethos-partner-together-90924
image

2 minutters introduksjonsvideo

Whitepaper
Finnes her. Litt produkt-highlights og bilder følger under. Totalt 34 sider, anbefaler en tar en titt!





xxxxxxxxx

xxxxxxxxx

xxxxxxxxx

3 Likes

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

Disclaimer: Deltakelse skjer på eget ansvar og du må være inneforstått at det er en teoretisk risiko for at alle pengene dine kan gå tapt.

En liten quick-guide for å delta:

  1. Opprett wallet på: https://www.myetherwallet.com/
  2. Overfør ETH fra coinbase (eller annen exchange) til walleten du opprettet
  3. Opprett bruker her: https://tokensale.lalaworld.io, legg inn referral 4bWuSxk8AV1hPN8. Trykk deretter på “Buy with ETH”, skriv inn antallet du skal overføre, kopier wallet-adressen.
  4. overfør ETH fra (1) til (3)

Husk å ha litt ETH i MyEtherWalleten (typ 0,05) til å dekke “gas” for å overføre coins.

De prater om å øke hardcap på tokens på telegram nå, lukter moneygrab/scam.

Jeg så det akkurat selv, men jeg så også at de skrev at “ingenting gjøres uten at det er avstemt med community’et”.

Edit:
siste kommentar 12.39 sier “ICO will close on 5th of Feb 2018 or on reaching the hardcap of 15.000 ETH, whicever is earlier :slight_smile:. Please do not worry”.

Edit2:
CEO kommenterte på Telegram at “Guys there is no hardcap increase”.

image

Jeg har scrollet oppover Telegram, og jeg er ikke imponert.
Mye gebrokken engelsk, og fyren svarer folk i caps-lock og tidvis med hissig undertone.

Synes det er alt for mange varselflagg inne i Telegrammen - Hva tenker dere?
Mye happy-go-lucky på kryptomarkedet, men jeg føler ikke jeg kan tømme penger inn her liksom.

Til LaLa sitt forsvar synes hvert fall jeg det til tider er mye rart på Telegram. Det er jo tross alt en chat hvor det renner inn meldinger av samme slag, og i dette tilfellet var det noen som tolket en melding feil.

At en bruker caps lock og hissig undertone kan til en viss grad forsvares med at man ønsker å få frem budskapet tydelig og raskt, på en chat hvor det ellers renner inn meldinger, for å sikre at denne blir sett og stikker seg ut. Gebrokken engelsk kan forklares med at man skriver “i farta” nettopp for å besvare alle meldingene, og et eventuelt svar er kanskje ikke helt gjennomtenkt på grunn av det. Ellers er det jo ikke engelskmenn vi har med å gjøre, så det at det ikke er perfekt klarer jeg å leve med.

Du får tolke det slik du vil - varselflagg eller ei - men jeg har hvert fall sett lignende tidligere, og kan forstå dette. Har tidligere tenkt at dette er litt negativt med at teamet er aktive på telegram, fordi den minste ting kan oppfattes feil når man rasker på for å svare på så mange spm som mulig, at Jeg synes heller det er bra at de er på ballen, svarer raskt og “dreper” rykter som er på vei til å oppstå!

Ser at man må sende inn “government issued documents with address” for KYC approval. Hva bruker dere da?

Jeg sendte inn skattekortet (fjernet side 2 om inntekt osv), som er tilgjengelig på Altinn.

Kalte det vel og merke noe ala “Governmental Tax Card” sånn at de ikke bare “wtf is skatteetaten in Norway?” :joy:

Hva er minimum investering i eth? PS, hold an med å handle til jeg får gjort det folkens!

Mener jeg så at det var ETH 0,1. Ble skrevet på Telegram tidligere i dag fra admin.

Så bra, da er jeg jo godt innafor hehe. Har de sagt når tokens sendes ut? Børser har de vel ikke lov å si noe om.

Dette er for øvrig ikke en nisje de er alene om. Nevner bare OmiseGo (omg), som er størst på dette. I tillegg til Everex (evx) som er notert. Crypterium er vel og noe av det samme.

Vedr. når tokens sendes ut.

Note: Tokens are not immediately transferable after the token sale is over. The team will announce when the tokens become transferable. This is expected to take approx. 4 weeks after the token sale.

Jeg har bare sett raskt på OmiseGo, bare så det er sagt, men det er klart de har noen felles målsettinger.

LaLa tar sikte på å danne et nytt økosystem og fokuserer på å “banking the underbanked” mens OmiseGo er mer “unbank the banked”. Noe som støtter oppunder denne filosofien er “kittet” hvor en mobiltelefon med alt nødvendig er inkludert, nettopp for å få de uten bank lettere og raskere “opp å gå”. I tillegg har LaLa et "lånesystem hvor andre kan låne ut penger, samt at LaLa også tilrettelegger for filialer hvor man kan cashe ut fiat.

Som andre har nevnt så vil LaLa faktisk gjøre en forskjell for de som trenger det, og dette er noe jeg også liker ved LaLa!

1 Like

Merk at KYC må gjøres på nytt om man har gjort det tidligere. Nytt system på plass i dag som godkjenner med en gang.

Completed: dokumentene er godkjent
Pending: må manuelt godkjennes av LaLa

KYC: Know Your Customer - verifiseringsprosess alle må gjennom.

Gikk gjennom KYC, men kom ikke opp noe info om det er ok. Sjekker uansett igjen om noen dager når det har roet seg, har jo frist til 10 Februar :slight_smile:
Fikk endelig sendt over, og det i tide! Ikke mye men TOTAL LALA TOKEN : 3614.058 :slight_smile: -med referal

1 Like

Trykker du på kyc igjen tror jeg det står noe :+1:t2:

1 Like

Jeg er faktisk overrasket over at ikke ICO er over allerede. Det er veldig vanlig at ICOer med lav hardcap blir utsolgt lenge før salget stenger i forhold til dato. Nå er rundt 85% av tokens solgt, så om du vil være med bør du smi mens du fortsatt har mulighet. Jeg tipper det er utsolgt innen midten av neste uke - kanskje allerede i løpet av helgen. Hadde du spurt meg for en uke siden hadde jeg trodd ICOen ville bli utsolgt i løpet av et par dager.

Ja var veldig glad jeg kom med. Tror den kan fort bli ferdig med all oppmerksomheten!

Jeg må innrømme jeg er litt skuffet: siden jeg ikke hadde noen anbefalingslink å bruke, og ikke visste det var mulighet for bonus, er fortsatt bonusen min under 5% bonus av min totalbeholdning. Selv med 3 stykker som har brukt referral-linken! Og flere som har brukt den men mislyktes på grunn av en feil i linken :frowning: