Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lamden TAU (sammenlign med EOS, wanchain, dragonchain, ICON mm)

Her er en tråd om Lamden som gikk ut av ICO for bare noen dager siden og som foreløpig går litt under radaren (mest fordi den bare handles på EtherDelta og Idex foreløpig).

“Lamden is a suite of developer tools that speed up the process of creating new and custom blockchains and apps. The Lamden Tau token connects these new projects together and with mainchain cryptocurrencies.”

Lamden er altså en slags infrastruktur-coin, mange av disse går veldig høyt.

Her er en sammenligning mellom Lamden og feks giganter som EOS, og veldig hypede nykommere som Wanchain. Wanchain kommer garantert til å gå kjapt opp når den kommer på exchanges.

Personlig kan jeg ikke si mye om sammenligningen annet enn at hvis den stemmer så er Lamden ganske geniale saker…

Lamden ble akkurat sluppet på exchanden Idex: (som er en mini-exchange litt som EtherDelta):

https://idex.market/eth/tau

Jeg tror denne kan komme til å få en del hype etterhvert, men for alt jeg vet er ingenting å satse på. Den er for eksempel ikke listet på Coinmarketcap enda.

FAQ for Lamden:

Kanskje vil Lamden bidra til god stemning i forumet etterhvert!

EDIT: la til noe info.
EDIT: endret overskrift. Ble rotete. Mer informativ.

4 Likes

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

Har du handlet den på index? @VargVemund eller er det bare å vente på en sikrere exchange?

Hva er marked cap per dags dato?

Jeg handlet på EtherDelta!

Tror Idex er bedre:

Måtte søke litt rundt om antall tokens, ser ut til at max supply er 190 mill. Det svinger voldsomt: jeg la merke til at prisen plutselig var nede i under 0.00030, prøve å legge inn en ordre og så var 0.0002x-ordren borte, spratt opp i 0.0006x.

2 Likes

Noen som har testa IDEX ennå?

Mr.Bee har visst prøvd Idex

Funka det greit @Mr.Bee? Ekstremt lavt volum. Er litt skeptisk.

Husk at dette er exchanger som er litt kompliserte, og ikke så kjent for folk flest. Her kan man kjøpe coins før de er listet på “ekte” exchanges: men de kommer fra den riktige kilden. Nebulas (NAS) var en jeg forsøkte å finne på EtherDelta men ikke fant, og så åpnet konto på Huobi isteden. NAS skal være mulig å kjøpe på EtherDelta men man må bruke den offisielle adressen (min terminologi er nok feil) som jeg ikke ville styre med (ville heller kjøpe fra en skikkelig exchange - var litt skeptisk som deg altså).

Jeg har selv kjøpt via EtherDelta flere coins, det har fungert men det er knotete og jeg er usikker på hvor sikkert det er. Likevel: jeg tror jeg kommer til å være veldig glad for det i fremtiden! Har alledere ca 100% på investeringen. Med litt tid blir Lamden bra, og det kan skje ganske plutselig/raskt.

1 Like

Jepp, funket fint!

  1. opprett wallet på myetherwallet og overfør eth
  2. «logg inn» på idex med private key fra my etherwallet
  3. velg transfer på eth-walleten på idex, midlene du hadde blir da tilgjengeliggjort på idex
  4. kjøp!!!
3 Likes

Det var frustrerende. Hvis det ikke dukker opp på andre exchanges må det nok bare avskrives som tap. :slight_smile:

Hvem er det du svarer her? Har du tapt på Lamden…?

Bare frustrert med etherdelta. Prøver å få withdrawa Lamden til walleten min.

Siten virker overbelastet, så usikker på hva som er mine feil og hva som skylders at siten ikke er responsiv.

Ah… ikke fortvil :slight_smile: Har du nok ether i walleten din til å overføre? Hvis ikek går det ikke. Jeg tror det er lurt å ha minst 0.1 ETH i wallet (trodde 0.025 men det var for lite). Det koster ikek så mye å overføre, men det må være der anv en eller annen grunn. Om ikke det er det som er problemet å du rett og slett bare prøve på nytt. Jeg har fått ut Lamden i flere omganger.

Har 1 ether i walleten og 0.042 igjen i smartcontracten, men gas trekkes vel fra wallet?

Dere er sikkert to om det :slight_smile: Husk at det er en vanlig overføring mellom to ETH-wallets (så vidt jeg har forstått, fordi EtherDelta er en slags exchange-wallet), og kan ta litt tid.

Joda tid er greit, men får feilmeldinger også, men venter og ser litt.

Satte opp gas pricen fra 40 til 50, virker som det hjalp.

1 Like

Jeg har alltid 60 gas på ED.

2 Likes