Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Langsiktig investering i kryptovaluta ⏳

Tanken med denne tråden er å løfte frem de fremtidige kryptovalutaene som kommer til å dominere. Jeg personlig har ingen tro på at BTC, LTC eller ETH vil overleve tidens tann. Dersom du er litt enig med meg, har en lignende oppfattelse, da håper jeg at nettopp DU deltar og diskuterer i denne tråden.

1 Like

Jeg har nå mine investeringer plassert i Ripple, NEO, IOTA og Raiblocks. Jeg tenker å la disse stå over lang tid. Dersom fokuset går fra «merkevare» (les: BTC, ETH, LTC) til de som har mest fremtidig potensiale, så antar jeg at det kan være fornuftig.

Dette kan jo være interessant!
Hvem vil vel ikke komme inn i den/de neste som går 5-10.000% opp? :smiley::+1:

Viktig tråd! Jeg er interessert i å diversifisere kryptoporteføljen min. Spesielt å ta noe ut av BTC og over i altcoins. Er inne noe i enkelte med høy mcap. Har noen noe gode råd angående alts. Spesielt kanskje alts med mcap under topp 100! ??

Da ville jeg tatt en titt på verium eller VeriCoin. To blockchains som skal slås sammen for å styrke sikkerhet og ytelse.

Man bør være ytterst forsiktig med de under topp 100 listen, egentlig også de som ligger mellom 100 og 50. De mest interessante (synes jeg) er de som ligger på vippen til å komme innenfor topp 20 + kanskje de 30 største. Altså, skal du diversifisere så er mitt råd å

  • les deg opp på use-cases - løser de et problem eller er de bare en kopi av noe annet?
  • hva er circulating supply? Jo høyere supply, jo vanskeligere for store gains.
  • hvem står bak? Har de en roadmap? Har de levert ihht. roadmap? Hvorfor ikke hvis ikke?

Har en del andre momenter men har ikke tid til å skrive alt nå. Kan komme tilbake til det - skal som sagt inn i krypto ila. Q1 og holder nå på å leke med ulike portofølje sammensetninger av alts.

1 Like

Ja, hvem vil vel ikke det? :slight_smile: Men, for at det skal være mulig så tror jeg det er viktig å prøve å forstå teknologien bak. Bruksverdi, nyttighet, behov?.. osv. Det er fryktelig mye å sette seg inn i, men litt kunnskap er bedre enn ingen kunnskap. Jeg er selv en «rookie» på kryptovaluta, prøver å lese og forstå, litt etter litt så godt det lar seg gjøre. Jeg innbiller meg at mye av hovedgrunnen til at BTC ligger på topp kan være fordi folk flest rett og slett «følger strømmen». Jeg liker ikke å følge strømmen basert på feil grunnlag.

1 Like

Jeg er enig i mye av det du her skriver. For meg så er det aller viktigste at jeg har råd til å tape ALT jeg investerer, det er mitt hovedfokus. Så lenge jeg følger dette slavisk så er det ikke så farlig om jeg ikke hele tiden er «ytterst forsiktig». Jeg tenker at på et begynner-stadie hvor jeg fremdeles forsøker å forstå, så må det være et bra utgangspunkt. Det virker som om du er litt opptatt av de som er blandt «toppen», i og for seg ganske forståelig. Kan det allikevel være en tanke å holde øye med topp-100 lista for å verifisere om det plutselig dukker opp en ny på lista?.. evt om en på bunnen ganske raskt gjør et kraftig hopp?..

Joda, absolutt, jeg har noen coins som er ferdig med ICO som jeg følger med på og noen like utenfor topp 100 (typ 100-110). Men jeg har som deg gjort min research og kommer til å legge hovedvekten av min krypto innvestering i topp 20-30, og betydelig mindre kapital i disse nye / små… :slight_smile:

Jeg er også rookie hva krypto angår, men liker å satse når jeg først satser så skal inn med en større sum enn det folk flest anbefaler (1-10% av kapitalen blir kjedelig)… :smile:

2 Likes

Hva er langsiktig? 3 år? 20 år? I krypto er et par år mer enn nok til å velte skuta eller forbarme seg over konseptet. Jeg er ikke enig med deg da jeg tror både BTC, ETH og LTC kommer til å stå rakrygget til slutt. Monero, Zcash, Ripple og Neo er dog andre Coins jeg tror tar 2018 med storm. Kjøp disse 7 coinsa, og jeg tipper du KNUSER OSEBX tenfold!! :blush: :ok_hand:

1 Like

Hehe! Du har rett i det, jeg sa ikke hva jeg mente med «langsiktig». Når jeg sier langsiktig så tenker jeg utgangen av 2020, da har det skjedd mye antar jeg.
Det er godt vi kan være uenige, det er jo det vi kan lære av på kryss og tvers :slight_smile: Foreløpig velger jeg å
forholde meg til Ripple, NEO, Raiblocks og IOTA. Så får jeg bare se etterhvert.

1 Like

Noen som har noen tanker å dele om omiseGO og Quantstamp?..

Noen tanker om ADA(Cardano)?

Det som for meg er veldig off-putting med Cardano er supply. Det er så latterlig mange tokens.
Men likevel, den har jo steget på høyt volum så det skal litt til for å rikke kursen - men det gjelder jo begge veier selvfølgelig.

Her er mine 2 cents på at vi ikke foreløpig er i en boble, eller i det minste at vi er tidlig i boblen.

  • Dot com boblen varte i 5 år før den sprakk. Kryptoboblen er i så fall i år 1 omtrent. Derfor tror jeg det finnes store muligheter for å bli med på ferden videre.

  • Ta en titt på dette bildet. Hvordan tror dere fordelingen er om 5-10 år? Selv tror jeg vi får en vesentlig større andel i kryptovaluta over de neste årene. Naturligvis med klarere regler og reguleringer enn i dag.

4 Likes

Hvis man ser på Intel, så ser det mer ut som 1 år med boble rundt 2000, kanskje 2-3 år hvis man tar med perioden før og etter hvor den nok var litt høyt priset.

1 Like

I følge wikipedia var det “roughly 1997 to 2001”: https://en.wikipedia.org/wiki/Dot-com_bubble

Men ja, du har vel rett i at det kan diskuteres ut i fra hvordan man ser på det.

1 Like

Vi kan vel være enige om at “peaken” var på ca ett år? Nå er kryptovalutaene vesentlig mer volatile enn Nasdaq-indeksen, så jeg tror boblene der vil være vesentlig kortere.

Hvis man ser på Ichimoku skyen, så er det tegn til at BTCUSD er på vei til å bli bearish X9 krysset ned gjennom X26 og kursen er lavere nå enn for 26 dager siden. Dette er tegn på at det kan komme en reversering, ikke en bekreftelse, for å få den må BTCUSD gå ned gjennom bunnen på skyen på 11400$. Jeg hadde ihvertfall vært fulgt veldig nøye med hvis jeg satt med en posisjon.
image

Kan være enig i det. Men at boblen i krypto vil vare kortere tviler jeg på… Men time will tell. Jeg tror krypto har kommet for å bli, og vi vil se en haug med tapere og noen vinnere. Finner man vinnerne kan man tjene stort fremover.

Hvis du ser på dot-com boblen, så var det veldig mange av selskapene hvor aksjekursen gikk til himmels som kollapset fullstendig. Noen få viste seg å kunne vokse såpass at de mer enn innfridde forventningene. Jeg tror de fleste kryptovalutaene kommer til å kollapse, men konseptet er kommet for å bli. Jeg vet ikke om noen av de vi ser i dag kommer til å innfri.

Ref: Amazon


Kjedelig å ha kjøpt dem for 80$ under dot-com, men greit avkastning i dag, etter å ha gått 13x på 18 år. :slight_smile:

4 Likes