Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Langsiktig investering i kryptovaluta ⏳

Og tilsvarende tror jeg vi ser nå. En haug med nytteløse og ubrukelig coins/tokens kommer til å kollapse, mens de valutaene / teknologiene som har en nyttverdi vil vedvare.

Jeg stiller meg selv spørsmålet: Hva skal vi med en tredjepart når det ikke er behov for det? Det uvikles løsninger som er rimeligere, mer effektive og samtidig skaper enorme muligheter.

Selv tror jeg Bitcoin skal mot 0, og den vil ta med seg markedet nedover til en viss grad, mens de brukelige coinsa vil komme tilbake enda sterkere. Eksempelvis, internet of things er en reell problemstilling, og det vil være behov for en økonomi som ligger i bunn. Iota kan være svaret på akkurat dette.

En interessant observasjon fra dotcom boblen var at de selskapene som gjorde suksess og overlevde boblen, fokuserte på utvikling innen protokoll/infrastruktur.

Nå det er sagt så tror jeg det fortsatt vil komme store pengesummer inn i kryptomarkedet en stund fremover, og ja, vi vil ha større og mindre korreksjoner underveis. Ref. bildet jeg postet lengre opp, så tror jeg det vil se ganske annerledes ut om noen år.

2 Likes

Her er jeg ikke enig i starten på avsnittet, en kollaps i Bitcoin vil dra med seg hele markedet. Jeg tror de brukbare coinsa vil bli gruset sammen med resten, men samtidig, det er nok et par av dem som vil dra en Amazon, så vi er nok ikke så uenige om resultatet, bare hvordan det vil skje.

Veldig interessant å se når man får coinsa sin “Tesla”. Elbilene før Tesla Model S var rett og slett ikke brukbare. :slight_smile:

1 Like

Foreløpig er alt coins sterkt preget av BTC kursen, etter hvert som den ikke blir eneste representant for crypto i media kan det forandres. Det forutsetter også at man skifter bort fra bitcoin som eneste trading pair for de fleste mindre coins.

Sitter i ripple backet av store institusjoner og banker og NEO som er backet av Kina, føler disse har bra potensiale.

Jeg har også Ripple og Neo, i tillegg til IOTA og Raiblocks. Fikk med meg oppturen til Raiblocks, men ser ut til å stagnere nå. Leste forresten at Russland vil lansere en myndighets-styrt kryptovaluta for å omgå sanksjoner… hehe! Er nok mange som har kastet seg rundt og kjøpt Ethereum de siste dagene. Det blir ikke meg. Jeg kommer til å satse på de jeg synes har den mest interessante teknologien/løsningen, så blir det å prøve å få med seg tips og info underveis. Akkurat nå vurderer jeg å kjøpe litt omiseGO og Quantstamp :slight_smile: Når det gjelder Bitcoin… så tror jeg også at den vil forsvinne etterhvert, men det kan ta lang tid. Hvor stort det vil påvirke de andre er umulig å si, men, min antakelse er at påvirkningen blir positiv fo de som står igjen.

Jeg mener faktisk det er behov for kryptogull for verdilagring. Da er transaksjonstid og kostnader ikke så vesentlig. Uansett tror jeg på Bitcoin-community at de vil klare å få Ligntning-network til å funke og at senere oppdateringer vil gjøre Bitcoin mer brukbar. Kanskje ikke best, men god nok til å beholde plassen som kryptoens mor.

1 Like

Man kan se på alt mulig for å sammenligne, men det blir bare et hofteskudd… Her ser du for eksempel Apple, og hvis du ikke hadde solgt i den lille “kvisa” rundt år 2000, så hadde du vært en rik mann idag :wink: Tipper BTC får samme kurve, men alle tipper ulikt og sjelden på samme hest.

2 Likes

En forsiktig digresjon fra temaet, men hvis man har noe forhold til formålet med kryptovaluta og blockchain utover å tjene penger som investor, bør de som har investert i Ripple kanskje lese denne og mange andre lignende artikler https://cryptoyoda1338.wordpress.com/2018/01/04/the-truth-about-ripple/

På tema så tror jeg de som mener at BTC / ETH er i boblemodus og vil falle mot null kan ta seg en bolle, vi er enda svært tidlig i en veldig spennende tid! :smile:

1 Like

Jeg liker boller, gjerne med rosiner eller fyll inni :smiley::sweat_smile: og jeg tror det er den største bobla siden tulipanene i Holland. Fordi de kryptoene er jo ingenting, og gjør ikke noe forbedring mtp betaling, transaksjoner etc.
Spørsmålet er vel bare hvem som er de største idiotene, altså de som sitter med svarteper når bobla sprekker.
Men jeg unner alle å tjene penger der, bare moro å se folk som får f.eks 50-100× innsatsen tilbake :slight_smile:

3 Likes

Tenker som deg, angående hvordan det fungerer i praksis. I teorien så er det en stor forbedring. 100+ kryptovalutaer har jeg null tro på. Det blir kanskje en håndfull som tar markedet, om det er noen av dagens valutaer blant disse er mulig, men langt fra sikkert.

2 Likes

Jeg prøvde lenge å bli enig med meg selv om dette var en boble eller ei. Jeg tror de fleste realister innser at ekstremt mange av kryptoene er sinnsvakt overpriset (vi snakker jo om GDP til noen u-land her), men her er saken: det blir som TA diskusjonene vi har hatt her på forumet. Noen tror på det, andre ikke. Det viser seg å fungere for de som tror på det (f.eks kjøpte jeg XBT BTC i dag på brudd opp av 15k dollar - rent teknisk, har ikke tro på BTC på lang sikt). Slik tenker jeg om krypto også, og jeg ser mange er enige: ja, mulig det er en boble men vi har ikke sett toppen av boblen enda, og i mellomtiden er det penger å tjene… :wink:

4 Likes

Verdien av billige, desentraliserte transaksjonssystemer uten mellommenn er vanskelig å forstå når man bor i Norge, men litt mer aktuelt i land hvor svært mange ikke har eller mulighet til å få bankkonto.

Hvis man leser seg opp på de forskjellige “valutaene”, så er det absolutt mange som kanskje ikke bringer så mye nytt til bordet, men det er også mange som benytter blockchain til å løse et reelt problem.

Eksempel på relativt nye, interessante selskap:

https://icon.foundation/en
https://dadi.cloud/en
https://www.thetatoken.org/

:slight_smile:

1 Like

Hva tror du om WePower va. Powerledger?

Fra et investeringsperspektiv tenker jeg at det er mye likt, og en ny mulighet til å være med på en tilsvarende reise. Powerledger har vel gått 20x for de som kom inn tidlig :slight_smile: Wepower satser vel også i større grad globalt, så i teorien enda større potensiale.

Multi-post [KRYPTO] :money_mouth_face:

Når kjøleskapet hver dag minner deg på at du må tro, kjøpe og stole på krypto… :facepunch::grin:

3 Likes

Lurer på en ting om dere i krypto, er det mange som har sikret innsatsen og gevinst slik som @WallStreet før dere kjører på videre?

1 Like

Har ikke sikret noen ting enda! Og det begynner og bli alvorlig svett på blockfolioen om dagen! Har target om ikke mange dollar om og sikre innsats og noen kroner jeg kan sette til side! Resten står til gjelda kan cashe ut

3 Likes

Innsatsen er sikret og på vei til en konto nær meg :slight_smile:

2 Likes

Tilleggsopplysning: jeg satset penger jeg ikke VILLE tape (ingen har vel råd å tape noe :wink:), og derfor sikret jeg ganske kjapt innsats + 100% gevinst. Sover som en stein på natta, og tenker ikke på det som dommedag når duppen er på 40% - i trygg viten om at det skal rett opp igjen om noen dager/uker :blush: #risikohåndtering

5 Likes

Sikret (desverre) innsats og masse gevinst for ganske nøyaktig 4år siden :slight_smile:

1 Like