Og tilsvarende tror jeg vi ser nå. En haug med nytteløse og ubrukelig coins/tokens kommer til å kollapse, mens de valutaene / teknologiene som har en nyttverdi vil vedvare.
Jeg stiller meg selv spørsmålet: Hva skal vi med en tredjepart når det ikke er behov for det? Det uvikles løsninger som er rimeligere, mer effektive og samtidig skaper enorme muligheter.
Selv tror jeg Bitcoin skal mot 0, og den vil ta med seg markedet nedover til en viss grad, mens de brukelige coinsa vil komme tilbake enda sterkere. Eksempelvis, internet of things er en reell problemstilling, og det vil være behov for en økonomi som ligger i bunn. Iota kan være svaret på akkurat dette.
En interessant observasjon fra dotcom boblen var at de selskapene som gjorde suksess og overlevde boblen, fokuserte på utvikling innen protokoll/infrastruktur.
Nå det er sagt så tror jeg det fortsatt vil komme store pengesummer inn i kryptomarkedet en stund fremover, og ja, vi vil ha større og mindre korreksjoner underveis. Ref. bildet jeg postet lengre opp, så tror jeg det vil se ganske annerledes ut om noen år.