Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Laplagam sin portefølje

Grattis med Nano trade

2 Likes

Nano aksjene solgt på 79.90 kjøpte jeg tilbake i går på snittkurs såvidt under 75.

7 Likes

Gjort et par handler de siste dagene og. Nedvektet 27 nov ca 20% av mine nano aksjer fra kurs 82.70 og la over på Combigene (kurs 1.64).

Ellers, solgte også videre omkring 25% til av nano beholdningen min på kurs 78.45 og la over på PCI Biotech på kurs 28.15. Årsak er at det gjerne kommer en liten naturlig korreksjon for Nano etter nyhetspresentasjonen, samt PCI Biotech har fimavacc resultater kommende antakeligvis i løpet av et par uker. Planen er i utgangspunktet at de pengene skal tilbake igjen i Nano, men kommer til å prøve å være litt tålmodig og ha litt is i magen.

2 Likes

Da var det lenge siden sist. Er rett og slett fordi det ikke har vært handler før nå igjen.

Ble salg av resterende nano på kurs 42.78 - noe som er etter min mening skamlavt. Likevel, flyttet de over til PCIB på kurs 26.80. Årsak er at PCIB har flere sikre triggere i nær fremtid. Følgende triggere venter jeg nå på fra PCI Biotech:

  1. First patient dosed - fimaCHEM
  2. Oppdatert analyse fra Arctic
  3. Fullstendig analyse og presentasjon - fimaVACC
  4. Oppdaterte extension studie resultater
  5. Publisering Ultimovacs resultater
  6. Nyenburgh går tom for aksjer

Alt dette har etter min mening god sjanse for å skje i løpet av H1 2019. Derfor tenker jeg at på omkring 3 måneders sikt så vil det være flere muligheter som kan bidra til at kursen skal opp.
Med dagens tempo slik jeg kan se det så vil det ta omkring 5-6 uker for Nyenburgh til å være helt ute av PCI Biotech dersom de selger like mye som forrige uke og skal ut med alt. Det kan derimot være at det stopper opp før dette, og da blir salgspresset veldig redusert.

Ellers, utover dette så har vi både mulige nyheter rundt fimaNAC som kan komme når som helst, og også mulighet for videre info om Asia markedet. Personlig tror jeg dette er mer sannsynlig å finne sted i H2. Jeg tror derimot i H2 også det vil kunne være muligheter for fimaVACC avtaler hvor vi allerede kan begynne å få inn lisenspenger. Når pengene begynner å rulle så har jeg forhåpninger om at kursen kommer til å følge etter.

Ihvertfall spennende tid og nå med en enda mer ubalansert portefølje :grin:

Nedenfor er mine 2 porteføljer:

Zero konto (Cirka 65% av total):
PCI Biotech: 57.10%
Combigene: 32.10%
Photocure: 5.30%
Gapwaves: 4.40%
Idex: 1%
5th planet games: 0.10%
Kontanter: 0.0%

image

Aksjesparekonto (Cirka 35% av total):
PCI Biotech: 84.10%
Photocure: 15.80%
Kontanter: 0.10%

image

7 Likes

Combigene, hva slags selskap er det?

1 Like

CombiGene er et svensk genterapi selskap som for øyeblikket jobber med å utvikle en behandling for medikament resistent epilepsi. Kort forklart, epileptiske anfall oppstår som følge av en overproduksjon av et stoff som heter glutamat. Combigene har laget et virusvektor hvor de legger inn en sammensetning av 2 gen som demper denne overproduksjon og på denne måten skal forhindre anfall. Dette har ekstremt gode resultater i dyreforsøk. I tillegg har de også bevist “proof of concept” med å teste behandlingen de har på menneskelig hjernevev og ser samme reaksjon som de ønsker å få der. Hjernevevet de har brukt for denne testen er fra epilepsi pasienter som har operert bort en del av hjernen(pga sykdommen) og donert denne bort til forskningen.

Selskapet er for øyeblikket verdsatt til 68 mill SEK. For øyeblikket jobber de med å utvikle prosessen for å legge til rette for å masseprodusere stoffet før de videre skal begynne å teste behandlingen på mennesker(litt gjetting, men tipper det først er om ca 2 år).

Det er et selskap med et enormt marked og potensialet dersom de skulle lykkes.

Jeg har skrevet en litt større avklaring i CombiGene tråden på nedenfor link. Videoene hvor de presenterer er også svært bra og gir veldig god oversikt over det de driver med.
Innenfor genterapi så er de selskapet som er lengst fremme i forhold til å utvikle en behandling for epilepsi.

Og forøvrig plansjen nedenfor som viser en del rundt hvor stort marked det er og potensialet.

Hentet fra følgende video:

Edit: Oppdatert en liten presisering.

4 Likes

Må ta med seg de gode dagene her :slight_smile: Total endring for hele sullamitten i dag.

Hjelper godt at selskapet fra ovenfornevnte post gikk opp 50% i dag :moneybag:

image

18 Likes

Moro med gode dager :slight_smile: GJør ekstremt lite handler som en kan se her, så derfor det er lite aktivitet. Er mye å vente på at aksjene pengene ligger i skal slå til. Likevel, dette er antakeligvis den nest beste børsdagen for min portefølje. Beste er på ca 15% oppgang på en dag. I dag måtte vi nøye oss med skarve 12.70%… Fint med overvekt med PCI Biotech i porteføljen.

image

Ettersom å sette mye penger på en hest er veldig risikofylt har jeg valgt og diversifisere. Er derfor jeg har satset på både fimavacc, fimanac og fimachem. Da bør porteføljen være safe :slight_smile:

11 Likes

Fortsetter videre med “diversifiseringen” her. Har valgt å vekte med enda mer i PCI Biotech da jeg tror selskapet nå går inn i en veldig spennnende periode. Med fimaVAC, NAC og CHEM i fremmarsj så tror jeg det kommer til å skje ting med jevne mellomrom fremover. Jeg har stor tro på at i det minste i løpet av 1-2 år at fimavacc begynner å dra inn litt inntekter. Derfor har jeg valgt å gjøre noen omrokeringer for å få økt litt mer på PCI BIotech beholdningen.

Nedenfor er handlene gjort de siste ukene:
Salg:
8 Mai. Gapwaves(50%) kurs 19.80
16 Mai. Gapwaves(50%) kurs 18.72
Original kjøpskurs på gapwaves lå på litt i overkant av 17, så solgte med gevinst.

Kjøp:
8 Mai. PCI Biotech 29.70
16 Mai. PCI Biotech 28.40
22 Mai. PCI Biotech (innskudd) 29.35

Altså vektet enn del mer opp i PCI Biotech. Porteføljene mine er på vei til å bli en 3 aksje porteflølje hvor det vil være satsing på PCI Biotech, Photocure og CombiGene. I forhold til fremtidig innskudd så tenker jeg i utgangspunktet PCI Biotech eller Photocure fremover. Må se det litt an. Forbeholder meg retten til å endre mening på senere tidspunkt :slight_smile:

Ellers, slik ser porteføljene ut pr. dags dato:

Zero konto: (63% av total portefølje):
PCI Biotech: 64.20%
CombiGene: 30.10%
Photocure: 4.7%
Idex: 0.9%
5th Planet Games: 0.1%

image

Aksjesparekonto (37% av total portefølje):
PCI Biotech: 87%
Photocure: 13%

image

10 Likes

Fått gjort et par småhandler nå den siste tiden. Solgte min lille post på IDEX på 1.60 for å kjøpe inn Photocure på 56.10. Idex salget ble et sviende prosent tap på over 60%. Det kom også naturligvis melding dagen etter salget slik det pleier. Heldigvis et svært lite beløp jeg satset der. Uansett, følte meg mer komfortabel med at Photocure skulle opp, så valgte å flytte over.

Ellers, fikk også feriepenger inn for 3 dager siden og de skal naturligvis i aksjer. Pengene ble delt på midten og lagt inn i Nano og PCI Biotech denne gangen. Kjøpte PCI Biotech på kurs 28, mens Nano ble kjøpt på 36.36. Ante at Nano fort kunne falle mot 33, men valgte likevel i manglende tålmodighet og bare slenge kjøpet inn med en gang.
Siste salget jeg hadde på nano var på kurs 78, så blir vesentlig flere aksjer tilbake nå. Fint å få litt nano aksjer tilbake i porteføljene. Er ikke så fryktelig lenge før de kan file for markedsgodkjenning og tror det kan være veldig lurt å være inne før den tid. Så er det litt spennende hvordan det blir i forhold til innhenting av penger der etterhvert. Forhåpentligvis kjenner aksjonærene luketn av ferdigstillelse av studie rett før pengene skal hentes og at de kan plukke penger til høyere kurs.

Etter feriepenge handlene ser det slik ut (ASK konto):

PCI Biotech: 81.6%
Photocure: 14.3%
Nordic Nanovector: 4.1%

image

10 Likes

Gjorde et innskudd for en 10 dager siden og kjøpte meg opp med et par hundre PCI Biotech aksjer til kurs 28.10. Greit å få fylt på mens det enda er mulig. Tror senest vi får en fin oppgang mot slutten av H1 2020. Tror det er da vi begynner å se vacc avtaler og mer info rundt opp 10 big pharma nac, så da er det bare å glede seg. :slight_smile:

7 Likes

Er det noe jeg ikke har planer om å gjøre for tiden så er det å klype meg selv i armen. Gøy å være biotechaksjonær.

Gjorde et innskudd med litt oppsparte midler for 6 dager siden og kjøpte meg inn i Idex. De har hatt emisjon på 0.75 som i følge meldingen skal holde til de blir profitaable. Fikk kjøpt aksjene på kurs 0.74. Kursen avsluttet på 1.03 i dag og er opp 37.81% proent fra kjøpet ble gjort. Kursen ble stort sett presset need som følge av woodford invest som havnet i finansielt trøbbel, og deretter kursen seget fra omkring 4(om ikke jeg husker helt feil) helt ned til 0.75. Fra det jeg har fulgt selskapet så har ikke noe av det fundamentale som er meldt fra selskapet gitt grobunn til nedgangen, så har forhåpninger om en rimelig stor oppside her. Blir gøy å følge.

Uansett, litt av en tid. Slik ser porteføljene ut på nåværende tidspunkt:

Zerokonto (56.1%):

PCI Biotech: 71.7%
CombiGene: 21.9%
Photocure: 6.4%
5th planet games: 0.0% (kr 209)

image

ASK Konto: (43.8%)

PCI Biotech: 82.2%
Photocure: 12.4%
Idex: 3.7%
Nordic Nanovector: 1.7%

image

10 Likes

Denne black friday var ikke spesielt svart :slight_smile: Det ble rett og slett ny dagsrekord. Når en da vet at vi har hatt en hel uke hvor alt bare går oppover så kan en nyte det ekstra godt.

Jeg sitter også med en merkelig følelse at det kommer bare til å fortsette neste uke. Fint driv i biotech sektoren om dagen :slight_smile:

image

8 Likes

Smekker en “liten” oppdatering. Har vært en lang stille periode, men vært litt mer aktiv siste 2 månedene.
Solgte meg helt ut av Photcure på kurs 54. Pengene gikk til å være med i emisjon til CombiGene samt å fylle på flere PCI Biotech aksjer på 20 tallet.
Fikk også kjøpt litt nano fra inskudd på kurs 11.80 så snittet gikk ned fra 36.36 til 19.55.
Også handlet litt i IDEX. Gjorde kjøp i Januar og Februar som lenge var ganske bra i minus. Derimot var det slik at tålmodigheten seiret og jeg fikk solgt aksjene med 58% avkastning. Jeg solgte kun for likt beløp jeg kjøpte for, så avkastningen ligger igjen som aksjer i selskapet. Jeg har fortsatt stor tro på selskapet.

Ellers en veldig fin børsdag i dag. CombiGene som er en av mine hovedinvesteringer gikk opp 49% i dag. Meste jeg har opplevd av oppgang på en dag blant mine aksjer. Dette også uten at det kom noen nyheter i dag. Økning var på veldig høy omsetning i aksjen relativt til selskapsverdien. Blir moro å å se om vi får en skikkelig reprising her. Med finansiering til klinisk fase på en stor indikasjon som epilepsi i genterapi, og med gode resultater pre-klinisk og i menneskelig hjernevev så har jeg store forhåpninger til selskapet. Før dagen var mcap på 36msek (72msek når units blir til aksjer). Jeg blir støtt og stadig forbauset over dette. Men pris er det markedet som bestemmer. Vi får se om markedet etterhvert er mer enig i min oppfatning og om vi kan få en skikkelig re-prising. Om de lykkes med å komme seg til klinisk fase synes jeg det er rart om ikke vi kan legge på en ekstra 0 på mcapen. Faktisk synes jeg også det er lavt, men så er det nå sånn det er :slight_smile: Vi får bare se.

PCI Biotech også videre opp og forbi 50 er jo også veldig lovende. Forhåpentligvis kan vi fortsette videre her frem til kvartalspresentasjon og kanskje også til vi får avklaring av eventuell avtale med AZ på fimanac. Om det også skulle gå veien så er det nok på tide å finne seg et par IPA.

Slik ser porteføljene mine ut for øyeblikket:

Zerokonto:
PCI BIotech: 73.1%
Combigene AB BTU: 21.4%
Combigene: 5%
Kontanter: 0.5%
5th planet games(hugo): 0.025%

image

ASK:
PCI BIotech: 89.2%
Nordic Nanovector: 2.5%
IDEX: 2.5%
Targovax: 1.7%
Kontanter: 4.1%

image

Dagens utvikling:

image

11 Likes

Grattis med en nydelig dag i CombiGene! :clap::tada:

Ellers godt å se at det også blant de erfarne er noen som satser meget tungt på PCI Biotech! :muscle::sweat_smile: Har selv 100% i PCIB nå, og har tenkt å sitte med det til etter AZ-avklaringen, så får det bære eller briste! :see_no_evil::see_no_evil:

Hvis det skulle gå åt skogen med AZ, og kursen daler, så er jeg villig til å bli sittende langsiktig.

Går kursen til 100-200 i løpet av de neste månedene, kommer jeg nok til å ta 20-40% gevinst og diversifisere med andre selskaper jeg har i kikkerten. Men akkurat nå synes jeg risk/reward ser veldig god ut i PCIB!

Hva er din strategi som PCIB-aksjonær, blir du sittende i årevis med hele beholdningen eller tenker du å diversifisere etter hvert?

1 Like

Kort forklart har strategien vært at jeg venter til interimavlesning for fimachem og potensiell markedsgodkjenning og på den måten får alle fimanacc og vacc muligheten “gratis” på veien. Alleredei mellomtiden tror jeg det er gode sjanser for at selskapet har gode kommersielle avtaler på plass og betydelig derisking. Jeg har også rimelig sterk tro på at produktet de har kommet til å bli godkjent på fimachem. Derfor har jeg satset såpass høyt som jeg har gjort. Så får det heller bare bære eller briste :slight_smile:

7 Likes

Gratulerer med en god dag, må det komme mange flere for deg. Jeg synes det er veldig artig med dine porteføljeoppdateringer.

1 Like

Tusen takk!

1 Like

Moro å se at det går bra med noen da, viser jo at det er mulig :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile::+1:

4 Likes

Blitt litt mer handel her nå så på tide med en oppdatering :slight_smile: Ved forrige oppdatering solgte jeg alt overskudd fra IDEX på kurs 1.74. Deler av salgsbeløpet har jeg derimot brukt og kjøpt tilbake på kurs 1.55 som gjør at jeg har fått litt mer vekting igjen i selskapet.

Ellers som resten av verden fikk også jeg med meg nyheten om BergenBio og Bemcentinib for covid 19 og plukket med meg litt aksjer der og. Lot den ville åpningskuren roe seg før jeg kjøpte så jeg fikk mitt første kjøp på kurs 37.95. Fulgte med videre med penger på bok og fylt på videre kurs 33.50. Fikk etterhvert også inn et lite kjøp på kurs 38.25 fra et innskudd som gjør at jeg har fått et snitt på 36.61. Beløpet totalt er derimot fortsatt litt lite, så blir ikke super rik av dette, men om de skulle lykkes i førsteomgang med corona medisin så kan det likevel bli hyggelig på litt mer lang sikt.

Dagens handels så ble det salg av nano beholdningen min på kurs 25.20. Pengene hadde jeg egentlig litt lyst til å fylle på i BergenBio, men ettersom selskapskursen valgte å denne dagen å ta liftoff så ble det til at pengene forelipig ble liggenge i beredskap istedet. Tror likevel det er veldig gode sjanser for at den bare fyker videre, men tenker å være tålmodig. Et annet alternativ for midlene kan være å kjøpe tilbake nano som er på litt lavere kurs nå. Vi får se.

Mitt mini beløp i i 5th ble også solgt på kurs 2.14 som var noe tidlig sett utviklingen, men selskapet hadde gått omkring 500% på rundt en måned så for min del var det helt greit. Jeg lot 1 aksje bli liggende symbolsk fordi jeg liker selskapet selv om jeg ikke klarer å se løsningen helt på hvordan de skal bli profitable frem til de leverer et spill hvor en lett ser hvor pengene kommer inn. Det vil være et selskap jeg følger for å se launches og eventuelle muligheter. Mcap er for øyeblikket på 150 millioner, så om de får en skikkelig hit så er det fortsatt potensialet.

Etter all handel så ser porteføljene mine slik ut:

Zero konto:
PCI Biotech: 80.50%
CombiGene: 18.70%
Kontanter: 0.70%
5th planet games: 0.01%

image


ASK konto:
PCI Biotech: 85.70%
BergenBio: 5.4%
IDEX: 3.5%
Targovax: 1.6%
Kontanter: 3.8%

image

16 Likes