Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Laplagam sin portefølje

Kjøpte meg tilbake inn i Nano igjen i dag på kurs 53.45. Så egentlig på teknisk tråd på nano at det var støtte på ca 50, men så tenkte jeg at teknisk analyse suger så jeg kjøpte med en gang @babyrage :smiley::smiley::smiley:

Kan si mye om både fundamental og teknisk analyse, men flax funker mye bedre.

1 Like

Haaaeee? Du miste meg.

Bare meg som tuller… Når jeg “kritiserer” teknisk analyse så følte jeg nesten jeg måtte inkludere deg :slight_smile:

Har ikke sjekket NANO siden 62-63, men 50 var vel fib 50/68.1 så var nok ett utmerket teknisk kjøp :wink:

2 Likes

En stund siden sist nå, men i dag ble det handler igjen. Det endte til slutt med salg av det jeg hadde av Funcom aksjer. Jeg ventet en god stund for å se om 22.20 brøyt, men når det begynte å falle igjen så ble det til at jeg solgte meg ut på kurs 21.88. Kjøpte meg inn for ca 2 måneder siden og fylte på litt underveis, og endte da opp med gevinst på rimelig nøyaktig 20%. Bare litt surt at APCL som jeg solgte for å få “sikker” funcom gevinst har gått 2.2 ganger… Sånn er det noen ganger. Aksjene nekter å gå i sync.

I tillegg for å toppe det hele så har jeg tatt 20% jeg har tjent på Funcom og lagt rett tilbake i APCL på kurs 1.83 :smile: Så kanskje det ikke blir gevinst likevel. Uansett, om det blir forlig med Senegal SOSP, så tenker jeg det blir noe lignende også i Gambia. Så får vi egentlig bare se. Det er ikke snakk om store beløpet, men oppsiden for APCL er naturligvis veldig stor fortsatt. Så får vi se om det i mediene stemmer og om de eventuelt får et forlik, så blir det ionteressant å se hvordan et slikt forlik blir seende ut.
Noe som trekker i negativ retning er at Timis fortsatt selger. Hadde det signalet blitt tatt på alvor forrige gang det skjedde så ville mye av nedgangen vært borte likevel. Må være forsiktig slik at en ikke ender opp med å lære av sine feil. Derfor fylte vi litt mer på :slight_smile:

Ellers, resterende av Funcom investeringen sitter nå på kontoen og venter på neste mulighet. Kanskje gamble på Norwegian og at det blir oppkjøp? Kunne være spennende. Ellers så ser jeg for meg at PCI Biotech om ikke så altfor lenge trenger en emisjon, og da er det viktig at pengene i det minste er i en likvis aksje slik at de kan hentes ut igjen ved behov.

Ellers, etter dagens handler ser porteføljene slik ut:

Hoved portefølje (ca 60%):

PCI Biotech: 79.5%
CombiGene: 8.7%
Nordic Nanovector: 3.1%
APCL: 1.8%
Hugo Games: 0.4%
Fri kapital: 6.6%

image

Sekundær portefølje (ca 40%):

PCI Biotech: 81.8%
Nordic Nanovector: 18.1%

image

4 Likes

Ser jeg har glemt en tidligere oppdatering her, samt ny handel i dag. Frittstående beløp fra hoved portefølje gikk inn i Nano på kurs 49.16. Har som håp at ikke den skal under 48 igjen. I tillegg er vel også nyheter fra hvordan det går med REK også rett rundt hjørnet.

I tillegg gjorde jeg nettopp et lite innskudd på ca 2% av min totale portefølje som jeg brukte på å kjøpe meg og videre fylle opp på CombiGene. De fleste på kurs 2.90, mmen noe også på 2.95. Snitt litt under 2.92 tenker jeg.

Dette gjøre at min hovedportefølje ser slik ut for øyeblikket:

PCI Biotech: 74.90%
CombiGene: 14.30%
Nordic Nanovector: 9%
APCL: 1.5%
Hugo Games: 0.3%

image

Sekunder portefølje uten endringer. Kommer kun til å oppdatere den fremover dersom det er vesentlig forandringer. Kommer nok til å gjøre fremtidige innskudd på hovedportefølje aksjesparekontoen for sekundærkonto ikke har tilgang på en god del av aksjene jeg ønsker og derfor gir mindre frihet.

Nå er det på tide med noen skikkelig biotech børs rally’s :slight_smile:

3 Likes

Men hvor er Funcom? :open_mouth:

Jeg er også klar for et biotek rally! Med Funcom, PCIB og TRVX i porteføljen så hadde det vært fint med en mer balansert oppgang! :blush:

1 Like

Jeg solgte på 21.88 :frowning: Sikret gevinst i motsetning til forrige launch. Skulle vært litt mer up to date og sett at kvartalsrapport var rett rundt hjørnet så jeg kunne vært med på det rallyet også. Likevel, gjort er gjort. Får se om jeg kan finne ny inngang på et tidspunkt :slight_smile:

2 Likes

Da var endelig feriepengene på plass og da blir det naturligviis nye aksjer. Halvparten av inskuddet ble satt inn på Combigene på kurs 2.97. Resterende halvpart har jeg valgt å ha tilgjengelig inn til videre. Blir muligens også å havne i CombiGene, men velger å avvente litt for å se om det dukker opp noen nye muligheter. Eventuelt om det går å plukke enda billigere combigene aksjer. APCL gambling er også et alternativ jeg vurderer, men avventer litt. Kan godt sige litt til ned før jeg eventuelt kjøper meg inn.

Etter kjøpet ser porteføljen slik ut:

PCI Biotech: 67.6%
CombiGene: 16.9%
Nordic Nanovector: 10.9%
APCL: 1.2%
Hugo Games: 0.2%
Fri kapitai: 3.3% :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

image

3 Likes

Resten havnet i APCL til 1.50. Dessverre hadde jeg spart 20% på å gjøre dette i går. Kjipt, men samtidig om det kommer et bra kompromiss så er oppsiden vesentlig høyere enn der vi er nå. Med litt flaks kan en del av det tapte på APCL komme tilbake. Med litt mindre flaks så blir det enda større tap :open_mouth: Satser på det første :slight_smile:

Da har vi investert litt i Tour de france. Det må vel anses som en del av proteføljen. Skal bli veldig interessant å se. Tror Sonny Colbrelli med 25 i odds er veldig bra. Ellers satset på et par outsidere som kanskje ikke er så veldig sannsynlig som vinnere, men gøy dersom det kommer noen overraskelser.

image

2 Likes

Det gikk ikke så bra… Får holde meg til aksjer :smile:

5 Likes

Bedre det enn å gamble på svette menn i altfor trange bukser som krangler om å bruke en rosa trøye :joy::joy:

4 Likes

Da har laplagam vært ute på shoppingtur igjen. Et sted må lønningsposen gå, og alt annet enn aksjer er ikke aktuelt.

Endte opp med kjøp på Gapwaves(kurs 16.26) som er et veldig spennende selskapt med svært stor oppside som driver med å utvikle og forhåpentligvis også selge 5g antenner etterhvert. Er egen tråd for selskapet som en finner her:

I tillegg endte jeg opp med å kjøpe meg en liten lyttepost også på Photocure på kurs 44.90. Akkurat her er jeg veldig usikker på timingen. På 3-6 måneders sikt tror jeg derimot det er en god inngang, men mulig den kommer til å falle litt på kort sikt og dermed kunne fått en bedre inngang. Derimot, tålmodighet er ikke noe jeg egentlig innehar, så derfor tror jeg fort vi kunne utelukke det alternativet.

Etter kjøpene ser min hovedportefølje slik ut:

PCI Biotech: 66.10%
Combigene: 15.20%
Nordic Nanovector: 9.9%
APCL: 4.5%
Photocure: 2.4%
Gapwaves: 1.6%
Hugo Games: 0.2%

image

Sekundær porteføljen(38.10% av total beholdning) er uendret på følgende:
PCI Biotech: 78.50%
Nordic Nanovector: 21.50%

5 Likes

Fikk penger igjen på skatten så endte opp med å kjøpemer aksjer for :slight_smile: Ble videre påfyll av Combigene på kurs 3.22. Kursen endte på 3.07, men laveste salg er på 3.30. Fornøyd med kurs på kjøpet, men er i hovedsak fordi jeg er langsiktig og at det er lite volum generelt sett. Vanskelig å få plukket en del aksjer uten at kursen går vesentlig opp. Combigene er nå 16.2% av min hovedportefølje.

4 Likes

Og der smalt det inn emisjon i CombiGene :smile: Det kostet. Uansett, får en del billige aksjer som følge av den. Blir derfor nødt til å samle inn penger. Solgte derfor ut en del Nano aksjer inntil videre. Dette gjør at min nano post går nå ned fra 9.9% til 4.3% på hovedporteføljen. Men å leve på nuddler og bruk av kredittkort den neste måneden så håper jeg at dette skal være nok til å dekke emisjonskostnaden. Får bare håpe dette går i orden.

Nå håper jeg at ikke PCI Biotech bestemmer seg å ta emisjonen sånn med en gang :smile: Da blir jeg nok nødt til å spørre herr bank om de har lyst til å hjelpe.

5 Likes

Snakk om sola :sun_with_face: Tror Per Walday leser tråden min.

6 Likes

Det måtte jo bare skje det :sweat_smile: lykke til med å skaffe kapital til emisjonen, du finner vel en måte! :smiley:

1 Like

Takk for det :slight_smile: Må nok en tur i banken å høre hva de kan bidra med. Har ikke lyst til å være utenom noen av disse emisjonene.

2 Likes

Og vi er i gang med å spare penger til emisjon :see_no_evil:

image

6 Likes