En stund siden sist nå, men i dag ble det handler igjen. Det endte til slutt med salg av det jeg hadde av Funcom aksjer. Jeg ventet en god stund for å se om 22.20 brøyt, men når det begynte å falle igjen så ble det til at jeg solgte meg ut på kurs 21.88. Kjøpte meg inn for ca 2 måneder siden og fylte på litt underveis, og endte da opp med gevinst på rimelig nøyaktig 20%. Bare litt surt at APCL som jeg solgte for å få “sikker” funcom gevinst har gått 2.2 ganger… Sånn er det noen ganger. Aksjene nekter å gå i sync.
I tillegg for å toppe det hele så har jeg tatt 20% jeg har tjent på Funcom og lagt rett tilbake i APCL på kurs 1.83 Så kanskje det ikke blir gevinst likevel. Uansett, om det blir forlig med Senegal SOSP, så tenker jeg det blir noe lignende også i Gambia. Så får vi egentlig bare se. Det er ikke snakk om store beløpet, men oppsiden for APCL er naturligvis veldig stor fortsatt. Så får vi se om det i mediene stemmer og om de eventuelt får et forlik, så blir det ionteressant å se hvordan et slikt forlik blir seende ut.
Noe som trekker i negativ retning er at Timis fortsatt selger. Hadde det signalet blitt tatt på alvor forrige gang det skjedde så ville mye av nedgangen vært borte likevel. Må være forsiktig slik at en ikke ender opp med å lære av sine feil. Derfor fylte vi litt mer på
Ellers, resterende av Funcom investeringen sitter nå på kontoen og venter på neste mulighet. Kanskje gamble på Norwegian og at det blir oppkjøp? Kunne være spennende. Ellers så ser jeg for meg at PCI Biotech om ikke så altfor lenge trenger en emisjon, og da er det viktig at pengene i det minste er i en likvis aksje slik at de kan hentes ut igjen ved behov.
Ellers, etter dagens handler ser porteføljene slik ut:
Hoved portefølje (ca 60%):
PCI Biotech: 79.5%
CombiGene: 8.7%
Nordic Nanovector: 3.1%
APCL: 1.8%
Hugo Games: 0.4%
Fri kapital: 6.6%
Sekundær portefølje (ca 40%):
PCI Biotech: 81.8%
Nordic Nanovector: 18.1%