Åhoi det var lenge siden sist oppdatering. Og med en såpass fin børsdag som det var i dag så var kanskje tiden inne. Nedenfor ble dagsutviklingen for den samlete porteføljen:
Og selv om det hadde vært veldig enkelt å photoshoppe, så er det faktisk ikke det. Jeg har brukt mspaint.
Handelsmessig så har det skjedd noe i løpet av denne tiden. Den viktigste delen er at jeg har deltatt i 2 emisjoner. PCI Biotech, hvor mr. bank var villig til å gå med på å låne meg litt penger. Fikk derfor fulltegnet meg her på kurs 30. Likevel, tapte litt mer ettersom jeg solgte noen tegningsretter og kjøpt meg inn. Så snitt ca. 31 på aksjene. Relativt sett så kom jeg greit ut av det slik jeg ser det.
I tillegg deltok jeg i emisjon i CombiGene. Det var en liten utfordring å holde styr på, men klarte å få inn en del ekstra aksjer som følge at jeg forstod emisjonen, og benyttet meg av den til å bytta fra aksjer og overgang til opsjoner. I tillegg fikk jeg noe ekstra aksjer som følge av overtegning.
Og for de som har lyst til å vite kriteriene for opsjonen, så beware, nedenfor er den.
For hver 5 aksje blir du tildelt 1 unit rett. Pris for å tegne en unit var på SEK 9.
1 unit gav 10 aksjer + 2 opsjoner på kjøp av aksjer på kurs mellom 2 og 2.50 som kurs blir satt August 2019, og kjøp i September.
Underveis i emisjonen lå unit rett kostnaden en god del under aksjekursen, så valgte etter å ha fått tildelt mine retter fra aksjene og selge samtlige aksjer, samt kjøpe meg opp igjen via units. Dette har ført til at jeg har fått omkring 10-15% flere aksjer, samt potensielt verdifulle tegningsretter.
Selve kostnaden pr. aksje for tegnignsrettene som ble tildelt var da SEK 0.9, og i dag økte kursen med 22.58% og endte dermed på kurs SEK 2.01. Derfor begynner det å se ut til at dette kan gi litt uttelling etterhvert. Dette er for min del et langsiktig prosjekt uansett og har svært god tro på selskapet. God ledelse og svært spennende produkt.
Ellers kan jeg si at etter at emisjonene er fullført og alt er på plass så ser hovedporteføljen slik ut:
PCI Biotech: 45.60%
CombiGene: 38.30%
GapWaves: 4.9%
Photocure: 4.40%
Nordic Nanovector: 4.1%
Combigene opsjoner: 2.2%
Kontanter 0.4%
Hugo Games: 0.1%
Hovedportefølje endta faktisk opp 10.15% i dag.
Ellers, som følge av gode børsdager kan jeg nå slippe meg skikkelig løs med pengebruken og dermed også oppgradere middagsmenyen