Håper de må forsvare alle de suspekte transaksjonene i retten.
Dette blir bare verre og verre…jeg trodde det var ansatte i DD som eier de andre aksjene i DD, i tillegg til LC og Human Data, men det er faktisk ansatte og styret til LC som fikk kjøpe seg inn til 24,9%.
Saure alene betalte 25 000kr for 5% av aksjene i DD. En eierandel som ifølge Finansavisens sensasjonsartikkel nå er verdt ca 400 mill. Merkelig hvor stille det har blitt fra FA siden e24s avsløringer…(?)
IMS betalte 75mill(hvis vi tror på det) for 50,1%, Saure og de andre fra LC betalte 125 000 for sine 24,9%, og så er altså, ifølge FA og LC sine børsmeldinger, LC sine 25% verdt ca 2 mrd.
Det virker som de har produsert disse verdsettelsene ved å la en apekatt sitte og trykke fritt på tastaturet.
Neste kapittel i sagaen kommer nok veldig snart…
Samarbeidet med DD har så langt vore ei trist affære med mykje lovnadar som ikkje har blitt oppfylt. Ser på utviklinga av Covid testen som eit blindspor, men får dei til teknologien her så kan testen brukast på mange andre mikrobar. Er ikkje spesielt imponert over korleis styret har gått fram i tilknytning til opprettinga av dette selskapet og har gitt leiinga i selskapet klar tilbakemelding på dette, dog utan å gå via media som enkelte andre har eit voldsomt behov for.
For min del er det glukosesensoren som er spennande. Her har dei jo veldig flinke folk involvert og enda fleire på veg inn i styre og stell. ForgetDiabetes er eit veldig spennande forskningsprosjekt og her er Life Care heilt sentral som einaste komersielle aktør. Klarar dei å utvikle ein bionisk bukspyttkjertel så snakkar me eit multi-miliard marked der ute, som veks år for år.
Sjølvsagt er det høg risiko, men reward kan vera astronomisk. Her får folk gjera sin eigen vurdering.
Eg blir derfor sittande med ein mindre pott i eit meir langsiktig perspektiv.
Interessant lesing:
Krohnstad har vært partner ved Schjødts Bergen-kontor siden 2000, og har spesialisert seg innen forretningsjus og fusjoner og oppkjøp (M&A).
Kanskje de burde ha tenkt på å få inn slik kompetanse for 10 mnd siden…gud bedre.
Christian Saure, Joacim Holter og Christian Hysing-Dahl burde alle ta hattene sine og gå. Saure er borte, 2 igjen…
Sånn for en som ikke har fulgt Lifecare, er det en synkende skute eller finnes det fremdeles muligheter?
Spørs vel hvorvidt man har som prinsipp å ikke investere i et selskap hvor ledelsen ikke er til å stole på. For min del gjør det valget veldig lett. Lifecare er et vandrende rødt flagg.
Bruker som regel å google de som sitter i posisjonene, klart røde flagg skal man også ta inn i vurderingen.
Ny hurtigtest godkjent
Vet ikke om det noe poeng i å legge ut noe om dette selskapet på TEK, men her er ivertfall melding 20.11. : https://newsweb.oslobors.no/message/518639
Et forsterket styre:
Som nestleder: Morten Foros Krohnstad, Bergen, Norge.
Kronstad er partner i advokatfirmaet Schjødt og har bred erfaring som forretningsadvokat med hovedfokus på fusjoner, oppkjøp og salg. Han sitter i en rekke styrer som styreleder og styremedlem i norske børsnoterte og unoterte selskaper.
Som styremedlem: Prof. Dr. Lutz Heinemann, Düsseldorf, Tyskland.
Heinemann har en bred akademisk bakgrunn med særlig fokus på forskning og utvikling inne insulin farmakologi og diabetes teknologi. Heinemann etablerte i 2009 Profil Institute for Metabolic Research i Neuss, Tyskland og han har siden 2011 vært Managing Editor of The Journal of Diabetes Science and Technology.
‘«Styret i Lifecare er med dette betydelig styrket innenfor utvikling og kommersialisering av diabetes teknologi, som er vårt hovedformål. Vi gleder oss nå til å ta fatt på den videre utviklingen av Sencell for å oppfylle vår målsetning om å forenkle hverdagen for diabetikere», sier styrets leder Christian Hysing-Dahl’.
Lykke til min informasjon om dette selskapet hentes ikke herfra. Noen og enhver burde sette seg inn i Sencell.
Største eigar Teigland fekk også inn Bo Petersson i styret:
Som styremedlem: Bo Petersson, København, Danmark.
Peterson er utdannet som Industrial Ph.D, Chemistry fra The Technical University of Denmark. Peterson har over 20 års arbeidserfaring fra utvikling av produkter innenfor diabetes teknologi, senest som Head of Diabetes Care i Cambridge Consultants, Cambridge, Storbritannia. Petersson er i dag også engasjert som Chief Scientific Officer i RSP Systems A/S, København, Danmark.
Har også lang erfaring med Diabetes teknologi, så det er ei ytterlegare styrkning på Diabetes fronten.
Ikke et ord om disse hurtigtestene som skulle være klare i desember og som skulle finansiere sencell teknologien.
Covid sensoren måtte jo redesignes. Såe… jeg mistenker jo at det ikke er ferdig enda. så skal den testes.
Den skulle redesignes og få godkjenning i desember med salg i januar ifølge DD på webinar. Ikke hørt et pip.
Hvilke røde flagg ser du etter hos ledere på Google? Nybegynner og synes lifecare er interessant for sencell ikke corona.
Litt sånn generelt av det som fremkommer fra media, kan være f.eks skattesaker eller andre ting som kan oppleves negativt og kanskje som «luring». Er noe jeg i allefall betrakter som ikke fult så bra og blir noe betenkt.
Slik jeg forstår er det nå to “røde flagg” igjen av de tre som ville det beste for seg selv fremfor LifeCare. Samtidig virker det som de nå kan konsentrere seg om sin kjernevirksomhet igjen. Når vil slike ting være på stell igjen av tidligere erfaringer?
Har man satt seg inn i aksjen og har tro på det de holder på med er det ikke noe problem. Noen vurderinger for/mot finnes i alle🙂