Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Litecoin (LTC-USD)

Har kjøpt noen litecoin i sommer.Har ikke fulgt med i mange ukene, men det virker som når bitcoin går i pluss følger litecoin etter. Og det samme når det går nedover.
tenker at litecoin kan gå mye den også, hvis bitcoin setter fart… noen som har noen tanker rundt dette?

2 Likes

Det varier litt.
Når Bitcoin VIRKELIG tar av slik som akkurat nå så går Litecoin og endel andre coins ned. Men generelt i bullmarket så går litecoin med opp.
I sommer f.eks så holdt Litecoin egentlig verdien sin bedre enn de fleste coins. Men etter Kina krakket ned på ICO så kollapset Litecoin og har brukt mye tid på nå tilbake igjen. Litecoin er spesielt avhengig av Kina, men nå ser det ut til at Sør Korea og andre har fått mer interesse for den.
Men jeg har troen på Litecoin i fremtiden! :slight_smile:
Akkurat nå tror jeg Litecoin kommer til å gå opp når Bitcoin roer ned og folk flytter pengene tilbake til altcoins. Men dersom Bitcoin korrigerer vil Litecoin falle på samme måte.

Takk for svar.Hvis bitcoin går til 500 000kr kan Det da tenkes at litecoin kan feks. Kan være verdt 100 000kr?

Jeg har ikke peiling.
Akkurat nå ser du jo at Litecoin kun er en brøkdel av Bitcoin og slik har den alltid vært.
Men før sommeren så styrket Litecoin seg relativt mot Bitcoin, men den trenden er slutt og den er nå påvei nedover igjen.
Men jeg tror likevel at prosentvis oppgang i Litecoin vil bli bedre enn Bitcoin.

Så på noen videoer på YouTube . Der sa han ene eksperten at det er ca 4 ganger flere litecoin så prisen kunne ligge rundt 1/4 av bitcoin. Uten at man skal legge for mye i det utsagnet.

Det er bare ønsketenking dessverre.
Høres veldig fint ut, men det har ingen relevans egentlig.

1 Like

Konge!
Magefølelsen jeg hadde her fikk rett!
Jeg våknet opp av sengen i forgårs å gikk å la inn en kjøpsordre for å sikre meg litecoin. Fikk en solid følelse på at den kom til gå opp.
Bruker aldri å kjøpe noe som helst når kryptomarkedet/Bitcoin driver å peaker slik som dette. Men nå tror jeg endel penger skal over fra btc til ltc :smiley:
Har hatt endel USDT liggendes fra Vertcoin handel som jeg tjente bra på, har etter det kun kjøpt Vericoin og Verium ettersom jeg forsøker ha lav mcap coins i porteføljen min. SIste rest har bare stått der siden jeg har følt markedet har vært overpriset en mnd, men har bare gått opp likevel:sweat_smile:

https://twitter.com/SatoshiLite Alle som er interessert i Litecoin må følge Charlie på Twitter.

2 Likes

image

Redenergy. Gratulerer. Jeg har selv utvidet porteføljen med iota i går og i dag tidlig.

Litt uenig i det.

Uenig i hva da?
Jeg satset på at litecoin skulle gå opp uavhengig av at bitcoin gikk ned. Noe den normalt ville gjort.
Bitcoin har selvsagt overprestert siste tiden.
Derfor jeg tok LiteCoin, den har vært oversett og mange litecoin holdere hadde sannsynligvis tjent mye penger på btc.
For de som ikke er institusjoner, men er glad i krypto tent teknisk så er litecoin bra. Regney med de kom tilbake pengene igjen.
Fud på Bitcoin treghet skal egentlig være bra for LiteCoin da den er kjappere og billigere.

Prøvde å svare trådstarter, men fikk det ikke til :stuck_out_tongue:
Er uenig til:

Kval2d
"…Har ikke fulgt med i mange ukene, men det virker som når bitcoin går i pluss følger litecoin etter. Og det samme når det går nedover."

Jeg er også blitt uenig i teorien min😀

Ingenting er sikkert i krypto… Men som hovedregel kan en si altcoins går ned når bitcoin gjør det.
Men er det kun mindre korreksjoner blir Pengene oftere flyttet i alts.
Ved større korreksjoner eller krakk går so og si alt ned uansett hva.

Hmm, 208% opp på en mnd!

2 Likes

Jeg skal avvente på nyheter i nano frem til nyttår. Så skal jeg selge 25% av de aksjene jeg har der. De skal inn i litecoin. Med andre ord, jeg tror det skal videre opp i 2018.

Opp 65% siden i går! Denne kan fort gå til 1000 utover i 2018. Rt 263

2 Likes

Irriterende at det tar tid å overføre penger til coinbase. Rekker jo ikke blunke før den klatrer videre.

Kjøpe nå?!!
Da er du gal.
Da snakker vi FOMO
spar pengene dine og live to see another day hehe! Det kommer flere muligheter. Pluss LRC kommer nok til rase ned mye når først setter i gang. Null support/støttenivåer ettersom oppgangen har vært så absurd rask.
Charlie Lee advarer også nå hehe.

Vi sa det samme om BTC men den bare fortsetter. Jeg vet ikke. Virker vilt som stupid money er på vei inn i krypto nå hvor alt bare stiger og folk FOMOer som crazy. De edruelige vil nok få rett men i mellomtiden må vi liksom spise sokkene… :roll_eyes: