Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lokotech group AS

https://newsweb.oslobors.no/message/537060

Snipp snapp snute, så var harmonychain ute.

Får håpe denne Kara sitter tungt lastet da om ikke annet.

For småsparerne har jeg naturligvis mer sympati.

1 Like

Hvor mye av kostnaden til Harmonychains enhet er knyttet til chipen?

Tenker du på det ferdige produktet? Veldig mye.
Ellers hadde de jo ikke annonsert at de basically må hente penger og endre hva de driver med.

Snakk informativt nå. Her må jeg komme til bunns i om jeg må ta aksjon eller ikke. Du gir inntrykk av at dette er noe du kan, så jeg spør igjen. Når de sier x10 chips, betyr det kostnaden for å produsere denne Bulldozer nå blir x10 dyrere? eller mer typ +50%. Jeg har fått med meg at de sier den koster ca 1600 $ å produsere tidligere. Hvis +50% så gjør det ikke noe, de har jo et hav av margin å ta av. Men hvis +1000% så har de jo ikke noe salgbart produkt lengre. Dette var veldig uklart.

Svaret står i meldingen fra selskapet.

noe som tilsvarer at det kan bli behov opptil 10 ganger flere chips for å nå denne ytelsen. Dette vil igjen kunne øke produksjonskostnadene betydelig,

Og derfor.

Selskapet vil også vurdere ulike strategiske alternativer i forhold til det videre utviklingsløpet.

Som betyr emisjon eller noe annet.

Med tanke på at nye minere er ned 50% i pris nå. Og bølgen med 2nd hand minere fra kina ikke er kommet. Så er hele prisbildet bombet istykker.

Du svarer ikke på spørsmålet men snakker om synsinger vedr emisjon. Jeg leser ikke det samme som deg vedr det. Jeg er mer redd for at produktet ikke lar seg produsere med profitt. Hva er ditt best guess på x10 chip? Er det +10% opp i produksjons kost, +50% opp i kost, eller +400% opp i kost. Hva tror du om akkurat det? Dette er essensen i meldingen. Ville vært veldig til hjelp om man fikk en mening på dette. :slight_smile:

5-10x dyrere for samme ytelse. Merk at dette også kunner teoretisk ytelse.

1 Like

Takk. +500% er jo definitivt en show stopper. Da vil det koste 1600 $ x 5 ==> 8000 $ å produsere en enhet og det er for dyrt. Ikke mulig å selge med profitt. Håper de melder mer om dette.

De har lagt meldingen på forsiden av siden sin. Dette er så nær «vi gir opp» «evt vi er konk» du kommer.

Jeg leser og leser. :slight_smile: Dette avhenger av hvor mange chips pr wafer. Er chips små så er kostnadsøkningen ikke nødvendigvis sjokk-høy. trenger mer info fra Harmonychain for å vurdere fullt dette.

Dyster børsmelding fra Harmonychain i nattens mulm og mørke: Mindre konkurransedyktig | DN

3 Likes

Ryddig og bra artikkel fra DN.

Blir blodbad i denne aksjen idag.

2 Likes

Takk for at du hele tiden har vært skeptisk til de teoretiske dataene @Evilfreud ! Ellers hadde jeg kanskje lyttet litt til min opportunistiske stemme og prøvd meg litt “i tilfelle det skulle gått etter planen”.

1 Like

Dette var leit for alle småaksjonærer som har tatt et lodd her, åpner vel under krona idag.
Kommer garantert en godsak fra Thor Chr. Jensen om dette.

Takk, virker som mange ikke skjønner at mens konkurentene bygger faktiske produkter så er hele harmony teoretisk.

Og det er her ting STINKER.

Hvorfor lanserer de plutselig resultatet av en ny teoretisk test, når alle venter på en prototype?.
Det gir ikke mening, med mindre det aldri var en prototype eller et produkt.

1 Like

Hvor mye cash har de? Hva er nett cash pr aksje ? Sånn om jeg skulle finne på å bunnfiske litt :fishing_pole_and_fish:

Ser det ikke finnes noe Q1 tall.

De hentet vel 100 mill ifm. børsnoteringen?

Q1 tall bør vel komme ila 2 dager? Kan forklare hvorfor meldingen kom i natt.