Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lokotech group AS

Du glemmer en viktig betraktning, og det er om den grønne vannkraften har en reell alternativ anvendelse. Så lenge bitcoin-mining fortrenger vannkraft som i praksis kunne redusert bruken av kullkraft, så kan en ikke anse den som grønn/ikke negativ påvirkning på klima, og en vil da være interessert i å effektivisere så mye som mulig (det vil en for øvrig også gjøre uavhengig av om man har en alternativ anvendelse, men når en har en alternativ anvendelse er rasjonale å redusere klimautslipp). Det gjelder uavhengig av om miningen foregår rett ved vannkraftverket, eller at selskapene har kjøpt såkalte “opprinnelsesgarantier”.

Substans over form.

Ellers har jeg ingen formening om Harmonychain, annet enn at jeg ikke har planer om å investere i det, og det mest troverdige med selskapet er Thore Johnsen, uten at det i seg selv tilsier at selskapet ikke er en scam.

Tar man den regionen i kina hvor 90% av miningen har foregått som eksempel, så har ikke den regionen hatt kabler med nok kapasitet til å lede strømmen til regioner hvor det brukes kullkraft.

Litt som vestlandet i Norge, vi hadde ifjor ca gratis strøm hele sommeren fordi det ikke fantes noen plass å selge den. Ville vært genialt å brukt den til krypto mining fremfor å gi den bort gratis.

Det er jo helt irrelevant for miljøet om mining riggene er mer energieffektive. Det vil jo bare øke del totale hash-poweren.

1 Like

Mer hash for samme power consumption er jo viktig for bærekraft.

Jeg mener at hovedspørsmålet er fortsatt om Harmonychain virkelig kan levere på produktet eller om det blir fiasko. Bitmain nyheten i går er således av mye mindre betydning enn at hele kryptomarkedet krakket. Nå er det heldigvis slik at BTC testet positivt og kjører opp igjen nå. Vi får følge med :slight_smile:

Du hamstrer fortsatt😅?

Ned på veldig lavt volum. Helt ned mot 1.1 og da måtte jeg bare ta noen få, men vil ikke kalle det hamstring :slight_smile: . Bortsett fra dette så holder jeg bare de får aksjene jeg har. Jeg tror ikke forskjellen her blir om man tok inngang 1.40 eller 1.80. Hvis denne lykkes så snakker man titalls kroner. Tror spørsmålet er om man tør å gå etter caset eller om man bare vil være litt lur og gjøre en trade.

Jeg investerer aldri langsiktig i case jeg ikke forstår, har ikke nok kunnskaper til å sette meg inn i teknologien, så posisjoner jeg tar i slike case blir kortsiktige trading for min del. Men kan sikkert bli bra på sikt, man trenger også konkurranse og utfordrere for å holde seg skjerpet :wink:

Ford og Benz eier ikke hele bilmarkedet, og Coca-Cola har også sine utfordrere :slightly_smiling_face:

Det kan også by på utfordringer ved å være først ute med et produkt i markedet, samtidig som andre aktører kan dra fordeler av dette.

1 Like

Bearish kryptomarked og en real prisdump for utvinningsmaskiner i annenhåndsmarkedet er vel ikke akkurat så bra for bransjen?

Tror også mye av oppgangen på fredag skyldes at en større Facebook-hausser kjøpte seg opp blant topp 20.

1 Like

Hvem er denne hausseren?

Er samme aktører som står bak Facebook-haussing av BCS, MVW, DSRT m.fl.

Får ikke opp siden, er 99% sikker på at jeg ikke er medlem uansett

Har selv troen på de ovennevnte selvskapene på sikt, men sånn uber-haussing av spekulasjonsaksjer er jeg lite fan av, det er hovedsakelig hausserne og erfarne tradere som tjener på dette, mens uerfarne småsparere sitter igjen med svarteper.

Det er det, den siden der er jo kjent for akkurat det. Svært useriøs side.

1 Like

Er vel en Brauti som styrer bra vil jeg tro? Eller noe lignede, husker ikke helt nå.

Under er det offentlige hausse-innlegget fra Zafer Kara, 11. største aksjonær i MVW.
Han har selvfølgelig redusert sin beholdning i MVW fra toppen på 144 k aksjer til 59k aksjer, mens Nordnet-småsparere i samme periode har økt sin beholdning:

  1. NORDNET LIVSFORSIKRING AS -11 923 -4,09% 279 386 1%

  2. ZAFER KARA (f. 1970) -3 442 -5,53% 58 749 0,21%

Her er hausse-innlegget vdr. HMONY:

"Nå har Harmonychain fått en ny på topp 20 på to dager. Startet å kjøpe igår 24.06 og kjøpte meg opp til topp 20. Jeg tror folk overdriver litt konkurrentens ny lansering her. Harmonychain har ennå bedre produkt. Greier selskapet å levere som de lovet i August, September og lanserer produktet og masse produserer. Vil kursen gå 10 ganger fra dagens børs verdi. Selskapet har nylig hentet 100 millioner kr på kurs 1,8 kr og prises idag til ca. 200 millioner kr. Selskapet har kommet med helt syke prognoser tidligere i år. Der de sier at. Det skal gi enorme mengder penger i kassen. For i materialet selskapet skal vise til investorene fremgår det at inntektene fra salg av brikker skal nå 965 millioner kroner allerede neste år med royalty på 140 millioner på toppen, hvilket skal gi et driftsresultat på 522 millioner.

Påfølgende år, i 2023, vil salget av brikker falle til 587 millioner, men inntektene fra royalty vil eksplodere til 457 millioner. Dette skal gi et resultat på 829 millioner kroner.

For se, hvor vi havner til slutt her. . Jeg personlig tenker det er mer opp side i aksjen en nedside nå. Aksjen er også kraftig over solgt på tre dager. Dette er ikke en kjøps anbefaling. Alle må lese og ta en beslutning selv og investere deretter.

Folk må ha glemt denne her under for noen mnd. siden… 

– Etter at vi hadde strøket tegninger som var foretatt i flere selskaper satte vi igjen med aksjetegninger for nær én milliard kroner, sier adm. direktør Ola Stene-Johansen i Harmonychain til Finansavisen.

Frist for å betale aksjene var fredag, og SpareBank 1 hadde mandag ikke startet handel i aksjene.

Neste uke skal selskapet noteres på Euronext Growth. Det er vanskelig å se at det ikke da vil være duket for kursfest etter at emisjonen ble overtegnet ti ganger.

Harmonychain hevder å kunne utvikle en databrikke som utvinner kryptovaluta 300 til 500 prosent mer energieffektivt enn dagens teknologi. Etter planen skal den være klar i desember, før masseproduksjon starter neste år.

Fikk 15 prosent tildeling

Med SpareBank 1 Markets som våpendragere gikk Harmonychain til investormarkedet med en prising på 200 millioner kroner og et kapitalbehov på 100 millioner. Av dette var 70 millioner forhåndstegnet av et knippe hjørnestensinvestorer som Arne Fredly. Dermed var det i utgangspunktet kun aksjer for 30 millioner tilgjengelig for menigmann.

– Vi økte emisjonen til 110 millioner rett før vi gikk i markedet. I tillegg overtalte vi én av hjørnestensinvestorene til å tegne mindre enn han hadde rett til. Dermed fikk alle som tegnet aksjer, og de som tegnet for én million kroner fikk aksjer for 150 millioner, sier Stene-Johansen.

Harmonychain-gruppen signerer rammeavtale med en estimert brutto kontraktsverdi på 900 millioner kroner med Keytouch Technology AS

Harmonychains heleide datterselskap Lokotech har signert en rammeavtale med

Keytouch Technology AS om produksjon og leveranse av Lokotechs Bulldozer ASIC

super computer serie. Produksjonen skal i hovedsak foregå i miljøvennlige og

moderne lokaler hos Keytouch på Notodden, hvor deler av energibehovet dekkes via

solcellepaneler. Avtalen har i første omgang en estimert brutto kontraktsverdi

på 900 millioner kroner. Avtalen kan utvides med eventuelle nye produkter innen

samme produkfamilie. Varigheten på rammeavtalen er 5 år.

Keytouch er et privateiet norsk selskap som fra før leverer høyteknologiske

produkter til kunder som ABB, Siemens, Kongsberg gruppen og Green Ammo.

I tillegg til den solcelledrevne fabrikken på Notodden, samt salg og

ingeniørkontor i Horten, har Keytouch flere produksjons partnere, hovedsaklig i

Norge, men også intenasjonalt.

-Vi er svært fornøyd med å sikre en rammeavtale om produksjon og logistikk med

Keytouch. Keytouch holder et høyt servicenivå, har opparbeidet en sterk

kompetanse gjennom leveranser til andre high tech-kunder og har et solid

bransjenettverk. Vi er trygge på at de vil levere et førsteklasses produkt. Det

at Keytouch også fokuserer på og produserer med kortreist grønn energi fra egen

solcelleanlegg passer godt med vårt egen fokus på energieffektive og

miljøvennlige løsninger innen blokkjede, sier administrerende direktør i

Harmonychain AS og styreformann i Lokotech AS, Ola Stene-Johansen.

-Avtalen har en beregnet verdi på ca 900 millioner kroner, og vil skape flere

nye arbeidsplasser, både for Keytouch og for flere av våre underleverandører.

Det er planlagt oppstart av produksjon i 1. halvår 2022. Mesteparten av

produksjon vil bli utført på Notodden, men vi har også et godt kontaktnett av

underleverandører til dette prosjektet, sier Markedssjef i Keytouch Arild

Henriksen.

-Kontrakten utløser også investeringer i «state of the art» produksjonsutstyr

med høy grad av robotisering og automatisering, samt utvidelse av våre planer om

å bygge nytt solcelledrevet og energipositivt produksjonsanlegg i Høgås på

Notodden. Det blir også behov for mange nyansettelser det neste året, sier

administrerende direktør i Keytouch Technology AS, Hans Arne Flåto.

For mer informasjon, kontakt:

Konsernsjef Ola Stene-Johansen: +47 41 42 71 29

Styreleder Bjørn Zachrisson: +47 46 29 00 00

www.harmonychain.com

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.

Se nyhetdetaljer og vedlegg (www.newsweb.no)

NEWSWEB.NO www.newsweb.no

https://finansavisen.no/…/kryptodatter-signerer-avtale….

www.harmonychain.com

https://harmonychain.com/about-us/

https://e24.no/…/harmonychain-vil-ta-dogecoin…

https://finansavisen.no/…/tigergutt-satset-privat-pa…

https://finansavisen.no/…/harmonychain-fikk-tegning-for…

https://finansavisen.no/…/harmonychain-gar-pa-euronext…"

Han fyren hauset og solgte rett etter sist gang den gikk opp. Regner med han får telefon fra tilsynet før eller siden.

3 Likes

Bare å ringe tilsynet og gi ett tips det, så blir det nok bra dette :slight_smile:

Driver jo selskap også han der, Kt Global Invest as…

Steike for en løk…

2 Likes

Det innlegget der gjør jo ingen mening. Jeg er positiv og tålmodig med Harmonychain. Jeg tror sågar at Harmonychain kan fort koste en god del mer enn 2 pr aksje dersom Wyckoff TA, Bull trace passer på BTC i tiden fremover. Men likevel, sånn hauseadferd som det der ødelegger bare for aksjen og de som har tatt en eierpost på seriøs basis (dvs. vel vitende om risk). HMONY bør man ikke hause. Enten leverer de Bulldozer, eller ikke.

1 Like

Lokotech AS, et heleid datterselskap av Harmonychain AS, hadde mandag kveld den 28. juni 2021 et oppdateringsmøte med sine ASIC designere. Lokotech ble informert om indikasjoner på simuleringer som tilsier at selskapets planlagte ASIC-chip konsumerer vel 0.189 Joule per megahash eller mindre, som tilsvarer mer enn 5 MH per joule. Dette tilsvarer en bedre effektivitet enn 10-15 MH per sekund per 3W per chip som tidligere kommunisert. Simuleringen tilsier imidlertid at hver chip kun forbruker 0.3W, noe som tilsvarer at det kan bli behov opptil 10 ganger flere chips for å nå denne ytelsen. Dette vil igjen kunne øke produksjonskostnadene betydelig, slik at Lokotechs Scrypt Miner blir mindre konkurransedyktig. Selskapet har igangsatt undersøkelser med sikte på å få disse produksjonskostnadene redusert, men samtidig opprettholde ytelsen. Selskapet vil også vurdere ulike strategiske alternativer i forhold til det videre utviklingsløpet.