Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lokotech group AS

Evil. Det skurrer litt. Bitmain er ikke bedre enn Harmonychains teoretiske model som du kaller det. Bitmains løsning er dyrere, krever nesten 30 til 50% mer energi og generer mindre nett profit pr dag.

Men ja, Bitmain skal ha dette i salg innen November. På det tidspunktet ligger harmonychains wafere i bakeovnen mens man krysser fingre og håper på suksess.

Bitmain sin løsning finnes og er klar til produksjon. ( November lansering er garantert fordi de har fått foundry/waffer og fabrikktilgang).

Husk at Kina og CCP virkelig ønsker å få gang på halvleder industrien. Bitmain er et av de store selskapene de satser på, fordi denne type chips er det eneste området kina leder på.

Harmonychain har ingenting enda. Når de har meldt at prototypen virker og evt ytelse den har, så kan vi snakke om hva de har. For da vet vi også hva den faktisk yter, hvor mye strøm den krever og om den faktisk fungerer.

Så kommer spørsmål to, når de har en fungerende prototype. Hvordan skal de få produsert waffere. Hele verden skriker etter waffere, bilindustrien må kutte produksjon fordi de ikke får waffere. Hvordan tror du et lite selskap fra Norge som aldri har laget noe skal få tilgang på waffer produksjon?

En av de smarteste krypto folkene jeg kjenner sa følgende før idag. " Jeg tror Harmony melder stans i alt ila 6 måneder fordi Bitmain tok ordreboken dems". Et ganske bra poeng her, Harmony sin finanseringsmodell er at man betaler 6 måneder før levering.

Mange gode spørsmål her Evil. Og jeg er enig i flere av usikkerhetsmomentene, samt det at Bitmain har en prototyp sikkert i handen, mens harmonychain ikke har annet enn simuleringer.

Men Harmonychain sine publisrete tall er bedre. Om de får til å levere som de sier så er deres produkt betydelig bedre enn selv denne siste superversjonen fra Bitmain. Det aspektet kommer ikke frem. Om Harmony leverer så kommer de til å måtte prise x10 eller mer opp fra dagens nivå. Det er vi vel enige om?

Man kan ikke sammenligne et faktisk produkt fra den største aktøren på i et marked med en teoretisk ytelse fra et selskap som aldri har laget noe produkt og som faktisk førte investorene sine bak lyset en lang periode.

Si at Harmony leverer, si at de får foundry kapasitet og alt går på skinner. Da skjer det som alltid skjer når kina ikke har det beste produktet i en strategisk sektor. De dumper prisen og kopierer konkurenten til konkurenten er borte.

Solcelleindustrien er perfekt eksempel. Rec var overlegen på kvalitet og ytelse. Men ble drept av pris frem til kineserene hadde kopiert seg opp på rec sitt nivå.

Sagt på en annen måte, det finnes ingen scenario i min bok hvor Harmony lykkes og blir en pengemaskin. Eller. Blir det krig og full blokade av kina. Men da snakker vi atomvåpen… og der vil jeg ikke.

1 Like

aha… kan du ikke si mer om dette. jeg lurte på hvorfor du var så veldig veldig negativ og her senser jeg at du vet noe ikke jeg vet. Fortell.

2 Harmonychain Bulldozere som generer 182 $ pr dag for 2 x 1300 Watt koster 14000 $. Det er billigere enn Bitmains nye enhet. Den skal koste 15000$. I tillegg bruker den 3450 W. Mao ville Harmonychain vært billigst om de bare hadde et produkt :slight_smile:

Se 50 poster oppover det er nevnt så mange ganger at det ikke nytter å si mer, nå troller du.

Faktisk bruk vs teoretisk bruk.

Vi vet ingenting om ytelse eller forbruk på harmony sin. Det vet vi når de har en fungerende prototype.

det er ikke meningen. Da legger vi den ballen død da. Jeg har bare kjøpt aksjer her og er vel klar over at harmonychain har et frekt bet. Som man intuitivt tenker de ikke vil klare. Som sagt tidligere, jeg er rede til å miste 50% for muligheten til å tjene +1000%.

For å si det sånn, hvilken del av “de glemte å si at de ikke har et produkt, alt er bare teoretisk” har du ikke fått med deg?

Var jo først når de ble nektet notering og folk begynte å stille masse spørsmål at de husket å fortelle at de ikke hadde et produkt.

Ja det er en lei massekommunikasjon, som de burde passet seg for. det er nok grunnen til at de koster 200 mill nå og ikke 1 milliard.

Meldte og at dei hadde kjøpt eit datasenter på Vestlandet for å mine Bitcoin. Dette skjedde imens det var DD med Element og etter den ikkje gjekk igjennom har ingen høyrt om det datasenteret. Så ser ut som det var ein løgn for å sjå meir attraktiv ut for Element.

2 Likes

I skrivende stund kjører Bitcoin oppover igjen. Ser ut som test av 30 000 gikk bra. Noen andre som kjøpte Harmonychain i dag?

Holder meg til en spekulasjonsaksje om gangen :sweat_smile:

1 Like

– Vår strategi har hele tiden vært å utvikle den beste og mest effektive maskinen, og som vi har meldt tidligere er vi «on time and budget» med utviklingen.

:slight_smile:

Godt DN plukket opp saken også.

Korleis kan vi tru på noko av det dei seier når dei har drevet med løgn tidlegare?

Les hva de skriver. De er smarte. De gir ikke noe ny info, de bare henviser til hva de sa sist.

Såg det, men tenkte meir på heile produktet og spesifikasjonane som er basert på teoretiske data. Kan dei lyge om noko kan dei fint gjere det med fleire ting. For min eigen del kan eg godt tru at dei har eit produkt, men at dette ikkje er så fantastisk som dei seier. Mykje lettere å endre litt på dei teoretiske testene slik at ein får betre tall enn det ein kan gjere med ein fysisk prototype.

Jeg tenker de sier det de sier som er at de er on track til å lage den beste ASIC for lite/doge mining.
Det er jo omtrent som vi har konkludert med allerede, at på papiret skryter harmony av å være bedre og at de på papiret faktisk er det.

Så får du heller fortelle meg den 15 september “told you” om de melder utsettelse :slight_smile:

De kan ikke si så mye annet enn det de sier idag, og de sier jo ingenting egentlig.