Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lokotech group AS

Jeg tror ikke selskapet blir strøket av børsen bare på grunn av dette. Lavo.tv hadde andre og større problemer enn Harmonychain.

Å? Hvilke problemer og hvorfor var de større?

Jeg kjenner ikke selskapet i noe særlig grad, bortsett fra at de var en tv-app og typ scam.

Ikke alt som kan diskuteres i offentlig forum, du må gjerne sende meg en PM, så kan jeg sende deg videre til min private chat for å diskutere dette videre om du vil.

Såpass hemmelig info du har ja…. Nei, da tør jeg ikke å vite det en gang!

1 Like

Fin den DN artikkelen da. den bekrefter at det er capgemini som har hatt et dårlig eple i portefølgen. Harmony har ikke et eneste problem slik jeg ser det. Rent bortsett fra at de kanskje er overarbeidet. regner med ny melding innen de neste dagene.

1 Like

Problemet til Harmony er at de meldte MOUen.

Hadde de ikke meldt den, ville de ikke fått børsen DN og andre på nakken. Og de ville sansynligvis funnet ut selv at dette var bæd stuff.

Men så meldte de det da. Så kan man spørre seg hvorfor. Tror ikke vi har sett siste kapittel her.

Lurer litt også hva NHH tenker om professoren sin som fronter dette useriøse greiene.

2 Likes

Du er seig, det skal du ha :slight_smile:

skulle fått med wr-entertainment å lagd the nutty professor 3 ut av denne historien :rofl:

1 Like

Tatt med sino også, hadde vært en fin trio det :slight_smile:

1 Like

Er vel bare å overse alle personlige vendetta mot Harmonychain som finnes og se fremover ja.

1 Like

Om den siste saken var den eneste negative relatert til Harmonychain kunne man sikkert sluppet unna med å skylde på noen andre (Capgemini), men dette føyer seg bare inn i rekken over tvilsomme saker relatert til selskapet. Man må også forvente at selskap tar eierforhold til egne avtaler uavhengig om «lead» kommer gjennom et konsulentselskap. Slik jeg ser det har aksjen kun verdi som en lotto-aksje med høy risiko, da er du kanskje bedre tjent med å satse på en eller annen «shitcoin» om du vil være eksponert mot krypto. Vil nok ikke bli veldig overrasket over at selskapet ikke finnes på børs om 1år. Det å kjøpe shitcoin er ikke noe investeringsråd, så er det også sagt.

leste faktisk deler av den DN artikkelen da noen postet innholdet. Capgemini har kontrakt med noen de ikke har sjekket i det hele tatt som de så har presentert som potensielt bra kunder av HMONY. Det er ikke Harmony sin feil. En ikke bindende prosess som blir noe av eller ikke er helt reit å melde når spesifisert. Det er ikke verre enn at vi får se hvor vi står om en uke eller fem.

Viktigste for Harmony er lav kostnad og videre fremgang i forskning. de skal ikke brenne av resurser på tullinger.

Tja…hva om de visste at dette selskapet var tvilsomt?

I det minste et minimum av primitiv Due Dilligence bør man kunne forvente av et børsnotert selskap.

Så enten er det fullstendig mangel på ansvarlig DD.

Eller så er det bevisst involvering med tvilsomme aktører for å produsere meldinger og pumpe opp aksjeverdien.

Begge tilfeller peker i retning useriøst og spekulativt selskap.

Det hele minner jo litt om de to norske svindlerne som skulle produsere mobildeksler med solcellelading. De hadde også “avtaler” med tvilsomme skallselskaper basert nede i gulfen for å tiltrekke investeringer.

Det var selvsagt svindel på sitt mest banale.

begrenset hva DD man trenger for å la noen få lov til å kjøpe tjenester i datasenter?

Så det er reelt kjøp av tjenester, fra en ærlig aktør, mener du?

Fra min synsvinkel er det lite som tyder på det.

Dette er snakk om en potensiell kunde av Harmony. Kontakten ble formidlet av Cap. De vil bruke Artic Core datasenteret til mining. Meg bekjent…

Tja, når man er pliktig til å sende ut børsmelding om dette og som jeg mener du tidligere har påpekt kan være drivende for aksjekursen må man forvente en grundig DD av et børsnotert selskap spesielt knyttet til samarbeid til aktører knyttet til den regionen. Da holder det ikke etter mitt syn og skylde på andre for at de ikke har gjort jobben man selv også skulle ha gjort.

1 Like

Selskapet burde suspenderes fra børs inntil det kan redegjøres for hva som har skjedd i denne saken.

Børsen kan ikke leve med å bli brukt av potensielle akrobater til å bondefange småsparere.

Da eroderes tilliten til hele systemet.

Jeg påstår ikke at noe galt har skjedd, men det er mer enn god nok grunn til å undersøke saken, dersom børsen ønsker å ivareta sine kunders interesser og sin egen tillit i markedet.

4 Likes